MaTizeX Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har win 98 på c: og win xp på d: - kjører seff dual-boot. Jeg vil gjerne slette win 98 og bare kjøre win xp. Er det da bare å formatere c: ?? Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg tror det bare er å formatere c: ja... selv om det sikkert er bedre og ha Win XP på c: partisjonen.. Ikke vet jeg.. har ikke så peiling Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 format c: så må du fikse på boot managerene til XP etterpå __________________ Tresprit LILO boot added XP* added Linux Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: On 2002-03-11 16:10, Neglesaks skrev:Jeg tror det bare er å formatere c: ja... selv om det sikkert er bedre og ha Win XP på c: partisjonen..Ikke vet jeg.. har ikke så peiling Hvis du ikke vet, hvorfor svarer du da? Du bør helst ikke formatere c: ettersom boot-menyen forsvinner da. Slett heller programfiler og windows katalogen (+ andre du ikke har behov for). Formaterer du, så må du boote med XP-cd'en, gå inn i recovery console og kjøre fixboot. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 du må ikke finne på å formatere c: fordi da sletter du alle filene som gjør at hardisken er bootbar. du kan heller slette win 98 katalogen forandre boot.ini fila og da har du bare xp. bare ikke slette filene som ligger på rota på c:. :razz: Lenke til kommentar
bjornarv Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Start opp XP, slett mappen som inneholder Windows 98 (C:Windows) som standard. I windows utforsker, klikk på Vis, Mappealternativer og Vis alle filer. På rot på C: høyreklikk boot.ini filen og velg egenskaper. Fjern -Skrivebeskyttet (pluss skjult, system) egenskapen og klikk OK. Åpne filen i Notepad, slett oppføringen til win98. Starter på "multi.... og inneholder windows 98. Lagre endringene i boot.ini og sett tilbake egenskapene du tidligere fjernet. Nå er du kvitt win98 installasjonen! :wink: Lenke til kommentar
MaTizeX Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 jeg finner ingen fil ved navn boot.ini på c: Har merket av at jeg skal se alle filer.. Lenke til kommentar
MaTizeX Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Fant den . . . hehe takker for alle svarene Lenke til kommentar
MaTizeX Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Fant den . . . hehe takker for alle svarene Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Quote: On 2002-03-11 16:17, borre skrev:Hvis du ikke vet, hvorfor svarer du da? Jeg svarer fordi jeg prøver og være hjelpsom!!! Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 jeg kan ha et lite svar på ditt problem. jeg kjører bare xp, men jeg har den på disk C: Det er bare å formatere c: men du bør legge alt du har på D: over til C: for da kan du bruke D: til noe annet. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 nå har jeg ikke så mye erfaring med xp, men om du skal formatere c:, så skriver du følgende format c:/s /s må til for å kunne boote c partisjonen. hvis ikke må du bruke fdisk for å partisjonere på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå