Gå til innhold

Lett laptop med godt skjermkort

TcB

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet at mange kommer til å si at jeg skal søke, men det er gjort og jeg fant ikke noe særlig relevant for min del.

Det jeg lurer på er om det finnes maskiner som er lette mellom 2-2,6 kg med Pentum M og Radeon 9600 Brikke. Som ikke overgår 16000kr? Jeg vet jeg ber om pose og sekk...

Eventuelt tror dere radeon 9000 er virkelig på vei ut slik at den kan komme til å slite skikkelig i grafikk det neste året??

Evt andre maskiner som er å anbefale under 16000kr, og som er under 2,6kg?

Takk for evt hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selvfølgelig søkt på forumet, men finner ikke noe spesielt relevant. Men det jeg lurer på er om det idet hele tatt finnes, jeg tok nok kanskje litt i på penger til rådighet, det blir absolutt maks 15000.

Hvem selger forresten CL1557, fant den ikke på whitebox.no og heller ikke på google??

Jeg ser at Elitegroup Green 551 ikke blir særlig varmt omtalt av barbara.no og brukerne av forumet, mens dinside.no snakker bare varmt om maskinen.

Jeg har tenkt til å kjøre dual-boot XP/Linux, og så på et Linux forum at den ikke var spesielt anbefalt der heller. Er det noen som har noe å si om maskinen??

Maskinen jeg har lyst på inneholder følgende specs:

- Liten og lett, gjerne med 14,1" skjerm og toppen 2,6 kg (helst ned mot 2kg)

- Centrino Teknologi 1,4

- 512 MB Ram

- Minst Radeon 9000 men ønskelig 9600 (men det tror jeg ikke finnes på så små maskiner)

- WLAN

- Når det gjelder hardisk er det ikke viktig

Noen som vet om noe??? (Har nå lett og lett gjennom forumet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvem selger forresten CL1557, fant den ikke på whitebox.no og heller ikke på google??

Whitebox selger den, men har ikke oppdatert sidene. Du må nok sende mail. Den veier like under 2.8 kg og leveres med Radeon 9600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...