Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fargen" på bokstavene er jo den samme, sølv. Det er bare fargen på epoxyen som gjør slik at det ser ut som om de har annen farge på de forskjellige utgavene.

Utformingen av bokstaven "J" trenger vel kanske ikke å bli gjenstand for noe større debatt (selv om jeg kanskje likte den første best).

Lenke til kommentar

Var jo ikke meningen å skremme noen som helst, men hvis det fikk deg til å få fart på sakene så er ingenting bedre enn det! ;)

Synes du bør prøve ut begge frontene med vann i reservoaret og leds. Kan hende den gulfargen blir kul med riktig belysning? Hvilken farge har du tenkt å ha på LEDs?

-KJ

Lenke til kommentar

Heisann, har fulgt litt med på dette prosjketet og må bare si at detta lover bra ! Så du tenkte på og bestille dioder ifra elfa.se og tenkte eg kunne bare skyte inn en link til LSdiodes som har ett meget bra soritmang av LED's både i 3 og 5mm og har ingen problemer med å shippe internationalt, har brukt dem 4 ganger nå, betalt via PayPal og har ikke annet enn ros og klemmer å gi dem for service og gode priser :). Bare ett lite PS :), (PPS ved bestilling av 30leds får man 2 5mm Blå Leds og 2 5mm UV leds :)) Ellers lykke til videre med prosjektet ditt !

Lenke til kommentar
Kan jo også neven at de har endel leds på Clas Ohlson. Tror de har både 3 og 5mm av hvite. De har ingen blå, men hvite, røde og grønne har de noen forskjellige av.

Hvis de har hvite, står det ikke på siden deres i alle fall. Der står det bare Rød, grønn og gul, men jeg skal jo stikke innom å se. Jeg er uansett en fan av å handle direkte (kanskje fordi de fleste butikker ligger nærmere enn postkontoret?).

Lenke til kommentar

Jeg legger ut et bilde som viser hvordan vanntank-fronten ble. Det ble litt bobler og slikt i støpen.. De vises ikke på dette bildet, men de er der likevel. Likevel tror jeg at jeg får la det gå for denne gang, og late som om det var meningen å få en "stjernehimmel" av småbobler rundt initialene. Med hvitt lys i fronten, og blå belysning i bakgrunnen er det jo sikkert slik det vil fremstå.

9-1.jpg

"The Mod must go on", som de sier! Jeg får heller lage en ny vanntank senere hvis dette ikke funker. Nå må den bare pusses og setttes sammen med de andre sidene i tanken. Snakka med en rørlegger i dag ang festing av slangenipplene på tanken. Jeg hadde egentlig tenkt å bare gjenge opp noen hull i siden på tanken slik at jeg bare kunne skru de 1/2" nipplene rett inn i sida med litt lim, men han overtalte meg enkelt til å skaffe noen gjennomføringer med pakninger slik at den holdt. Det kan jo kanskje bli finere også. Jeg får se om jeg kan få lagt kursen innom en rørleggerhandel før helga.

Edit: ...glemte å legge inn bildet..

Endret av karamba
Lenke til kommentar

En ørliten up-date.

Fant ut at jeg måtte kombinere trangen til å prøve mere av glassfiberen og å forsterke skallet litt. Det begynner å bli litt tynnt enkelte plasser nå etter at det har blitt slanket kraftig med kniv.

10-1.jpg

Det er ikke et så veldig godt bilde, men glassfiberduken ble helt gjennomsiktig når jeg påførte epoxyen. Jeg har ikke lagt på laget med den hvite farge-filleren enda. Det får jeg gjøre når jeg kommer hjem fra jobb (nattevakt igjen..).

Har også jobbet litt med alu-rammen. Den er snart klar til å sette sammen.

Moro er det i alle fall!

Endret av karamba
Lenke til kommentar
ok.. så nå ut som om det var knekt der.. men hva med noen nærbilder av boblene?

Eh.. Tror kanskje at det er lurt at jeg ikke fokuserer så mye på de boblene akkurat nå. Resultatet av det vil i så fall sikkert være at jeg (etter et par kritiske kommentarer) finner ut at jeg må lage enda en versjon. Akkurat nå vil jeg komme litt videre. Jeg skal i alle fall sette sammen vanntanken og montere led`sene før jeg tar stilliing til det igjen.

Derfor må du vente en liten stund for å få nærbildet av det som skjedde fordi jeg rørte litt for intensivt når jeg blandet epoxyen... ;)

(Det er ikke noe som er knekt der, forresten. Det er bare tatt i en litt rar vinkel, ovenfra/bakfra. Området jeg la glassfiber er det laveste punktet på innsiden av kabinettet, i bunnen på luftinntaket. Kommende bilder vil gjøre ting klarere får jeg håpe.)

Lenke til kommentar

Rått prosjekt karamba. Gleder meg vilt til å se det endelige resultatet. Tankfronten ble rå. Jeg synes den ble veldig bra med den første også, men jeg vet hvordan det er når resultatet ikke ser helt ut som man hadde tenkt seg. Det er ikke riktig samme hvor bra det egentlig ble ;) Hvilken epoxy ver det du brukte når du fikk det blanke resultatet? Har selv en modd surrende i hode der jeg er ute etter en sånn "wet effect" som jeg trenger noe slikt til.

Anyways. Lykke til videre. Ikke at du trenger det. Dette kommer til å bli bra!

Lenke til kommentar
Hvilken epoxy ver det du brukte når du fikk det blanke resultatet? Har selv en modd surrende i hode der jeg er ute etter en sånn "wet effect" som jeg trenger noe slikt til.

Anyways. Lykke til videre. Ikke at du trenger det. Dette kommer til å bli bra!

Epoxyen jeg bruker, er Resin 105 og Herder 206 fra West System. Det er den sakte-herdende varianten. Den skal visst være den blankeste også, i tillegg til at man får litt bedre tid til å jobbe med den. Jeg har som du har sett bare så vidt begynt å prøve den ut, men det ser absolutt lovende ut. I dag skal jeg legge på et par lag med epoxy på det området jeg begynnte på i går. Jeg er svært spent på hvordan det blir med den hvite filleren.. Forhåpentligvis blir den ikke gjennomsiktig.

Jeg setter absolutt pris på lykkeønskninger (og gode forslag). Jeg trenger det absolutt! Det er mange detaljer (noen ganske viktige) som jeg ikke har funnet noen fullgod løsning på enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...