Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkelig stilig at du bruker bladsølvet. Jeg har brukt det på gamle rammer, også ville min mor ha alt i sølv og hvitt. Så da brukte jeg bla søv på rammene. Det er virkelig stilig og får ting til å se mer "levende ut"..

 

Ser virkelig bra ut, men jeg ville muligens spandert på meg litt mer bladsøv.. Du trenger vel ikke lage nye bokstaver du bare tar det over igjen. Det burde fungere fint det

 

Til dere som sier at bokstavene suger, vel jeg mener det er endel av sjarmen. Hvorfor skal alt se så veldig farbikk aktig? Jeg syntes bokstavene var helt fantastiske jeg. Du burde bruke dem.

Lenke til kommentar
Virkelig stilig at du bruker bladsølvet. Jeg har brukt det på gamle rammer, også ville min mor ha alt i sølv og hvitt. Så da brukte jeg bla søv på rammene. Det er virkelig stilig og får ting til å se mer "levende ut"..

 

Ser virkelig bra ut, men jeg ville muligens spandert på meg litt mer bladsøv.. Du trenger vel ikke lage nye bokstaver du bare tar det over igjen. Det burde fungere fint det

 

Til dere som sier at bokstavene suger, vel jeg mener det er endel av sjarmen. Hvorfor skal alt se så veldig farbikk aktig? Jeg syntes bokstavene var helt fantastiske jeg. Du burde bruke dem.

Takk.

 

Må nok lage bokstavene på nytt. Nå har jeg jo støpt de inn i plexi, så de er litt vanskelig å komme til... Jeg vil bruke mere bladsølv på forsøk nr 2. Trodde det ville se bra ut om det ikke var helt dekkende, men ser nå at det vil bli bedre med et skikkelig dekkende lag. Har vært litt syk i det siste, så ting går treigt. Skal snart støpe forsøk nr to. Det meste er klart. Får bare håpe at den epoxyen jeg har er så klar som jeg tror...

Lenke til kommentar

Det er jo klart en mulighet å lage en liten prøve, men det er jo ikke SÅ mye jobb å lage m/bokstaver i samme slengen. Må jo likevel lage den eventuelle prøven i samme tykkelse som det ferdige resultatet, så.. (Dama hinta frempå om at jeg burde lage et dørskilt i samme stil. Tror hun likte det litt).

 

Om epoxy-prøven/-versjonen også blir for gul, står jeg ovenfor et lite dilemma. Jeg må jo ha ett eller annet som fungerer.. Jeg skal vurdere å f.eks belyse det med forskjellige farger leds, for å se hvordan det vil kompansere for gulfargen. Jeg er ikke helt stødig på fargesirkelen når det gjelder lys (det er jo noe annet enn å blande farger i print), så her må jeg prøve meg litt frem. Tror likevel at det skal gå bra.

Lenke til kommentar

Virkelig kreativt får en si! :) Tror ikke jeg har sett lignende noensinne, faktisk. (Og jeg har sett min porsjon med legokasser, flytetanker og kjøleskapmods....)

 

Når det gjelder praktisk utføring, så har jeg bare et par kjappe kommentarer; Har du testet komponentene i "skroget" sammen? Sist jeg var med og støpte glassfiber så "spiste" tynneren i glassfiberen opp rammene vi hadde som var laget av et plastmateriale. Etter mye om og men fikk vi laget mer solide ramme i tre, men i runde to ble glassfiberen alt for rennende. Det kan derfor være en ide å eksperimentere litt med en klatt skum + litt glassfiber før du legger det på selve konstruksjonen.

 

Gleder meg virkelig til å se det ferdige resultatet! Tror nok det kommer til å bli ett av de mest radikale prosjektene vi får se i 2004... :)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Virkelig kreativt får en si! :) Tror ikke jeg har sett lignende noensinne, faktisk. (Og jeg har sett min porsjon med legokasser, flytetanker og kjøleskapmods....)

 

Når det gjelder praktisk utføring, så har jeg bare et par kjappe kommentarer; Har du testet komponentene i "skroget" sammen? Sist jeg var med og støpte glassfiber så "spiste" tynneren i glassfiberen opp rammene vi hadde som var laget av et plastmateriale. Etter mye om og men fikk vi laget mer solide ramme i tre, men i runde to ble glassfiberen alt for rennende. Det kan derfor være en ide å eksperimentere litt med en klatt skum + litt glassfiber før du legger det på selve konstruksjonen.

 

Gleder meg virkelig til å se det ferdige resultatet! Tror nok det kommer til å bli ett av de mest radikale prosjektene vi får se i 2004... :)

 

-KJ

Har nå kommet hjem fra nattevakten, og akkurat rukket å teste en liten bit av glassfiber+epoxy+fugeskum.

 

Du ga meg virkelig noe å tenke på.. Kunne ikke ha lagt meg før jeg testa resultatet (hadde gitt meg urolig søvn utover dagen, tror jeg).

 

..og resultatet? Alt vel! Epoxyen, som ble klar og fin, la seg fint over glassfiber-duken og lot skum være skum! (I alle fall foreløpig. Kom jo inn døra fra jobb for under 20 min siden, så det har jo ikke herda enda). Det ser i alle fall ut slik jeg håpte det skulle, så det må vel være bra nok.

 

Aah... NÅ kan jeg snart legge meg! (kommer sikkert til å drømme om rennende skum og mørkegul epoxy :scared: ..)

Lenke til kommentar

Ny oppdatering.

 

I dag har jeg fått støpt utgave nr 2 av fronten til vanntanken. Etter at Jevel satte en støkk i meg, måtte jeg jo bare sette i gang. I værste fall kunne det jo hende at jeg måtte starte nesten helt på nytt. Det slapp jeg.

 

Jeg laget først bokstavene på nytt. De ble ikke helt som den første gangen, men de skal vel være gjenkjennbare likevel. Til å forme dem, brukte jeg som sist dremel med et fresehode.

 

6-1.jpg

 

Bokstavene ferdig, uten sølv.

 

7-1.jpg

 

Den nye epoxyen ble bedre enn ventet! Det ER en stor forskjell i fargen på det første forsøket og det andre! Jeg er glad jeg tok meg bryet. Nå skal det jo sies at det ikke har herdet enda, men det ser jo absolutt bra ut.

 

Flekkene som dere ser er ikke urenheter i epoxyen, bare på tørkerullen som det ligger på. Poenget med bildet er bare å vise forskjellen.

 

8-1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...