karamba Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 En liten progresjonsrapport. Etter å ha fått idèen om å putte led's i beina, var det jo bare èn ting å gjøre. Jeg borret hull i skallet med en 2mm bor, og tredde ledningene gjennom til beinfestet. Så førte jeg ledningene gjennom de trestykkene jeg bruker for å feste beina stødig på braketten. Jeg hadde bestemt meg for å bruke Ultra-white led's slik som jeg viste på bildet tidligere. Da jeg skulle lodde dem på, så jeg ikke så nøye på pakken med Claes-led's før jeg åpnet den. Claes-LED'sene er ganske greie og billige forresten. Da jeg satte på strøm for å se hvordan det ble, oppdaget jeg at pakken med led's inneholdt Ultra-blue. De ser jo helt lik ut uten strøm, men med.. Jeg likte bedre de ultra-hvite, så jeg skal lodde på dem isteden. De blå ble for dominerende. De hvite er ikke så sterke heller, tror jeg. Selv om jeg bomma litt, legger jeg likevel ut et lite bilde. I morgen må jeg slipe ned den venstre bakfoten, slik at alle beina tar nedi bakken. Det blei litt feil under monteringa.. Jeg føler at jeg er inne i en god modde-periode nå, så det kommer nok flere oppdateringer innen et døgn. Jeg begynner jo å se enden! Lenke til kommentar
John-Arne Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Syns det så tøft ut med blå LED's jeg Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det der var bare SÅÅÅÅÅ konge! Kjempe bra jobba! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) det ble jo ikke så ille det der da, men jeg ser at det vil bli en del bedre med hvite led's ja.. stå på *glede seg til neste update* *edit* er du ferdig med luka? jeg synes jeg ser et omriss av en luke der.. Endret 17. november 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
torsk Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Det var jo helt kjeft! Jeg synes også at du skal gå for de blå ledsa. De ser kanskje litt sterke og dominerene ut ja, men fy steike så bra det så ut. Keep it up! Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 syyykt nice, vil også ha sånne bein på pc'n *glede seg til update* z1Ob Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 har du kommet noe lengre? bytta led's eller noe? Lenke til kommentar
bernini Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Gå for hvite, det er helt klart mest stilrent Lenke til kommentar
alexern Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 hehe, de beina der er karnsjø no av det råeste jeg har sett!! og utsiden av kassa de har har jo sjikkli shine over seg stå på... Lenke til kommentar
karamba Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Som jeg nevnte, gjorde jeg en feil ved å lodde på de blå led'ene. Nå er de skifta. Dette ble ikke så aller værst, synes jeg, selv om jeg vurderer å senke intensiteten litt. De små plexibitene på beina er ikke satt fast enda, men på bildet vises ikke det så godt. En annen oppgave jeg har gjort i dag, er å feste den modulen som psu skal stå på, på ramma. Blindmuttere og skruer med umbraco-hoder ble løsningen. Først borret jeg... Så putta jeg i noen blindmuttere (har ikke tang selv, så det må jeg få lånt meg en av de nærmeste dagene) Hodet på de umbracoskruene var like høy som plexiplata er tjukk, så jeg borret hull til hodet i plexien, slik at hodet kom omtrent i plan med overflaten. Så et par bilder for å vise hvordan det ble: På mandag begynner jeg sparkling av overflate, tror jeg.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 det der ble jo ganske bra... gleder meg til å se hvordan den blir etter sparklingam da blir den vel "nesten" som ferdig? hvordan har du tenkt å senke intensiteten på leds'a? pusse de med sandpapir? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 hvordan har du tenkt å senke intensiteten på leds'a?pusse de med sandpapir? Gi dem mindre strøm. Jeg har en dimmer på nå, slik at jeg kan sjekke med forskjellige spenninger. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 (endret) sikker på at det virker noe særlig på lysdioder, er det ikke slik at ved en viss spenning, så tenner de, og lyser på full styrke? mener nå det er det jeg har lært på skolen.. Endret 20. november 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Blir bra dette. GI gass. Spent på resultatet etter sparklingen. *gjemme bort så fione umbracoskruer... fytterakkern* Lenke til kommentar
alexern Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 blei bedre med de hvite led'ene... passa bedre til helheten Lenke til kommentar
karamba Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Led's kan reguleres. Med den rheostaten jeg har montert på, kan jeg regulere trinnløst fra helt mørkt til slik det er på bildet. "Gjemme bort slike fine umbracoskruer" - hehe! Vel, Tabaqui - jeg må jo plassere strømforsyningen på den flaten, så en nedfelling var nødvendig. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) hmm... er de spessielle? kan vel egentlig heller ikke si at læreren kan så mye om leds da, tror jeg, han er mer den der vanlig diodetypen.. Endret 21. november 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
jingt Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 bedre med de hvite ja med de blåe så det ut som en skikkelig fjortis mod Lenke til kommentar
karamba Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 bedre med de hvite ja med de blåe så det ut som en skikkelig fjortis mod Håper det er mere enn fargen på beinlysa som skiller den fra å være en "fjortis-mod"... ; ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå