Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)

Anbefalte innlegg

Jeg har grovskjært i skummet litt nå. Da jeg satte toppen på bunnen for å teste så jeg for første gang hvor stor maskinen blir. Den blir jo ganske svær. Riktignok vil skallet bli mindre etter jeg har skjært det til, men likevel..

Jeg innså også at jeg bør lage kraftigere bein. De 2x1cm alurørene blir litt i tynneste laget. Jeg lurer på om jeg ikke heller skal bruke et 50mm stålrør jeg har stående, og skråskjære bunn og topp på det.

Jeg gleder meg til å forme den nye "spyklumpen". Utfordringen nå blir jo å få en form som matcher bunnen, fungerer med designen og som ikke blir for stor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Workloggen din har gitt meg noe å lese på i noen matpauser på jobb nå, håper du fortsetter så jeg har noe å gjøre framover også ;)

Genialt prosjekt, og absolutt noe av det mest originale jeg har sett. Tror jeg må sette igang med dremelen snart selv.

Kudos!

Lenke til kommentar

AAAARG!!!! Jeg glemte toasten mens jeg leste denne, så bra er den. For å være ærlig hadde jeg ikke trodd du kom til å gjennomføre denne. Men så langt har du overasket voldsomt positivt! Har faktisk ikke en eneste ting å klage på :D

Stå på videre, det er slike prosjekter som dette som jør ok.no forumet til det det er :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har grovskjært i skummet litt nå. Da jeg satte toppen på bunnen for å teste så jeg for første gang hvor stor maskinen blir. Den blir jo ganske svær. Riktignok vil skallet bli mindre etter jeg har skjært det til, men likevel..

Jeg innså også at jeg bør lage kraftigere bein. De 2x1cm alurørene blir litt i tynneste laget. Jeg lurer på om jeg ikke heller skal bruke et 50mm stålrør jeg har stående, og skråskjære bunn og topp på det.

Jeg gleder meg til å forme den nye "spyklumpen". Utfordringen nå blir jo å få en form som matcher bunnen, fungerer med designen og som ikke blir for stor.

BILDER !?!?! :dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Greit. Jeg skal fikse litt på den i morgen.

Som jeg repeterer til det kjedsommelige har jeg ofte litt mange jern i ilden. I går var jeg f.eks sammen med Skrue, Prioritan, Arachno, Tabaqui, CoolKid, Demogorgon, Koffe og candymann på ok.no-treff (svært hyggelig forresten). Der begynnte jeg jo på en gpu-blokk.. I tillegg har jeg jo gjort siste finishen på cpu-blokka, og jobba videre med planene om bong-kjøling til prosjekt nr 1...

Prosjektet mitt står jo på stua, så det er ingen fare for at jeg skal glemme av det. Jeg trenger bare litt tid for å tenke over mulige løsninger når jeg støter på tekniskeproblemer. Da gjelder det bare å finne den beste løsningen og samle motivasjon. Det tar av og til litt tid.

I morgen altså. Da skal jeg ta en økt igjen.

Endret av karamba
Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering.

Som dere ser er jeg ikke ferdig med å tilpasse toppen enda. Det kommer vel ikke som en stor overraskelse på noen som har vært innom denne workloggen (den begynner vel å bli den eldste levende (?) loggen i forumet :blush: ).

Det er fortsatt mye som skal bort. Toppen skal bli endel lavere, omtrent så lav som toppen av bakplata (litt høyere). I tillegg må jeg jo gjøre den litt smalere.

Det gjøres jo enkelt ved at jeg sprayer på littt skum der det trengs, venter til det størkner, og skjærer.

skall37.jpg

skall38.jpg

Det vil komme mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...