Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Jeg har startet på et par forsøk på toppen. De første forsøkene gjorde jeg med å bøye til en ståltråd som ramme for skummet. På forsøk nr 2 brukte jeg ståltråd og noen små "blomsterpinner".

 

Jeg har funnet ut nå at det kanskje vil fungere best med en liten bit hønsenetting og forme den som et skjelett.

 

..hvis jeg ikke bare skal prøve uten igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(teaser...)

 

For at dere ikke skal glemme meg helt, tenkte jeg å legge ut et par arbeidsbilder jeg har tatt:

 

 

skall33.jpg

 

 

 

 

skall32.jpg

 

 

 

 

skall31.jpg

 

 

 

Det trengs fortsatt litt justeringer, men i grove trekk er vel dette omtrent formen.

 

 

(jeg kunne tatt med at det står et par bokser med fugeskum i bakgrunnen, men..)

Endret av karamba
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg skal bruke den i skallet. Har ikke helt bestemt meg enda, men tror den bare skal brukes til å danne hovedformen til toppen. Vil så legge plast over og skumlegge. Tror dette blir lettest i og med at jeg skal fortsette "hjellene" i lokket, samt ha lokk over bryterpanelet.

Lenke til kommentar
Dette prosjektet tar sin tid :p Bra støkke arbeid :thumbup:

Jeg blir jo så lett distrahert!

 

Nå har jeg f.eks en skrue-mutasjon stående med fersk lodding og har nettop satt opp et par papst 120mm som ventilasjon ved fotenden av senga..

 

Når jeg først har fått samlet mot til meg til å pøse ut skummet vil det sikkert ikke ta så lang tid.

 

 

Den som venter på noe godt, osv..

Lenke til kommentar

Hva passer vel bedre på en varm sommerdag enn litt skumsprøyt!?! ;)

 

Hønsenettingen blir ikke armering, men kun en invendig form. Jeg dekket den til med litt plast;

 

 

skall34.jpg

 

..som ble teipet på for å holde formen.

 

Deretter tok jeg fram den ene av de to boksene med fugeskum jeg hadde på lur...

 

 

skall35.jpg

 

 

...og skumla nettingen og plasten!

 

 

skall36.jpg

 

 

Nå venter jeg bare på at det skal ese ferdig.

 

Jeg må legge på mere skum et par plasser når dette første har stivnet og funnet formen. Da skal jeg fjerne hønsenettingen og plasten, og spraye på litt mere på strategiske plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...