Crinos Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Genialt prosjekt!!! Men jeg stusset litt på radiator/vifte plasseringen. Burde ikke viftene stå helt inne på radiatoren, i stedet for lengre inne i en "duct" lignende ting. Tenker på luft sirkulasjon og luftstrømminger nå. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Genialt prosjekt!!! Men jeg stusset litt på radiator/vifte plasseringen. Burde ikke viftene stå helt inne på radiatoren, i stedet for lengre inne i en "duct" lignende ting. Tenker på luft sirkulasjon og luftstrømminger nå. Ang. radiator/vifteplasseringen: Med et slikt mellomrom mellom dem vil luftstrømmingen bli mere effektiv. Det er pga at en unngår det store dødfeltet som oppstår i senter av viften (bak motoren). Vinkelen kan jeg ikke garantere at vil gi den optimale effekten, men jeg tar sjansen likevel. Det estetiske er jo ganske viktig for meg i dette prosjektet, så noen ting må kanskje vike. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Det kommer vel litt på hvor mye overklokking som skal på også. Om du skal overklokke i det heletatt... Jeg skal ha vannkjøling, ene og alene for å kvitte meg med støy! Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Sitter nå og venter på at det vindus-tetting-skummet skal størkne... Har tatt bilder underveis. Er spent på hvordan det blir.... Venter med å legge ut bilder til jeg kan løfte skallet av forma. Jobber også paralellt med vanntanken. Håper å få lagt ut bilder i morgen. Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Og eg glede meg som en gal... drar vekk i mårå så eg får ikkje sjansen t å se før mandag.... kan du legge di ut i dag så e du en knuppp Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 En "knupp"? Vel, kan vel kanskje legge ut et par bilder. De ligger jo i digitalkameraet.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 skulle du legge ut bilder "knuppen" ? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Er ikke sikker på om jeg hadde snudd meg på gata hvis noen hadde ropt "knuppen", men... bilder legger jeg i alle fall ut. Disse kommer ferskt ut fra digitalkameraet mitt (kun en kjapp tur gjennom PS først). Først har jeg laget en negativ form som skal gjøre at jeg slipper å hule ut området hvor HW skal sitte i så stor grad. "forfra" kan man ane litt... For at jeg skal kunne løsne skummet fra den negative formen etterpå, la jeg litt avispapir over. Det bløtte jeg med vann for at det skulle være lett å forme, og at det skulle legge seg over formen skikkelig. ..med en boks av skummet Når jeg først sprayet på formen , ble jeg litt nervøs fordi det ikke ekspanderte slik jeg hadde trodd... Jeg har riktignok brukt litt rundt et vindu hjemme, men jeg trodde at det skulle holde i massevis med to bokser. Nå, etter en liten stund, har dungen blitt litt større...og den eser fortsatt. Mye av dette skal jo selvfølgelig skjæres bort når det størkner. Har gjort et par tester, og det skal kunne skjæres ganske tynnt uten at det mister bærekraften den trenger. Vel, så ble det en liten bildeoppdatering i kveld likevel.. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Gleder meg jeg. Det ser ut som den bolledeigen jo. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 den er ikke ferdig enda... (gleder meg jeg også...) Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Ser ganske stilig ut, skulle ønske jeg hadde noe jeg kunne finne på jeg også, noe genialt! Men jeg har så dårlig tid når jeg setter i gang, alt skal bli ferdig med en gang, ergo, jeg ødelegger mye og lager lite. ser nå på "skapmodden" min her nu et stort stygt hull i døra hehe.. men skal lage noe ordentlig snart, ta meg god tid osv Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Jeg visste at den ikke var ferdig da... Har den est noe mer? Dekt "sprekkene" skikkelig? Endret 5. februar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 den eser stadig.. Det er ikke nødvendig at alle hull dekkes tror jeg. Det meste av skummet skal jo nå snar skjæres bort. (går bort og kjenner på "klumpen" Den er nå hard på utsiden) Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Venter I spenning nå ja! Skal du bare bruke skummet som modell eller blir det til å lage formen med? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 skummet skal som sagt reinskjæres og pusses til det blir noen cm tykk. Deretter skal jeg kle inn- og utside i glassfiber og epoxy. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 gleder meg til å se det ferdige resultatet.. prøvde selv å lage noe lignende etter at vi bygde på huset og hadde igjen en del a slik guffe, men det funka heller dålig.. stikkord: isolerende Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Smooth.. Begynner å ta form nå ja.. Hvis ikke dette blir bra så vet ikke jeg! Stå på Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) hehe.. det der lignet jo på en stor esende dunge med gult spy... men ellers så var det jo flott arbeid... *EDIT* eller en gedigen gul råtten hjerne... (er litt trøtt nå...) Endret 5. februar 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå