Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare en aldri så liten update.

Noen har kanskje lest den første workloggen min. Der forsøkte jeg bla å modde strømforsyninga mi. Det endte med at jeg måtte kjøpe meg ny strømforsyning fordi jeg ikke klarte å få liv i den gamle etter moddinga. I dag tok jeg den gamle strømforsyninga frem igjen og gjorde et nytt forsøk. Jeg skifta sikringen og fjerna temperaturstyringa til vifta som jeg hadde en anelse om hadde røket. Jeg fikset også på et par loddinger.

Da jeg så forsøkte å starte den igjen virket den faktisk! Den var bare i dvale slik jeg håpte.

Jeg jobber nå med å få til en festeanordning til strømforsyningen slik at den kommer klar av hk.

Jeg har nesten bestemt meg for å lakke den hvit også.

strom2.jpg

strom1.jpg

Endret av karamba
Lenke til kommentar
ufattelig kul ide!!! så du ned i dassen og tenkte og bygge eb PC av dritt???

:hmm:

Er litt usikker på hva du egentlig mener her...

Nei, inspirasjonen kommer ikke fra doskåla eller noe som finnes i den.

Mener du kanskje at den ser ut som dritt? Jeg jobber med å få den finere.

AveMORphine Skrevet 03/06/2004 : 22:08

Hvordan verktøy brukte du på pop-naggel mutterne (blindmutterene) btw

Til å feste blindmutterene brukte jeg en blindmutter/-nagletang:

HD3_30_5206.TIF_N.jpg

Det er en popnagletang som også har en utskiftbar del som gjør at man kan bruke den til blindmuttere også.

the coolkid Skrevet 03/06/2004 : 22:30

fett!!   

mal den hvit.. PSU'en altså... iallefall hvis den blir å vises, du har jo vindu bak.., og da er det viktig at det passer inn...

har du kommet noe lengre på noen av de andre tingene også? 

Baksiden til psu vil vise omtrent som på det bildet. Lokket vil gå rundt og over på en måte.

Jeg jobber jo med flere ting på èn gang som alltid. Nå er det for det meste planlegging av kommende detaljer som en ramme for å feste tanken i, hvor slangene til vannkjølinga skal gå ++

Håper å komme med en update om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Takker, jeg valgte feil nagletang ser jeg :/

Får se om clasert har innstikk for M3 blindmuttre til den jeg har.

Bare lurte litt siden jeg nesten fikk det til ved å bruke m3 skruer. Var bare en smule upraktisk å ta knekken på en skrue pr mutter :p

Lenke til kommentar

Jeg skal komme med en update snart.

Har fått laga fester til vanntanken nå. Skal lime de sammen med tanken i kveld.

Problemer med plass til psu? Har så stor plass jeg vil, lager den jo selv! Dette er jo en av grunnene til at lokket ikke er laget enda. På den måten vil jeg vite akkurat hvordan det må være formet.

Bare husk å ikke putt handa inn mens den går

Gjør det stadig vekk hvis det er viftene du tenker på.. Har fortsatt 10 fingre - litt ømme, men stadig like hele. (jeg har jo en 120mm uten viftegrill i fronten på den fungerende maskinen min også, så det hender jo at jeg stikker fingrene inn i den når jeg skal betjene knappene i blinde...)

Lenke til kommentar
Karamba, du må love meg en ting, ikke putt en haug av kald katoder inn i kunstverket ditt. Det ville vært blasfemi. Et par stilrene LEDs for å indikere HDD aktivitet og POWER on/off, kan gå ann, men ingen katoder.

Jeg har tenkt å ha noen led`s i hvitt og blått for å belyse de forskjellige komponentene i maskinen, men jeg har tenkt å gjøre det ganske diskrèt.

Det er ikke meningen at det er lysene som skal gi den oppmerksomhet..

Lenke til kommentar

Problemer med plass til psu? Har så stor plass jeg vil, lager den jo selv! Dette er jo en av grunnene til at lokket ikke er laget enda. På den måten vil jeg vite akkurat hvordan det må være formet.

Gjør det stadig vekk hvis det er viftene du tenker på.. Har fortsatt 10 fingre - litt ømme, men stadig like hele. (jeg har jo en 120mm uten viftegrill i fronten på den fungerende maskinen min også, så det hender jo at jeg stikker fingrene inn i den når jeg skal betjene knappene i blinde...)

Nei nei, jeg som misforsto. Trodde at du med disse ordene

Jeg jobber nå med å få til en festeanordning til strømforsyningen slik at den kommer klar av hk.

mente at du hadde lite plass. Misforsto, da du bare snakket om festeanordningen.

Snakket ikke om viftene heller, men skulle bare minne deg på at om du noen gang tar PSU ut av skallet sitt så er det sikkert veldig lett å ta på deler du helst ikke vil ta på under drift.

Nå som vi har lagt misforståelsene bak oss, så vil jeg bare si at jeg gleder meg bare mer og mer. Så bare fortsett med det du holdt på med du ;)

Lenke til kommentar

Eg prøvde ufrivilligt å ta pekefingeren inn i min papst 220 volt 120 vifte med stål blader :scared: Det blei blodigt ja. Men nå har fingeren begynt å fungere igjen så eg beholder den heldigvis :p

Lenke til kommentar
Eg prøvde ufrivilligt å ta pekefingeren inn i min papst 220 volt 120 vifte med stål blader :scared: Det blei blodigt ja. Men nå har fingeren begynt å fungere igjen så eg beholder den heldigvis :p

Hehe- Jeg håper ingen begynner å eksperimentere med hvilke vifter eller propeller man kan stikke fingeren inn i uten at det gjør vondt/skade!

Viftene jeg snakket om er selvfølgelig en standard 12V (bordvifter, plenklippere, båtmotorer, småfly og slikt bør man holde seg på god avstand fra. De skaper sterk smerte og/eller skade).

Når jeg en gang ser over denne loggen igjen, vil jeg sikkert humre litt over alle gangene jeg skriver at "i morgen kommer.." , "nå er jeg snart.." osv. Som jeg også har sagt mange ganger, så er tiden jeg har til rådighet litt begrenset (rent filosofisk kan man jo kverulere og si at jeg har akkurat like mye tid som alle andre, men det jeg mener er jo selvfølgelig at jeg har endel ting som fyller timeplanen min).

Jeg har en liten serie med bilder fra festingen av vanntanken min i kameraet mitt. Den kan jeg jo kanskje få tid til å legge ut i kveld etter jeg kommer hjem fra jobb ved midnatt. Om de ikke legges ut da, kommer de i morgen.

Lenke til kommentar

En ny liten update.

Har nå limt på vanntankfestene til tanken. Det ser ut til å ha blitt vellykka heldigvis.

Jeg har valgt noen løsninger til denne tanken som har hatt et lite kamikaze-preg. Jeg valgte for det første å lage tanken uten et avtakbart lokk. Nå har jeg limt på tankfestene til bunnen slik at de er umulige å få av. Jeg var litt skeptisk til å gjøre dette pga at jeg har valgt å lime inn et par skruer til å feste i ramma. Dersom disse løsner vil det bli vanskelig å skru tanken fast. De må altså ikke løsne.

Jeg laget først et par plexi-biter som var like lange som tanken er dyp, og like brede som alu-profilene tanken skal hvile på er. Så borret jeg et hull til en M4 skrue, og laget en nedfelling slik at hodet på skruen stakk over overflaten.

tank22.jpg

Så limte jeg fast en skrue i hver av de (og pusset dem litt selvfølgelig!).

tank23.jpg

For å sikre at de ble limt til tanken i riktig posisjon, festet jeg dem så til ramma slik de skal stå. Skruene ble altså tredd ned i et par hull jeg har borret til, og festet med et par muttere på undersiden.

tank24.jpg

Deretter var det bare å sette tanken på, og snike mellom noen dråper med kloroform slik at de limte seg sammen.

tank25.jpg

Da var tanken festa. Nå har jeg snart ingen unnskyldninger for å utsette ferdigstillingen av skallet lengre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...