Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor lager dere worklogs når dere aldri blir ferdig ? Kan dere ikke lage tingen først og SÅ legge ut bilder og info osv

Litt av vitsen med en worklog må jo være å vise fremdrift. Dessuten er det ganske mange lure sjeler i forumet her, så man får endel gode tips underveis. Uansett er vel gode tilbakemeldinger er viktig inspirasjon til å forsette når det går litt tungt.

Lenke til kommentar
Hvorfor lager dere worklogs når dere aldri blir ferdig ? Kan dere ikke lage tingen først og SÅ legge ut bilder og info osv !

Er så lei av å vente :dontgetit:

Vi kan inngå en avtale Nicklas:

Du skal få slippe å klikke deg inn på workloggen min her, så kan jeg sende deg et lite bilde av den på mail senere når den er ferdig.

Kjenner faktisk at jeg blir irritert når jeg leser innlegget ditt.

Jeg skrev timelister til jobben min i helga. Den viste at jeg hadde rundt 65 timer overtid den siste måneden. Det tilsvarer vel at jeg jobbet nesten 6 normal-uker i løpet av en måned. Dette medfører at man blir litt sliten etter jobb. Da hender det at jeg ikke har overskudd til å mekke på maskina. Dama krever også sitt. Det er noe av grunnen til at det går litt seint med denne loggen.

Det å få tilbakemeldinger her på forumet motiverer meg til å fortsette. Derfor poster jeg fremdeles når jeg har gjort litt fremgang.

(ble i dårlig humør av det innlegget..)

Lenke til kommentar
  Må ikkje ta deg nær av slikt sprøyt...    rock on!      du har 99 % i ryggen.
Derfor, stå på videre!
Amen..    Når man venter på noe godt, venter man ikke forgjeves, men nå begynner jeg også bli svært spent.   Prøver å forestille meg hvordan den kommer til å bli seende ut, men det er ikke så enkelt.  Stå på Karamba! 
fronten på tanken din ble NYDELIG 

Tror du gir glede og inspirasjon til ganske mange her på forumet. Utrolig kult å se alt du får til karamba, skikkelig stilig. Ikke gi opp, er så morro å se hva du lager.

Ta deg god tid, ikke stress, slapp av mye. Bedre med et godt resultat, og en glad karamba, enn en sliten karamba, og dårlig resultat.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

En annen ting er at prosjektet ditt er absolutt ikke noe dumt ! Det er drit tøft .. rettet ikke helt den komentaren inn på bare deg men på de fleste som skriver en worklog her.

" stå på " som tusenvis av andre her har sagt før meg ... syntest ikke det gjorde noe med litt negativt

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

ta deg en dag fri, sov så lenge du vil, og skaff deg masasje å sovne til om kvelden.. det hjelper sikkert...

da får man som regel slappet av litt også, et annet tips, er å ikke bruke pc'n den dagen, heller bare høre på musikk, kanskje brenne ut et par plater i forveien.. :thumbup:

og Nicklas... :thumbdown:

Lenke til kommentar

tror ikke Nicklas tenkte seg så godt om før han skreiv innlegg nr. 461..

Skal vedde på det er mange utolmodige skjeler der ute som tenker omtrent det samme, men husk å tenke på han som faktisk gjør alt arbeidet før du sier det høyt! Litt egoistisk tankegang å tenke at han som moder ikke bør legge ut worklogg fordi du er utolmodig etter oppdateringer.

Jobb i ditt eget tempo Karamba.. jeg hadde aldri hatt overskudd til noe sånt hvis jeg hadde jobbet 150%..

og jeg har et spørsmål til deg:

Har aldri jobbet med glassfiber, men tror du det fille funke å først forme "karosseriet" av stålnetting og så smøre på med et par lag glassfiberduk og polyester, eller ville dette bli for spinkelt? tenker meg ca 0,5 cm tykt..

(til en modell av en blanding av denne og denne)

Lenke til kommentar

Har aldri jobbet med glassfiber, men tror du det fille funke å først forme "karosseriet" av stålnetting og så smøre på med et par lag glassfiberduk og polyester, eller ville dette bli for spinkelt? tenker meg ca 0,5 cm tykt..

(til en modell av en blanding av denne og denne)

Det kan sikkert funke å legge glassfiber på stålnetting. Stålnettingen er kanskje litt vanskelig å forme til slike runde former som den modellen du viste. Hvis du får et kantete underlag vil du jo måtte legge svært tykke lag med glassfiber over..

Dersom man legger en to - tre lag med glassfiber blir det svært sterkt uten at det trenger å bli så tykt. Størrelsen på prosjektet ditt avgjør vel endel for hvilken metode du bør velge.

Lenke til kommentar

Åååå jeg dør av spenning!!!

Nesten så vi ta en kronerulling slik at du kan ta deg en spa weekend eller noe, gi deg litt overskudd :p

Veit åssen det er med jobben, 1mai helga hadde jeg 17timer overtid (lørdag og søndag) omg kjipt med krevende jobb...

Stå på, utvilsomt ett av de morsomte prosjektene jeg har fulgt med på :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne tråden har vært her sååå lange, og jeg har ikke engang fått sagt noe i den! Karamba, ser nydelig ut, ganske nyskjerrig på slutt-resultatet. Håper du ikke møter noen store hindringer, så good luck! Gleder meg veldig!

Lenke til kommentar

Da er tanken så godt som ferdig! Endelig. Den står nå med vann i seg for å sjekke om den er tett.

(nei, hele maskina er fortsatt ikke ferdig. Det vil fortsatt drøye en liten stund til. Dette er bare vanntanken.)

Jeg har brukt en hel del timer på denne tanken. Mange ville sikkert klart å suse den sammen på kun kort tid, men jeg trenger å bruke en stund på arbeidet slik at jeg får det som jeg vil.

Det første jeg gjorde etter sist oppdatering, var å pusse og polere baksiden av fronten. Selv om jeg hadde teipet den for å beskytte den, hadde den fått seg noen skader. Jeg våtslipte den med 600, 1200 og 2000 papir før jeg polerte den med autosol og display-polish.

tank21.jpg

Så limte jeg langsidene sammen med kloroform. For at tanken skulle bli tett i ende-skjøtene måtte jeg pusse endene. Pusset med 60, 80, 125, 600 og 1200 papir til det ble en fin flate.

tank20.jpg

Tanken så langt, uten endestykkene.

tank19.jpg

Jeg fant ut at jeg ville forsterke hjørnene litt, så jeg laget til et par kvadratiske plast-stykker som jeg limte i hjørnene. Dette ble også gjort fordi jeg så at jeg hadde pusset kantene på lengdestykkene litt mye i endene, slik at de ikke gikk helt sammen... Med disse forsterkningene gikk det seg til i hvertfall.

tank18.jpg

Også disse ble limt med kloroform. Man må da bare dryppe en liten dråpe (med f.eks en avklippet q-tips;) ) mellom to flater og presse dem sammen. Etter få sekunder har man så en topp liming.

tank17.jpg

Synes egentlig at resultatet ikke ble så værst...

tank16.jpg

tank15.jpg

tank14.jpg

tank13.jpg

Jeg beklager at det går så seint fremover.. Til mitt forsvar kan jeg jo si at jeg sikkert har brukt 12 -15 timer bare på denne siste utgaven av vanntanken. Ineffektivt, ja - men for min del nødvendig dessverre.

I morgen kommer feriepengene. Det skal bli greit å få litt penger igjen! Da får jeg kjøpt mere epoxy og kanskje også litt hardware....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...