stoffix Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 nå begyner jeg å stusse litt... var det ikkke slik at cd-romen skulle under tanken? i så fall hvorfor har du ikke det på bildet også? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 sjalu er så genialt prosjekt at jeg skulle ønske jeg hadde tid og penger (og kunnskap) til å lage noe lignende. Stå på videre, blir veldig bra! Lenke til kommentar
karamba Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 nå begyner jeg å stusse litt... var det ikkke slik at cd-romen skulle under tanken?i så fall hvorfor har du ikke det på bildet også? cd-rommen skal under tanken, ja. Hvis du ser på bildene av ramma , så ser du at cd-rommen skal skrus på mellom de to 2x4cm alu-profilene i midten. Den skal altså stikke litt frem, og plasseres midt på. (viser et gammelt bilde igjen) Tanken skal altså plasseres oppå profilene som cd-spilleren er skrudd fast i. Tanken kommer da i høyde med den firkanta utskjæringa som man kan se i fronten av skallet. Tanken blir like brei som ytterkantene på de to midterste profilene på ramma. Når det gjelder grunnen til at åpningen til cd-rommen ikke viser på bildene, er det fordi den ikke er laget enda. Planen var jo at jeg skulle bruke en standard cd-rom (eller sannsynligvis en dvd-brenner). For at den skulle passe best mulig inn ville jeg lage skallet ferdig først, slik at overflaten på utsiden var jevn og fin. Så tenkte jeg å skjære ut et lite stykke på størrelse med cd-rom dekselet med kniv eller Dremelen. Dette stykket skulle så limes på originaldekselet til cd-rommen. Resultatet ville da bli at man får et cd-deksel som går i ett med resten av overflaten (det blir jo noe lignende det jeg gjorde på prosjekt nr 1). Jeg reparerte jo en G4 power-book i forrige uke. Etter at jeg gjorde to defekte om til èn fungerende, ble det jo bla. en combo dvd-spiller/cd-rw. Riktignok er den slim-line, men det skal jo likevel gå an å lage en festeanordning til den slik at jeg får den inn i ramma. Det fine med den er jo at det er slot-in. Hvis jeg bruker den trenger jeg jo bare å skjære ut et tynnt spor. Den må testes litt først slik at jeg vet at den er ok. I tillegg må jeg jo skaffe en slik adapter fra slim til normal.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 gå for slimline slot in!! :-) ahh.. første gang jeg har brukt sp mange smilies i en post.. (trur eg) Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Skal tanken være i samme bredde som cd spilleren? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 nei tanken skal være bredere... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Den tanken ble bare utrolig fin, karamba! PS. Det var en på jobben som trodde jeg var deg, da du har samme initialer som meg... Men jeg måtte fortelle sannheten... Og - den hadde nok kommet for en dag uansett... Kan nok ikke måle meg med formingskunnskapene dine... Lenke til kommentar
karamba Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Den tanken ble bare utrolig fin, karamba! PS. Det var en på jobben som trodde jeg var deg, da du har samme initialer som meg... Men jeg måtte fortelle sannheten... Og - den hadde nok kommet for en dag uansett... Kan nok ikke måle meg med formingskunnskapene dine... Takker! Jobber med den nå, slik at jeg får limt den sammen i kveld. En på jobben som trodde du var meg? hehe! Det må jo være greit å jobbe en plass hvor man diskuterer ok-worklogger. I og med at jeg gjør mye av dette for første gang, vil jeg vel si at det er ikke snakk om -kunnskap. "Undringskompetanse" var det en som brukte en gang, og det tolker jeg bare som "guts til å prøve seg frem". @majuz: Lokket kommer etter at jeg har fått dekket underdelen med glassfiber/epoxy og tanken er montert på plass. Da har jeg nemlig måttet funnet ut helt hvordan overkanten på underdelen blir seende ut. Frem til det kan jeg enda forandre litt.. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Bokstavene er ferdig - i alle fall nesten. Jeg skal bare fylle igjen baksiden av bokstavene med et par små dråper epoxy. Det må jo herde over natten, så delene blir ikke limt sammen i kveld likevel. Jeg har imidlertid pusset kantene og gjort dele klar til sammenliming, så ting er på stell. Legger ut et par bilder av fronten. Det første bildet er fra prosessen med å legge i bladsølvet. Jeg hellte først et par dråper med superlim ned i fresesporet. Deretter la jeg bladsølvet over og dyttet det forsiktig ned i sporet med en liten trebit. Jeg måtte legge flere lag et par plasser for å unngå huller i sølvet. Jeg skulle kanskje ha ventet med å fjerne teipen til etter jeg hadde hellt i epoxyen. Kantene på bokstavene var ganske ujevne etter bladsølv-legginga, så jeg fjerna teipen og det overflødige bladsølvet. Baksiden ble litt ripete av fjerningen, men det er ingen dype riper, så det vil lett kunne poleres bort. Før jeg legger i epoxyen kommer jeg til å legge på ny teip og skjære ut bokstavene. Da har jeg beskyttet baksiden mot evt. søl. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ser veldig fint ut, åssen reagerer epoxyen på sølvet da? (håper ikke det begynner å flyte rundt og ødelegge) Ser frem til ferdig mod! Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Kjempe pen finish på initialene!! Men plexien er jo ikke helt pen lenger da... Lenke til kommentar
karamba Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Ser veldig fint ut, åssen reagerer epoxyen på sølvet da? (håper ikke det begynner å flyte rundt og ødelegge) Ser frem til ferdig mod! Epoxyen er snill med sølvet. Jeg har jo gjort et forsøk tidligere hvor jeg laget bokstavene i plexi, dekket dem med bladsølv, for så å støpe det inn i epoxy. Om resultatet ikke ble helt topp da, men problemet var ikke kombinasjonen epoxy/sølv. MrX_ Skrevet 23/05/2004 : 23:49 Kjempe pen finish på initialene!! Men plexien er jo ikke helt pen lenger da... plexien er jeg som sagt ikke bekymret over. Den vil bli helt strøken etter en kjærlig runde med autosol og display-polish. Endel av det som har kommet på plexien rundt bokstavene er også bare rester av limet til teipen. Jeg jobbet ikke så hardt med å fjerne den pga at jeg jo skal legge på mere teip seinere. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vanntanken ser knallbra ut. Bra du ikke har gitt opp underveis. Ser ut som en fin løsning du har med nipler osv også. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 har du ommet noe lengre? *vente i spenning* detter var jo helt supert.. Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 saaaaaaaaaaaakte men sikkert Lenke til kommentar
ostmann_pat Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Var jeg deg ville jeg ikke brukt den slot in DVDen, da det hadde blitt styggere med en sprekk i kabinettet enn en skuff som følger formen helt perfekt. Noe praktiske problemer blir det også, siden en slot in ikke skyver plata så langt ut, og du må stikke plata ganske langt inn før den tar tak. Det vil skape problemer med en tykk kabinettvegg (som det virker som du har). På et normalt kabinett er slot in , mens på et noe ..kremt.. uvanlig kabinett som du driver med, er slot in . Bare min mening, du gjør jo hva du vil, men jeg mener det ville gjort seg med vanlig skuff-DVD . Forresten er dette et av de 2-3 beste kabinettprosjektene jeg har sett i hele mitt liv, vær så snill lag en stooor artikkel som du sender til ok.no eller legger på nettet selv. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Takker Ostman! Jeg trenger ikke å ta avgjørelsen skuff/slot enda. Jeg får tenke litt over det. Kabinett-veggen er riktignok ikke så tykk akkurat der. Det skal den heller ikke være. Jeg vil tippe at den vil bli en 3-4 mm foran cd-rommen. Den er trimmet ned i det området fordi jeg ikke ønsker en tykk, tung sak foran på skuffen. (Andre plasser er nok skallet kanskje 4-5 cm) Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) uanst hva du velger blir det sikkert bra som alt annet du gjør skal forsåvit ha hage lan no til helga eller den etter det, skal sette opp 1-2 party telt tilfelle regn MVH Grev Rasmus Endret 25. mai 2004 av Grev_Rasmus Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 fronten på tanken din ble NYDELIG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå