Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

l1433.jpg

Dette må du bare ha!  --dersom du trenger det da...

Det virker som "alle" anbefaler denne til "alle" prosjekter. Kikket litt på de andre workloggene, og i hver logg kommer det noen som vil anbefale denne bryteren. Den er da ærlig talt ikke SÅ stilig.. og det er heller ikke alt den passer til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ikke til å bruke den knappen på min maskin. Jeg synes jo som dere at den ikke vil passe in i mitt kabinett. Som jeg nevnte har jeg akkurat fikset en G4 power-book. Oppgaven var å gjøre to defekte til èn funksjonell. Det som ble igjen fikk jeg beholde :). Dermed ble bla. en 40Gb 2,5" hd, en slot-in cd-brenner/dvd-spiller combo (slim-line) OG en nydelig fin aluminium power-knapp med bakgrunnsbelysning tilgjengelig for nytt liv! Power-knappen på power-book`en er nydelig fin, og jeg gleder meg til å sette den på plass etterhvert!

 

Bilde-update? Nå må jeg få fra meg denne nattevakta. Etter et par timer på øret vil jeg tro at jeg får ferdig noe som er verdt å vise frem. Det har skjedd litt mere enn jeg hadde regnet med denne uka, så timeplanen har manglet plass til bygging. Som andre også skriver i sine logger, og som jeg også har skrevet før, så er det de positive tilbakemeldingene her på forumet som motiverer til videre jobbing! Uten alle tilbakemeldingene er jeg redd for at prosjektet hadde endt sine dager som en litt ugjevn klump med vindustetting-skum i søppla.. Av den grunnen føler man seg også nesten forpliktet til å oppdatere regelmessig...så det kommer mere.

 

______________

 

edit: Funker dårlig med en javascript-link til power-knappen din, Snekker'n :-)

- Novec

Endret av Novec
Lenke til kommentar

Atter en gang må bildene vente litt. Jeg har frest ut logo i versjon 3.0 av vanntank-fronten i dag. Det gikk jo greit, men da jeg la på blad-sølvet brukte jeg acrifix for å lime det fast. Det førte faktisk til at det oppstod endel krakeleringer i logoen og gjorde slik at den fremstår som ganske matt. Den må derfor freses mere i morgen (eller tirsdag) slik at jeg kan få gjøre det igjen... Forbanna vanntank!

Lenke til kommentar
Håper på oppdatering snart med bilder :D

 

Hvor kjøper du Plexi platene og til vilken pris?

 

Hva er forskjellen i bruk på plexi typene ?

 

Mvh Peet

Håper jeg klarer å få til en oppdatering snart, jeg også.. :blush:

 

Jeg har vel egentlig bare kjøpt plexi èn gang. Det var til tn fanduct som jeg laga. Den kjøpte jeg på Claes (trengte ikke mere enn en liten bit). Den biten jeg brukte til bakplata mi i dette prosjektet bytta jeg til meg (mot litt epoxy) fra en som hadde fått den når det ble rydda ut av et gammelt forretningslokale. Den jeg brukte i Prosjekt nr 1 skulle kastes fra jobb. Det var jo et gammelt reklameskilt.

 

Som jeg har nevnt til flere andre, brukes det jo masse plexi i dekorasjoner i f.eks klesforretninger. Disse dekorasjonene byttes ut med gjevne mellomrom. Ofte går da masse plexi i søpla. Spør derfor i en butikk i nærheten om de ikke har noen gammle plast-plater liggende som du kan hjelpe dem å kvitte seg med. Opptrer du høflig og grei skal du ikke se bort fra at du kan komme hjem med mere enn du kan bruke!

 

Forskjellen mellom typene kan du lese på infosidene til Astrup.no i plastkatalogen (PMMA og PC).

Lenke til kommentar

Super kreasjon du lager! Men det minner meg mer om et slags månelandingsfartøy med de beina, enn en edderkopp. Det hjalp å korte ned lårene.

 

Har lest hele loggen og synes det er virkelig tøfft at du fortsetter uansett motgang. :thumbup: Har dame selv, og vet at det ville blitt rabalder i heimen hvis jeg satte igang med noe sånt. :scared:

 

Stå på videre! Gleder meg til å se det geniale sluttproduktet!

Lenke til kommentar

Jeg har som nevnt flere ganger i loggen brukt programmet SketchUp. Du kan laste ned en gratis prøveversjon som varer i 8 timer fra websiden. Kanskje man også kan finne prøveversjonen via EDonkey, Kazaa osv også..

 

Jeg liker forøvrig månelandingssammenligningen bedre enn edderkopp;)

Endret av karamba
Lenke til kommentar

File - Insert - Component

 

Komponenter som dette kan du enten lage selv, eller bruke andres.

Bit-tech gutta har laget en samleside med litt av hvert..

 

Går sakte dette Karamba, begynner å se mørkt ut for meg og navnet mitt. ;)

Nei, du har dine grunner, men jeg begynner hvertfall å bli svært spent på hvordan det ser ut. Begynner å bli en stund siden vi fikk en "tilstandsrapport"..

Hang in there..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Går sakte dette Karamba, begynner å se mørkt ut for meg og navnet mitt. ;)

Nei, du har dine grunner, men jeg begynner hvertfall å bli svært spent på hvordan det ser ut. Begynner å bli en stund siden vi fikk en "tilstandsrapport"..

Hang in there..

uff, ja... Mangler litt krefter.. Manner meg opp. Det er jo mitt Nemesis, vanntanken, som jobbes med...

 

Mye å gjøre på jobb, så kreftene renner ut der. Blir bare liggende på sofaen eller spillende Desert Combat etter jobb.. Maskina ligger på stua, vanntanken og bladsølvet på bordet. Det kommer..

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg nesten skylder en up-date...

 

Det går trått for tiden. Grunnen til det er nok at jeg sliter litt med vanntanken, mangel på epoxy og litt motivasjon.

 

Jeg gjorde jo et forsøk nr 3 på å få til fronten på vanntanken. Den første gangen strandet jo forsøket pga for gammel herder til støpeplasten, slik at det ble svært gult. Det andre ble det endel bobler i, samt at jeg brukte litt for lite epoxy, slik at overflaten ble litt ujevn.

 

Nr 3 startet med å tegne opp initialene mine speilvendt for å ha et utgangspunkt for fresingen. Jeg hadde nemlig denne gangen blitt overbevist om at det ville bli bedre om jeg freste ut bokstavene isteden for å støpe fronten.

 

 

tank1.jpg

 

 

Som dere også kan se, hadde jeg denne gangen frest ut et spor som var halvparten av tykkelsen på platene rundt hele kanten. Dette var en tidkrevende prosess som skapte endel frustrasjon og feilkilder.. Målet var å få en større overflate til å feste til hverandre.

 

Fresingen gjorde jeg både med Dremel fresestativet og for hånd.

 

 

tank2.jpg

 

 

Tanken i dette 3. forsøket var mye større enn de to første. Formatet ble derfor litt annerledes denne gangen. Utgangspunktet før innsetting av bladsølvet så ganske greit ut. Etter dette bildet ble tatt pusset og polerte jeg litt, slik at bokstavene ikke ble så matte.

 

 

tank3.jpg

 

 

Jeg brukte også litt aceton på en q-tips for å forsøke å få overflaten nede i bokstavene glattest mulig.. Dette, sammen med valget av Acrifix som lim til bladsølvet, gjorde dessverre mere skade enn nytte. Områdene som var frest ut ble nemlig svært krakelert (små sprekker, kanskje 1mm dype, i et ujevnt mønster, omtrent som en knust bilrute..). Sølv-effekten ble av denne grunn ikke så bra (på samme måte som det ikke er like lett å se ut av frontruta av bilen når den er knust som om når den er hel...).

 

Dette viser ikke så godt på bildet, men det vises godt i virkeligheten dessverre.

 

 

tank4.jpg

 

 

Nå har jeg forsøkt å frese ut litt dypere i bokstavene. Jeg har ikke helt gitt meg enda, men jeg har innstillt meg på å kappe nye sider til vanntank-forsøk nr 4 i morgen... :hrm:

 

 

Jeg forsøker å ikke gi opp.. Neste helg kommer feriepengene. Da blir det mere epoxy i alle fall (og kanskje et ok.no møte i Oslo? Se tråd i "OK-baren"). Kvelden er enda ung, og i morgen er det atter en dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...