Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget pent.

Likte den kanten rundt I/O platen, ingenting værre enn å gro grå hår fordi man ikke kommer til.

Syns nesten du skulle ha beholdt plexien mattet, men det er min mening :).. Takk for tipset om autosol(viste ikke du kunne bruke det på plast, trodde alt "etset" da) , det kommer nok til å hjelpe meg stort i fremtiden.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Meget pent.

Likte den kanten rundt I/O platen, ingenting værre enn å gro grå hår fordi man ikke kommer til.

Syns nesten du skulle ha beholdt plexien mattet, men det er min mening :).. Takk for tipset om autosol(viste ikke du kunne bruke det på plast, trodde alt "etset" da) , det kommer nok til å hjelpe meg stort i fremtiden.

Takker!

 

Årsaken til at jeg ikke lar plexien være matt er fordi jeg ønsker å ha et "utstillingsvindu" mot hardwaren. Jeg vurderer å bruke en liten blanding av hvite og blå led`s for å lyssette forskjellige komponenter. Vanntanken har jeg f.eks tenkt å belyse med hvite i fronten (for å lyse opp sølvet) og blå bak i tanken. Jeg har et par andre idèer også, men jeg tror jeg vil vise det etterhvert.

 

Med et liggende hk, med diskene under, vil det være ryddigst mulig i de synlige delene på oversiden av hk. Vannblokkene, vannpumpa, skjermkortet osv kan presenteres på en fin måte med en diskrèt belysning. Håper det vil se ut slik jeg har sett det for meg..

 

Med en matt plexi som bakplate vil man miste "utstillings-funksjonen". Matt plexi er svært pent, men det har som funksjon å spre lys eller diffusere. I din maskin, til hk-brett og disk-holdere, synes jeg at det beste valget var matt. Baksiden av et hk har jo kun i svært spesielle anledninger vært interessant å se på...

 

Angående Autosol som polèrpasta. Den er jo ganske grov, men man får jo en ganske fin overflate likevel. Dersom man ønsker enda finere finish kan man bruke "display-polish" som man får på Claes. Display-polishen er det samme som en cd-repair polish man får på samme sted.

Lenke til kommentar
Splitte mine bramseil, karamba!

 

Dette har du gjort før! (??)

hehe - som jeg nevner et par plasser i løpet av loggen så er det å få prøve ut nye ting/materialer/metoder/teorier kanskje den største motivasjonen til å gjøre dette prosjektet!

 

Av ting jeg har lært meg/gjort for første gang med dette prosjektet så langt er:

 

-modellere noe i vindustetningsskum

-bruke epoxy

-legge glassfiber

-bruke blindmuttere/popnagler

-polere acryl (plexi)

-bruke polèrpasta (Autosol og Disk-Repair)

-konstruere en gjenstand ved å skru deler sammen med maskinskruer

-bruke gjengetapper

-bruke Sketch Up

-legge bladsølv

-frese aluminium

 

..og da har jeg jo ikke startet på vannkjølingen, det motoriserte dekselet til bryterpanelet og sikkert en hel del ting som ikke har dukket opp enda!

 

Så jeg har ikke gjort dette (eller tilsvarende) før. Som prosjektnavnet sier, er dette 2. gangen jeg mekker meg datamaskin. Den første gangen er beskrevet i workloggen som heter Prosjekt 1.

 

Jeg har imidlertid en viss interesse fra før i det å lage ting ;). Blandt annet har jeg f.eks gått 3 av 4 år på lærerhøgskolen med Kunst og Håndverk som fordypning. Vi lærte imidlertid ikke å lage kabinett der, men interessen for å utforske nye terreng for å skape det man ønsket, ble vel pleiet..

Lenke til kommentar
[quote name='karamba' date='08/05/2004 : 11:13'] Av ting jeg har lært meg/gjort for første gang med dette prosjektet så langt er:

[i]-modellere noe i vindustetningsskum
-bruke epoxy
-legge glassfiber
-bruke blindmuttere/popnagler
-polere acryl (plexi)
-bruke polèrpasta (Autosol og Disk-Repair)
-konstruere en gjenstand ved å skru deler sammen med maskinskruer
-bruke gjengetapper
-bruke Sketch Up
-legge bladsølv
-frese aluminium[/i]

..og da har jeg jo ikke startet på vannkjølingen, det motoriserte dekselet til bryterpanelet og sikkert en hel del ting som ikke har dukket opp enda!

[/quote]
Stop it! Jeg blir svett bare av å lese om det!!! Jeg som fortsatt må "drikke meg til mot" hver gang jeg tenker på at jeg skulle fått prøvd å bytte ut plastfronten på mitt gamle Aopen kabinett med noe i tre... :cry:

Offtopic: Noen som vet hva som er å foretrekke av matter man kler kabinett innvendig med?? Biltema el. l. ?
Lenke til kommentar

Meget bra prosjekt! :thumbup:

Selv om jeg ikke har peiling på foto så syntes jeg bildene dine er nydelige, de viser ikke bare en kasse i mørket som er opplyst av x antall katoder.

Prosjektet ditt er meget stilfult og elegangt.

 

Ja, post det på bit-tech.net det er et prosjekt som virkelig hører hjemme i den klassen. Han som lagde be quiet gjorde det og han fikk veldig god respons. Det er bra at Norge får vist seg fram som en casemodder nasjon... :p

Lenke til kommentar

Jeg takker og bukker!

 

Legge ut på Bit-Tech? Kanskje jeg skal gjøre det en dag.

 

Jeg beklager at jeg ikke har fått oppdatert så mye i det siste. Jeg trodde jeg ville få gjort mye denne uken, men det viser jo seg at det ble endel mere (av de andre tingene) å gjøre enn jeg hadde forutsett, men slik er det jo bare av og til.

 

De oppgavene jeg må gjøre nå, er:

 

-få ferdig vanntanken (hørt den før?)

-lage til platen som viftene over radiatoren skal festes til, og feste viftene

-små-justering av skallet

-pussing av skallet

+en hel del mere...

 

Det kan godt hende at jeg får gjort noe i kveld og i morgen. Da skal det også bli en oppdatering.

Lenke til kommentar

Vel, når du nevner beina..

 

Har maskina stående på rette bein nå, og det ser slett ikke så værst ut. Det kan hende at jeg går for den løsningen etterhvert. Jeg har jo laget en løsning som tillater meg å skifte ut beina, så det er ikke usannsynlig at jeg kommer til å lage flere sett med bein for å sjekke hva jeg synes passer best.

 

Akkurat nå hjelper jeg en kamerat med å sette sammen to defekte Mac G4 Powerbook sammen til èn fungerende (phew - Mac har virkelig utnytta plassen inni der!), men jeg kjenner at det henger modding i luften etterhvert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...