Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet ut at det er svært mange ting å tenke på hvis man skal fjerne seg fra populær og velkjent design, får man brått mange hensyn å ta. Jeg følte selv at jeg hadde en ganske bra planleggingsfase før jeg begynte å bygge dette prosjektet. Det jeg hadde var en visjon og en grov idè om hvordan det skulle se ut og hvordan hw skulle stå i forhold til hverandre. Det jeg manglet var alle de små detaljene, som hvordan jeg skal få festet støtte til ide-kortene, bein, feste av bein osv.

 

De små detaljene blir jeg tvunget til å finne ut av nå etterhvert, og de dukker opp stadig oftere..

 

Jeg fikk dessverre ikke gjort noe som helst i går. Jeg takka nemlig ja til å være statist i "Side Brok" sin nye musikkvideo, så jeg tilbrakte hele gårsdagen fra kl 10 til 23 på en nattklubb..

 

I dag, rettere sagt i kveld (litt sliten etter i går) har jeg jobbet litt videre med ramma som HDD`ene og cd-rommen skal festes i. Etter litt saging og borring fikk jeg satt delene delvis sammen for å sjekke at de passet. Det gjorde de heldigvis.

 

 

ramme10.jpg

 

 

Som dere ser har jeg skåret ut stykker av de alu-rørene i bakkant. Årsaken til det er for det første at jeg vil føre endel av luften som suges inn gjennom radiatoren også skal bidra til å kjøle ned sidene til harddiskene. Jeg vil tro at selv om lufta blir varmet opp av radiatoren, vil den fortsatt være kaldere enn HDD`ene, og dermed gi en viss kjøleeffekt. En annen grunn til at jeg skar ut de hullene, er at viftene blir plassert ganske nær undersiden av dem. For å hindre at viftene dekker over for mye av viftene og hindrer luftstrømmen, har jeg da ved å lage hullene gitt dem litt mere rom. Jeg skal legge ut bilder som viser dette litt bedre når jeg får laga festet til viftene.

 

 

ramme9.jpg

 

 

 

ramme8.jpg

 

 

 

Jeg har måttet borre noen hull jeg ikke helt hadde tenkt over i dag også. Det vil ikke få noe å si på utseendet eller ytelsen, men de vil gjøre det veldig mye enklere for meg å montere på HDD og cd-rom.

 

 

ramme6.jpg

 

 

 

ramme7.jpg

 

 

Som dere ser, må jeg jo gå over endel med fil, dremel og pussepapir..

 

 

ramme5.jpg

 

 

("...Rist med raua.. Rist med raua" Etter å ha hørt den låta, og kun den i 13 timer i går, surrer den fortsatt rundt oppe i skallen...)

Lenke til kommentar
Du er en syk syk mann... og det er et kompliment i dette forumet :D

 

*vente i spenning på mer*

Er jeg syk? Syk nok til å måtte være hjemme fra jobb? (..for å mekke på maskina...)

 

Det kommer mere om ikke lenge. Jeg har nemlig litt mere arbeid jeg må gjøre før jeg er ferdig..

Lenke til kommentar
Du er en syk syk mann... og det er et kompliment i dette forumet  :D

 

*vente i spenning på mer*

Er jeg syk? Syk nok til å måtte være hjemme fra jobb? (..for å mekke på maskina...)

 

Det kommer mere om ikke lenge. Jeg har nemlig litt mere arbeid jeg må gjøre før jeg er ferdig..

syk nok til å finne på noe så snålt...og ikke minst råstilig.. :thumbs:

Lenke til kommentar
Noen har kanskje sett den "War of the Worlds" plakaten (tror det var det den hette, en bok som senere ble laget et berømt radioteater av...). Der er det vel en slik rund maskin med lange, tynne bein.. Likheten er ikke tiltenkt, men jeg ser den nå.

War of the worlds ja. H.G.Wells bok (samme mann som skrev "The Time Machine"). Først bok, radioteater i radioens "barndom", mange fikk ikke med seg at det var fiksjon og trodde de ble angrepet. LAget film av i 1952, ble planlagt å lage musical av rundt 1978, denne strandet på økonomi, men musikken er fremdeles tilgjengelig. Phil Lynott fra Thin Lizzy deltar på den.

 

Men tilbake til topic, den kan minne litt om det, og det, personlig, synes jeg er tøft. Det ser og ut som du fremdeles vet hva du gjør på når du fikser dette, og jeg føler meg tvunget til å gjenta meg selv å si at noe slikt hadde jeg ALDRI klart. Jeg er og spent på det ferdige resultatet, men inntil da kommer jeg garantert til å følge med.

Lenke til kommentar

Wells var det, ja. Husket ikke navnet da jeg skrev det. Jeg fant heller ikke bilde av det jeg viste til da, men det gjorde jeg nå:

 

hgwellswar1.jpg

 

(Ikke helt slik jeg husket det, men.... Jeg ser fortsatt en viss likhet.)

 

"Vet hva jeg gjør"... Det er vel bare til en viss grad sant. Det blir vel mere et "veien blir til mens man går"-kabinett til en viss grad. Hvis man ser på loggen fra begynnelsen, ser man jo at det er endel forandring i planene. Èn ting er i alle fall sikkert, jeg har lært mye underveis.

 

I dag fant jeg ut at det gikk an å bruke fres på aluminiums-rørene mine. Mange vil nok si "selvfølgelig!", men jeg har ikke tenkt i de baner før i dag. Det har vel litt med at det er metall osv. Det virket i alle fall bra. Det gjorde jobben med å pynte på hulla som viste på de siste bildene mye enklere, og resultatet mye finere.

 

"..når det omsider blir ferdig". Jeg har vel nå innsett at fristen til vinterkonkuransen er et stykke utenfor rekkevidde. Er det noen som vet når fristen for vår-konkuransen er? :roll:

Lenke til kommentar
Innleveringsfrist for vinterkonkurrransen onsdag 31. mars. Jeg har sett hele loggen din nå, denne casemoden din blir mega bra! Stå på!

Takk for oppmuntringen, men den 31. er om 3 dager. Jeg vil anta at jeg har minst 3 uker igjen med jobbing...

 

Det er jo vinterkonkurransen som har frist på onsdag. Med denne maskinen tror jeg at jeg må vente på vårkonkurransen.

 

Jeg kunne nok ha vært ferdig allerede, om jeg ikke underveis hadde forandret planene endel, men resultatet av det hadde sikkert blitt at jeg hadde blitt misfornøyd med svært mange ting.

 

Til den 31. blir det nok bare det første kabinettet mitt som sendes inn.

Lenke til kommentar
Innleveringsfrist for vinterkonkurrransen onsdag 31. mars. Jeg har sett hele loggen din nå, denne casemoden din blir mega bra! Stå på!

Takk for oppmuntringen, men den 31. er om 3 dager. Jeg vil anta at jeg har minst 3 uker igjen med jobbing...

 

Det er jo vinterkonkurransen som har frist på onsdag. Med denne maskinen tror jeg at jeg må vente på vårkonkurransen.

 

Jeg kunne nok ha vært ferdig allerede, om jeg ikke underveis hadde forandret planene endel, men resultatet av det hadde sikkert blitt at jeg hadde blitt misfornøyd med svært mange ting.

 

Til den 31. blir det nok bare det første kabinettet mitt som sendes inn.

Hehe... leste ikke godt nok.

Lenke til kommentar
Wells var det, ja. Husket ikke navnet da jeg skrev det. Jeg fant heller ikke bilde av det jeg viste til da, men det gjorde jeg nå:

 

[bilde nådeløst snipet vekk, for generell begrensning av båndbreddebruk]

Ja den der var vel litt en oppdatert variant vil jeg tro, men likheten er der. Flott film forrestne.

 

Det er en ting jeg lurer på, i forbindelse med de speilflisene du hadde i ditt første prosjekt, åssen limte du de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...