Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen har kanskje sett den "War of the Worlds" plakaten (tror det var det den hette, en bok som senere ble laget et berømt radioteater av...). Der er det vel en slik rund maskin med lange, tynne bein.. Likheten er ikke tiltenkt, men jeg ser den nå.

Tvil til nye ting er vel greit, men jeg håper å kunne overraske deg i positiv retning!

"Alien-spider"... Kanskje? Vi får se!

Lenke til kommentar
jeg trudde mena skulle festes oppå og ikke under jeg.. :dontgetit::cry:

Beklager å skuffe deg, men det er jo nå den nedre halvdelen som bærer vekta. Hvis jeg skulle ha festa beina til toppen, hadde all vekta blitt belasta festet til lokket. Det ville igjen ha satt ganske store krav til de festene, og i tillegg gjort det vanskelig å åpne lokket uten å skru av maskina f.eks. Så tørk tårene, Coolkid, og kom deg videre! Du skal se at det kan bli ok likevel! ;)

Lenke til kommentar

Jeg får gjort ganske lite når jeg har nattevaktsuke. Har siste vakta natt til søndag.

Det eneste jeg har fått gjort siden sist oppdatering, er å lage ferdig frambeina, "sparkla" igjen boble-hulla i skallet, og slipe "sparkelen" delvis ned igjen.

Den "sparkelen" av trelim og treflis fungerte veldig fint, men den ble svært mye hardere enn skummet. Det er derfor mye vanskligere å slipe den ned, så det tar litt tid.

Hvis jeg får laget brakettene som beina skal festes på i morgen skal jeg legge ut en oppdatering. I den kommende uka har jeg fri, så da er målet å få gjort svært mye. Håpet om å bli ferdig til den 31. er nå lite, men det kan gå. Har tenkt å bestille kjøleblokk, pumpe og slanger nå, slik at jeg kan hente det når lønna kommer den 30... Det er imidlertid endel jobb å gjøre enda. Jeg håper på en god modde-uke.

Lenke til kommentar
Håpet om å bli ferdig til den 31. er nå lite, men det kan gå. .

Join the club. Jeg har ikke nubbsjans, og når jeg innså det var det like greit å stresse ned. :cool: Fikk noen deler i dag til mitt nye prosjekt, men mangler jo ennå halvparten :blush:

Lenke til kommentar

:wow: Må bare bøye meg ned i støvet for denne case builden.. Den er/kommer til å bli rå!

Hvordan skal luften komme ut? Jeg ser for meg at kan bli kult med med sånne "hai-gjeller" (på hver side) til uttak av luft. Det tror jeg kunne bli snasent :dribble:.

Håpet om å bli ferdig til den 31. er nå lite, men det kan gå.

Da er vi fire, holder på med en ganske omfattende mod av et TT X3, men mye kommer ann på penger.. :ermm:

Uansett, stå på karamba! :thumbs:

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en ordrebekreftelse på en whitewater, vannpumpe og slanger. Må vente litt med northbridge og gpu-kjøleren. Jeg kommer vel til å skaffe meg et nytt skjermkort til den maskina, så det er like greit å vente.

Jeg driver nå og pusser på skallet og gjør klar til glassfiberlegginga. I natt laga jeg resten av beina, så de er vel bare å sette sammen. Fortsatt trenger brakettene som beina skal festes i en liten design-justering før de festes. Må også finne ut hvordan de skal festes, men det tror jeg at jeg har en løsning på nå.

Luftuttaka er også en liten ting jeg ser på. Jeg har forkastet mange planer, men har flere på lager.. Gjelle-designet er fortsatt i tankene. Nå tror jeg at jeg kommer til å skjære dem ut i skummet og dekke dem med glassfiber/epoxy, bladsølv og så klar epoxy igjen. Tror jeg kan klare det, og det har jo et potensiale.

Står nå foran en ny fri-uke, så nå skal det jobbes! (lurer på å selge ett av kameraene mine i morgen for å komme i mål..)

edit: (@MixMaster: Hvis du vil bøye deg i støvet, er det plenty av akkurat det i stua mi nå etter at jeg har pusset en liten stund....)

Endret av karamba
Lenke til kommentar

Legger inn en liten oppdatering for å vise hvordan lufte-hullene (luft ut) på siden blir. Jeg har nå skjært de ut. Jeg har vært litt uheldig med bobler i skummet, så et par plasser må jeg bygge opp litt med den samme treflis og trelim-guffa som jeg har sparklet med tidligere.

luft1.jpg

luft2.jpg

luft3.jpg

luft4.jpg

Lenke til kommentar

Toppen er ikke laget enda. Har valgt å jobbe med bunnen til jeg får lagt glassfiber på den. Grunnen er at planene mine har forandret seg litt etterhvert, og at jeg derfor må vente litt med å lage en topp som passer. Det tidspunktet nærmer seg nå. Løsningen på "hai-gjellene" bestemte jeg vel egentlig i går. Dvs at hvis jeg allerede hadde laget toppen, måtte jeg ha justert den nå..

Toppen blir jo ikke så vanskelig å lage (tror jeg). Det er jo bare et lokk (med et motorisert deksel over bryterpanelet..) med en liten (foreløpig ikke bestemt) festemekanisme. Piece of cake..

Lenke til kommentar

Ser bra ut, men er glad det ikke er jeg som skal legge glassfiberduk på de luftinntakene :) så ut som skikkelig pirkearbeid. Blir moro og se den ferdig.

btw: hvid du har litt mindre flis i flis/lim guffa blir den litt mykere tror jeg. Du kan jo lage en liten testklatt for å finne riktig konsistens.

Lenke til kommentar

Skal prøve det med mindre flis.

Jeg tror ikke at det blir så ille med glassfiber på luftehulla. Det er jo forhåpentligvis bare å klippe opp passende stykker og klistre dem på. Hvis jeg legger et lag epoxy først, sitter de ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...