Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Her er da planene for bryterpanelet i lokket:

 

En gang fikk jeg en fantastisk liten gadget, en mobiltelefonholder som reiser seg når telefonen ringer... Jeg har ikke brukt den så mye. Nå tror jeg at jeg har funnet et sted jeg kan bruke den, nemlig i min nye pc!

 

lokk1.jpg

 

 

lokk2.jpg

 

Jeg har tenkt at bryterpanelet skal være skjult under et lokk i lokket på pc`en (det kan hende at dere forstår det hvis dere ser for dere bilder fra tidligere i loggen). Den telefonvugga har jo en motor som åpner noe i en viss vinkel, som også da selvfølgelig (!) kan være en luke til min pc.

 

Jeg har tenkt å disable det at den åpner seg ved telefonsignaler. Den har jo også et par brytere som styrer funksjonene opp og ned.

 

Meningen er da å ha to små skjulte knapper på utsiden som styrer opp og ned funksjonen på panel-lokket..

 

lokk3.jpg

 

 

Hva synes dere? Det lar seg jo gjøre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå trimmet ned skummet til det som blir formen på den nedre delen. Dette blir for det meste den endelige formen. I den øvre kanten blir det riktignok forandringer. Der skal det jo legges inn noen alu-plater (à la hai-gjeller kanskje?) som skal lede luften ut. Nå skal overflaten pusses litt før den dekkes av epoxy og glassfiber. Jeg vil vente med å legge det siste strøket med epoxy til det er helt ferdig.

 

profil.jpg

 

 

forfra.jpg

Lenke til kommentar

@Tabaqui: Jeg har tenkt at bryterpanelet skal være i et slags hulrom i toppen, dekket av et tynnt glassfiberlokk. Plass til brytere (og kanskje også de analoge viserene fra en slik "Musketer" eller hva de nå heter de frontene) vil det i alle fall bli. Jeg skal jo ikke bruke den basen til mobil-vuggen, bare motoren og elektronikken.

 

@PsychoPat: Det gleder jeg meg til også! Nå har jeg snart pusset ferdig overflaten. Driver å lurer på om jeg skal lage en "sparkelmasse" av eopxy og istykker-revet skum for å tette igjen boblehullene. Regner med at jeg kommer til å gjøre det i kveld..

 

@jevel: Takk! Dette blir jo mere brukskunst ;)

 

@Mu26599: Alt går hvis man prøver, øver og tar seg tid!

 

@jokki: Det kunne blitt skummelt..

Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering. Tok bilde av skallet for å se hvor jeg må justere nå på slutten for at det skal bli mest mulig symmetrisk. Jeg ser at det blir umulig å få til helt 100%, men...

 

 

skall19.jpg

 

 

Overflaten på skummet blir overraskende bra når jeg pusser med 80 papir. Det er nok ikke vits i å gå finere vil jeg tro. Claes Ohlson-skummet er på langt fra så bra som det jeg kjøpte på malings-sjappa, selv om de kosta like mye. Claes-skummet er hardere og lager større bobler enn det andre.

 

Ellers så har jeg nå kommet frem til hvordan jeg skal lage beina etter en liten brainstorm med kameraten min. Det er betryggende å ha i boks. Løsningen tror jeg blir holdbar, enkel og flott (håper å komme i havn med den til uka).

Lenke til kommentar
Hvis du trenger noe enkelt å tette hullene i skummet med kan du lage en form for tettemasse ved å blande trelim og sagflis. Lett å fylle oppi og får en treaktig overflate somer lett å pusse til.

Jeg må tette noen av hullene, ja. Særlig de i front, foran luftinntaket. Planen var å blande små skum-biter med epoxy til jeg fikk en fyllmasse og bruke den. Den blir jo sikkert ganske hard, men jeg har jo power-tools.. Skum-rester har jeg :yes: , men treflis måtte jeg i så fall ha produsert (bor jo midt i byen), så jeg tror jeg velger skum/epoxy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...