karamba Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Rekker bare en liten update i dag. I dag har jeg laget festene til hk i de 2x1cm alu-rørene. Jeg valgte å poppe på M3 blindmuttere og lage et lite mellomstykke mellom hk og ramme. Det lille hakket er satt der etter råd fra min gode kamerat og mentor. Det skal hindre at blindmutteren over tid begynner å rotere i hullet. Jeg er fornøyd med resultatet. Mellomstykkene er bare et lite rør jeg fant, som jeg kappet opp i 1cm biter og satt mellom. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 stilig.. men har du noen større bilder?? ehh.. mener helhetsbolder.. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Skla du ha gelcoat på den til slutt? (sånn som man bruker på fly(hvit)) Det hadde vært dritkult... -akkurat som resten av projektet ditt Lenke til kommentar
karamba Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 @cool kid: Delene er jo fremdeles bare løst satt sammen, og det jeg gjorde i dag var jo bare det du så på bildene. Helhetsbildene venter jeg med til de vil vise noe (nå kan du bare ta bildene fra oppdateringen for noen dager siden og tenke deg at de delene ligger ved siden av de delene jeg har tatt bilde av i dag ). Snart... @Nitromasjipan: Ja, selvfølgelig skal jeg ha dekket hele maskinen med glassfiber og epoxy/gelcoat. Ingenting av skummet skal vise. Jeg regner med at jeg blir ferdig med hele den underste halvdelen i den kommende uka (i alle fall grovt sett). Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 sykt stili denna modden her gleder meg til den er ferdig (på en måte). Blir det noe mere fremgang? btw:flyter den? Balle Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 ey! bjønn-tøff modd! men spør samme som ballemann, flyter den? med hardware i? test! må bare vite.. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Har to Papst 120mm vifter som skal festes på den, så ja, sannsynligvis (hvis jeg setter plexi foran luftinntaket). Jeg synes forresten at det er mere spennende om den flyr.. Har ikke orket å gjøre noe i dag.. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 FET!!! Stillig materiallvalg og byggeprosess, setter jammen fantasien i sving Lenke til kommentar
karamba Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Det går sakte men sikkert fremover. I dag har jeg lagt litt mere glassfiber på innsiden, samt limt inn et par alu-rør som støtte for hw-rammen. I morgen vil jeg fortsette på dette, og forhåpentligvis kommer det da også en ny serie med bilder. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Dette blir bare helt sjef Kommer det bilder snart? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Takk! Driver med pussing og litt glassfiberlegging også i dag. Det kommer bilder senere i dag håper jeg. Jeg har jo noen klar, men legger dem inn senere. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Det blir ikke bilder i dag. Innsiden har blitt lagt ferdig (tror jeg), men slik den står og herder er det ikke så lett å ta bilder som viser resultatet. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Ok. Hjemme fra byen. Har tatt ett raskt bilde nå for å vise hva som har blitt gjort siden sist. Dette er vel et ganske dårlig bilde, men noen klarer kanskje å se litt av hvordan det står til med "kabinettet" mitt. De to alu-rørene er nå limt fast i epoxyen. Jeg har fjernet endel av skummet hvor cd-brenneren skal stå. Det er det kanskje ikke så lett å se, men det har i alle fall blitt gjort. vel, fikk lagt ut et bilde. Det får være nok til i morgen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) du har ikke tenkt å få deg slot-in cd brenner? (har begynt å like dem veldig nå..) Endret 13. mars 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
karamba Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Tror jeg bare vil gå for en DVD-brenner. De finnes jo ikke som slot-in, så... Fronten på brenneren skal få samme overflate som resten av skallet, så jeg tror likevel at det kan komme til å se bra ut. En bakdel med slot-in er vel at spilleren må stå nært fronten, siden platen ikke kommer så langt ut. Jeg har tenkt å "stealthe" fronten siden kabinettet er så avrundet i det området. Tror det blir best. Siden jeg nå er ferdig (i alle fall nesten) med innsiden, kan jeg nå begynne å fin-forme utsiden. Det vil igjen si at det ikke er så lenge til at jeg kan begynne å legge glassfiber på utsiden også... Ju-hu! Endret 13. mars 2004 av karamba Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) jeg trodde at cd-plata kom langt ut med slot in.. og ja, det finnes slot-in dvd brenner.. jeg fant nylig en, og foreslo den til tabuqai sin work log.. jeg skal finne link til den.. *Edit* nederst her er den... Endret 13. mars 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Dette blir veldig bra! Endret 13. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
karamba Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Takker for linken til dvd-brenneren, men tror likevel at jeg må gå for en standard. For det første er det jo prisen, og for det andre så har jeg jo dimensjonert alu-ramma etter en standard-sak. Hadde jeg hatt den slot-in saken i begynnelsen når jeg planla, hadde jeg kanskje tatt meg råd til en, men nå når det vil medføre store endringer i planene er det mindre sannsynlig. Jeg tenkte at jeg skulle gi dere litt info om planene for bryterpanelet mitt også, så jeg sitter på stua og skrur og tar bilder (måtte bare en tur innom maskina mens jeg var på kjøkkenet...). Jeg legger ut de bildene om en time eller så, tenker jeg. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) ok.. tabuqai sa noe av det samme.. den ble litt for dyr.. satser på å være her om en time da.. *Edit* halvtime.. Endret 13. mars 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå