Snorre123 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Klarte av en eller annen grunn å forville meg inn på qxl.no sine sider forleden dag. La merke til en som prøvde å selge skjermkort dyrere enn nypris (og hadde fått noen bud over nypris) og la igjen en melding hvor jeg linket til en plass kortet kunne fås billigere. Fikk idag dette tilsendt i emailen: Hei Snorre123, Du har nylig stilt et spørsmål vedrørende følgende auksjon 10560303: Nytt PowerColor Radeon 9200SE 128MB DDR Ditt spørsmål : Hvorfor selger du kortet så dyrt når det koster 463,- nytt? Se her http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=122429 Dette spørsmålet er blitt slettet da dette er et brudd på Auksjonsreglene & Brukervilkårene du har forpliktet deg til å følge som QXL-medlem. Vi minner om at misbruk av våre tjenester fører til utestengelse, og ser vi at dette gjentar seg risikeres også politianmeldelse. Vi takker for din forståelse for dette og at du heretter vil følge reglene du har forpliktet deg til på QXL.no. Mvh QXL-teamet Er det bare meg eller virker det litt merkelig å sende ut meldinger og trusler om politianmeldelse for å tipse noen om bedre kjøp? Er selvfølgelig en standardmelding som de sikkert sender ut hver gang det skjer regelbrudd, men det gjør det jo verre, sikkert ikke alle synes det er like artig som meg og få trusselmail for bagateller . Det gjaldt forresten dette kortet: link. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 begynner bare og le når jeg ser folk prøve og selge ting til over ny pris skulle jeg solgt noe der selv hade jeg sikkert prøvd og få så mye som mulig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) QXL er kjent som en fantastisk side for de som har lyst til å selge noe utstyr til blodpris. jeg glemmer aldri han som skulle selge en 4,4ghz maskin hvor det viste seg at det var snakk om 2*2200+ amd mp Endret 19. januar 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 På en måte kan jeg sjønne at dette er et regelbrudd ettersom du ber kundene gå over til "konkurentene" og dermed undergrave hele qxl sin annonsering ved å si at du ikke må kjøpe noe her fra kunden deres. Men jeg er helt enig i at å selge noe slikt er forkastelig. På den annen side så kan den som selger dette ha kjøpt kortet for 1000 kr og ønsker dermed å selge kortet sitt billigere en det uten å vite at nypris er falt drastisk i pris. Lenke til kommentar
Cyclops Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 For det første... så syns jeg qxl IKKE skulle ha slettet meldingen din såfremt det ikke inneholdt noe for grove ting. For det andre... så syns jeg ikke dette er en svindel fra selgeren sin side. Hvis jeg solgte en ting som er verdt 500kr (nypris) og hadde satt minstepris på 300kr, og en idiot byr 900kr for den, så sier ikke jeg nei takk? Det er jo trossalt kjøperen som må finne ut hvor mye den varen han/hun skal kjøpe er verdt. Og er man i tvil, kan man bare spørre selgeren. Selgeren SKAL seffølgelig svare ærlig på spørsmålet. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Vil bare si meg enig. QXL er tragisk. Selge brukte ting til over nypris er noe ikke jeg klarer å få meg til i alle fall. Men er jo mange tragiske folk her på forumet også da, eksempel følger: Trådstarter spør: "Hvor mye kan jeg få for denne maskinen bla bla bla" Kjent svar på foreum.hardware.no: "Vet ikke er vel verdt 5000-5500, men prøv på QXL der finner du sikkert en idiot som vil gi 9000 for den." Idioti Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 QXL er så redde for å miste sine dyrebare kunder at de gir fullstendig blaffen i om de går over streken (selgerene) så lenge QXL får pengene sine. De driver også aktivt med forskjellsbehandling utifra hvilket land man er i. Som mange vet har QXL avdelinger i 9 (såvidt jeg vet) forskjellige land. Opptil fler av de andre landene opererer UTEN TVUNGENT GEBYR OM MAN IKKE FÅR SOLGT GJENSTANDEN. Nordmenn må betale et minimumsgebyr uansett om de får solgt eller ikke. Det er lett å bagatellisere det for de som bare selger noen få produkter, men for de som f.eks. selger blader, bøker og frimerker, var det i de fleste tilfellene bare å ta hatten og gå. Det skal bare et par forsøk til før frimerkene koster mer å selge enn hva man får igjen for dem, ikke sant. Jeg kommer neppe til å selge noe via QXL igjen noensinne. Ikke etter den regningen de prakket på meg hvor jeg betalte fler hundre kroner for promo pakker og auksjoner jeg vitterlig aldri hadde brukt. Men trodde de på meg? Nei. Så kan folk synes hva de vil. Jeg har personlig, bitter erfaring med QXL som selger. Kundeservicen er det verste jeg har vært borti, for de nekter under noen omstendigheter noensinne å innrømme når de har tatt feil, akkurat som et hvilket som helst forsikringsselskap.. SOM KJØPER, derimot, er QXL bra. Jeg kjøpte nylig en ny (innpakket i plastikk) P4 2.8 PC800 CPU for sammenlagt med frakt kr. 1620,-. Det var mindre enn en P4 2.6 med frakt koster fra f.eks. Komplett, og jeg har til dags dato aldri opplevd at en Intel CPU har røket. De som byr over nypris på auksjonssteder som QXL må nesten beskyttes mot seg selv.. jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. De har ingenting på slike steder å gjøre når de har så lite vett i skallen at de ikke engang tenker på å sjekke hva nyprisen er. Summa summarium: SELGERE - LIGG UNNA QXL - KJØPERE - SJEKK NYPRISEN FØR DERE GIR BUD! Desverre er QXL det eneste auksjonsnettstedet av sitt slag og i den størrelsen. Vi har bl.a. Gibud.no og Auction.no - men ingen av dem er engang verdt å se nærmere på som det er. Gibud.no har begynt å få sving på sakene igjen, men inntil de gjenoppbygger stedet fra scratch, gidder jeg ikke å prøve å selge der. Har lagt ut mange ting der før, fikk aldri solgt noe på tross av veldig lav pris. Lenke til kommentar
titus Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Synes det er helt greit at QXL ikke tillater linker til konkurrenter. Snorre123 kan jo faktisk være ansatt i pcutstyr.no - og da skjønner vel de fleste at dette ikke er bra. Hvis man gjerne vil hjelpe uvitende kjøpere, kan man stille "uskyldige" spørsmål som hvorfor minstepris eller utropspris er høyere enn nypris. Ellers synes jeg faktisk det er helt greit at QXL tar seg betalt - selv om jeg har vært irritert over at det har vært så vanskelig å finne frem til prisinformasjon. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Det med prising: Det jeg reagerte på var forskjellsbehandlingem fra land til land. QXL er auksjonssidenes svar på McDonalds, og da bør de bruke de samme "kjørereglene" i alle land de opererer i, synes nå ihvertfall jeg. Generelt har jeg ikke noe imot gebyret for å legge ut noe for salg. Det er ikke gratis å drive en slik tjeneste. Problemet oppstår når QXL feilaktig belaster sine selgere for promo pakker og auksjoner de aldri hadde noe med å gjøre, samt uærlige kunder / selgere. At QXL forbyr linking til konkurrenter forstår jeg 100%, la det være hevet over enhvert tvil. Eksempel: Musikkbutikken Mario's Musikk måtte se seg nødt til å gripe inn i opptil fler tilfeller på diskusjonsforumet, da deres egne kunder tipset folk om hvor de fant de samme produktene billigere andre steder (stort sett ved å importere fra utlandet, noe en av de ansatte viste helt klart og tydelig overhodet ikke ble billigere, med deres faktisk veldig lave priser). Jeg har som selger opplevd at rundt 50-60% av kjøperene på QXL gav blaffen i å følge opp og betale for produktene jeg solgte, og jeg satt igjen med å måtte betale gebyrene uansett. La meg påpeke at jeg aldri har mast på kundeservice folka hos QXL, men spurte høflig hva jeg skulle gjøre med uærlige kjøpere i et par tilfeller. Jeg fikk et svar som antydet at det var et stort privelegium for meg å få lov til å legge igjen en negativ karakter i deres gjestebok, etter at jeg var blitt snytt for opptil fler tusen kroner i varens verdi samt gebyret for å legge den ut. Det er mange spesielle mennsker innom der. Husker en kjøper som vant en auksjon, men som åpenbart ikke hadde penger til å betale. Han spurte meg om noe per mail, jeg svarte høflig (som jeg alltid gjorde uansett), og han eksploderte og kalte meg både frekk og det som verre var, og at han selvfølgelg ikke ville kjøpe gjenstanden likevel.. Ok, nå skal jeg ærlig talt virkelig prøve å holde kjeft om QXL. Er lei av å diskutere tjenesten uansett, og folk som går i fella har blitt advart mange ganger. PS! Jeg tror dette er feil forum uansett.. hører ikke dette hjemme i "Webshop erfaringer" delen? Endret 20. januar 2004 av Hidden Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Godt poeng Flyttet Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Syns dette var en urettferdig topic, jeg fant nettopp min nye datamaskin der inne til en ufattelig lav pris. Håper ingen andre legger inn bud så jeg får den.Se bare her http://my.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=10642497 Edit audunr; beklager for avsporingen, men jeg sendte nettopp inn spørsmål til denne selgeren angående prisen han tar. Skal se om jeg får samme svar fra QXL som trådstarter her fikk. Håper QXL politianmelder meg så jeg får sett med mine egne øyne at dette ikke bare er tomme trussler fra QXL sin side. taz; det va et ironisk innlegg Endret 20. januar 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
audunr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Syns dette var en urettferdig topic, jeg fant nettopp min nye datamaskin der inne til en ufattelig lav pris. Håper ingen andre legger inn bud så jeg får den.Se bare her http://my.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=10642497 Men det du skriver handler jo om en auksjon som ser ut til å gå din vei, mens denne tråden handler om QXLs politikk på forskjellige områder i forbindelse med tjenesten de driver. MVH Audun Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Syns dette var en urettferdig topic, jeg fant nettopp min nye datamaskin der inne til en ufattelig lav pris. Håper ingen andre legger inn bud så jeg får den.Se bare her http://my.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=10642497 Ny pris samme maskin 17" skjerm 1000kr Duron 1300 300kr Skjermkort 250kr (ca samme) cdbrenner 280kr cdrom 120kr DVDrom 250kr HK 450kr m lan/lyd kabinett 500kr ram 600kr Glemte HD ca 400 Totalt 4150kr Håper du ikke gir mere.. TaZ Endret 20. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå