Gå til innhold

Amd athlon 64 og vanlig winXP

mortn15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fungerer helt utmerket, Athlon 64 er en såkalt hybridprosessor som kan kjøre både 32-bits og 64-bits kode i full hastighet og ytelse uten noen form for emulering. Men hvis du kjører et 32-bits operativsystem som Windows XP så får du kun brukt 32-bits delen av prosessoren, som likevel er blant markedets raskeste.

Windows XP 64-Bit Edition er foreløpig bare tilgjengelig i betaversjon, men fullversjonen skal komme ut senere i år.

Lenke til kommentar
Men er det noe vits egentlig med Athlon 64 når man bare spiller? Er det noen spill i det hele tatt som er laget for 64 bit??

Hvordan får man utnyttet den "kraften" (eller hva jeg skal kalle det) som er i 64 bit??

I aller høyeste grad. A64 er trolig den beste spill-prosessoren på markedet.

Langt på vei kan man anse A64 som en vanvittig god 32-bits prosessor som også har muligheten til å kjøre 64-bits-kode og adressering.

For å utnytte 64-bit delen må man ha et 64-bit OS og 64-bit-optimaliserte programmer. Unreal Tournament er vel trolig det første spillet man vil se som kommer i 64-bit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Microsoft har begynt og levere en 360 dagers versjon av WinXP 64-bit OS for gratis nedlasting, sjekk det ut og last ned fra DENNE siden.

For de som har ventet på og teste Opteron og Athlon64 prosessorer.

Har man planer om å bruke spill o.l. er ikke denne versjonen å anbefale. Har testet den selv, og enten så er grafikken buggete eller så vil ikke applikasjonene starte. Dette gjelder både med medfølgende drivere og drivere som, jeg for min del, har lastet ned fra NVIDIA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...