Moskus Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Dagens Næringsliv: Link Startsiden Magasinet: Link Har er det de tenker med? Lenke til kommentar
mikk Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ?? Har de mistet fotfestet? Har de noen gang hat fotfeste. Btw: startsidens artikkel var genial da. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Vel... Tono går nok litt for langt, men jeg ante noe sarkasme i artikkelen fra startsiden magasinet. Det vi alle kan være enig om, er at tono er en av fienden. Det er jo det norske svaret på RIAA... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg er musiker og har ofte tatt Tonos standpunkt i diskusjoner. Men hvis Tono tror jeg kan forsvare sånt svada, må de tenke seg om en gang til. Jeg synes artikelen til Startsiden var genial. Herlig sarakasme i god blanding idiotiske fakta om Tono. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 La de drive på, de undergraver jo bare sin egen sak, jo mer de distanserer fra den normale mannen i gatas moraloppfatning, jo mindre vil fok høre på de. AtW Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 *satte akkurat på norske Pagan's Mind i CD-spilleren på jobb-PC'en og sitter og nyter med mine hodetelefoner* Skjønner ikke at de kan ha lov til det en gang jeg... Betyr det at budbilsjåfører som har med seg kaffe på termos er nå nødt til å inngå bedriftsavtale med f.eks. Friele? Eller folk som røyker må ha bedriftsinnkjøp fra Prince? Norge er blitt "flinke" til å kopiere amerikanerne, men det får da være måte på... Radiostasjoner betaler jo allerede avgift til TONO for å spille musikk... Og dine egne CD'er er dine. T.o.m epost på jobben som kan identifiseres til deg regnes som privat... Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 jeg kommer til å skyte av hånda til den som tar i mine hodetelefoner på gata....er ikke kødd. jeg har betalt for min musikk og jeg skal ****** MEG ha lov til å høre på det hvor jeg f***ngs vil. t.o.m på dassen Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hvis man hører på radio eller tv i telefonen eller gjennom andre apparater så har jo radio/tv kanalen allerede betalt TONO avgift. Kan TONO kreve betalt 2 ganger for samme ting. Hvis jeg hører på radio på bussen som allerede er betalt TONO avgift på og sidemannen hører det så kan dem ikke kreve dobbel avgift. Innbiller meg at det er ulovlig. Uannsett så er dette helt på tryne. Skal dem kreve slikt så bør det være innbakt i prisen på cd eller hva det enn måtte være. Komme å plage oss vanlige folk og bedrifter med slik fjas. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Korriger meg hvis jeg tar feil i disse utsagnene: A) Først tjener artisten penger på at jeg kjøper CDene hans/hennes, og så skal jeg i tillegg betale ekstra for å bruke det som bakgrunnsmusikk når jeg jobber? B) Først betaler NRK Tonoavgift for å få lov til å spille musikk i Are & Odin, og så skal jeg også betale Tonoavgift om igjen når jeg hører på det i bilen på tur ut til kunder? Er det bare jeg som reagerer på denne dobbeltfaktureringen? Tror nok at mine kunder ville ha reagert hvis jeg sendte alle fakturarer to ganger. Så kan man ta dette et steg videre og si at Tono tross alt tar vare på artistenes rettigheter og at dette må til for at man skal kunne leve av musikken sin, men hvis det står såpass dårlig til at man må begynne å ta dobbelt betalt for ting, så må kulturdepartementet se til å ta ansvar. (Ikke det at jeg tror det står så dårlig til i det heletatt....) Nei! Nå er det på tide å gjøre litt opprør. Tror jeg tar meg en tur til naboen og låner en haug CDer som jeg brenner i firmabilen, samtidig som jeg lytter til artister som Tono har ansvaret for på radion. Vil oppfordre alle andre som har firmabil og naboer med CDer til å gjøre det samme! -KJ Endret 19. januar 2004 av jevel Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Hvis jeg hører på radio på bussen som allerede er betalt TONO avgift på og sidemannen hører det så kan dem ikke kreve dobbel avgift. TONO mener så. For radioen er det visstnok bare betalt Tono-avgift for i "hjemmet"... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Dagens Næringsliv: Link Startsiden Magasinet: Link Har er det de tenker med? Seeeeeriøst? Dette var jo helt dust, unnskyld uttrykket. Hørte jeg sivil ulydighet? Vi må eie dem! Seriøst. Dette er jo bare bullshit. Jeg har aldri likt tono. RIAA's onde, men veldig dumme, naive og handlingslammende, bror. Hva blir det neste? Tono: Hei, vi kommer fra TONO. Synger du i dusjen? Meg: Ja. Hvordan det? Tono: Synger du opphavsrettighetsbeskyttede sanger? Meg: Øh...mulig det? Synger vanlig sanger jeg hører på liksom. Tono: Du må nok bli med oss. Meg: Hvorfor det? Tono: Du har brutt reglene vi har laget for anledningen. Meg: Hvabehager? Tono: Du kan få fortsette å synge i dusjen mot å betale kr. 10,00 NOK pr sang. pr gang, eller kjøpe sangrettighetene til en plate for kun kr 150,00 NOK. Vi har også et årskort over alle våre artister, som koster deg 4.800. Meg: Hvafaen? Må jeg betale for å synge i dusjen? Tono: Ja. I tillegg kommer moms og et faktureringsgebyr. Meg: Øh, nei takk. Jeg fortsetter som før, jeg. Tono: Det går desverre ikke. Vi blir nødt til å sodomisere deg hvis du fortsetter. Meg: Nei. Tono: Jo. Meg: Nei, for svarte. Tono: Ok da, men da anmelder vi deg i stedet. Meg: Værsågod... Tono: Du er klar over konsekv... Meg: Stikk av da. Finn deg en ordentlig jobb. Tono: Jeg har en ordentlig jobb. Meg: Nei, du er bare lame. Gå vekk. Tono-mannen går slukøret vekk. bfisk Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Dagens Næringsliv: Link Startsiden Magasinet: Link Har er det de tenker med? Seeeeeriøst? Dette var jo helt dust, unnskyld uttrykket. Hørte jeg sivil ulydighet? Vi må eie dem! Seriøst. Dette er jo bare bullshit. Jeg har aldri likt tono. RIAA's onde, men veldig dumme, naive og handlingslammende, bror. Hva blir det neste? Tono: Hei, vi kommer fra TONO. Synger du i dusjen? Meg: Ja. Hvordan det? Tono: Synger du opphavsrettighetsbeskyttede sanger? Meg: Øh...mulig det? Synger vanlig sanger jeg hører på liksom. Tono: Du må nok bli med oss. Meg: Hvorfor det? Tono: Du har brutt reglene vi har laget for anledningen. Meg: Hvabehager? Tono: Du kan få fortsette å synge i dusjen mot å betale kr. 10,00 NOK pr sang. pr gang, eller kjøpe sangrettighetene til en plate for kun kr 150,00 NOK. Vi har også et årskort over alle våre artister, som koster deg 4.800. Meg: Hvafaen? Må jeg betale for å synge i dusjen? Tono: Ja. I tillegg kommer moms og et faktureringsgebyr. Meg: Øh, nei takk. Jeg fortsetter som før, jeg. Tono: Det går desverre ikke. Vi blir nødt til å sodomisere deg hvis du fortsetter. Meg: Nei. Tono: Jo. Meg: Nei, for svarte. Tono: Ok da, men da anmelder vi deg i stedet. Meg: Værsågod... Tono: Du er klar over konsekv... Meg: Stikk av da. Finn deg en ordentlig jobb. Tono: Jeg har en ordentlig jobb. Meg: Nei, du er bare lame. Gå vekk. Tono-mannen går slukøret vekk. bfisk Det derre var omtrent like bra som startsidens artikkel. Hva tenker TONO med? Å ja, det glemte jeg. De tenker jo ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
tokki Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Nei, hvordan er det i det hele tatt mulig ! Og ikke minst hvordan er det lov ? Dersom den ansatte har med seg egen radio, og hører på den på kontoret sitt, skjønne jeg ikke hvordan det er går ann? Og er forresten vanlige bedrifter offentlige bygninger ? Vi snakker altså om en lov som ble satt frem på 1950 tallet, da man f.eks hadde tekstilfabrikker, og man satt og hørte på musikk mens man jobbet ! Det skal liksom være denne de baserer seg på nå! Hvor relevant er det? Merkelig...... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Som musiker skjønner jeg delvis TONO, men denne gangen går de for langt! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Som ved samtlige utspill fra Tono, og deres medsammensvorne, er det vel bare å sette seg ned og le, gråte og riste på hodet. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 "Ta å få føttene ned på jorda litt brennkvikt. Hvis det som jeg leser i denne artikkelen er sant, http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article148761.ece , må jeg ærlig si at dere virkelig har ALT for lite å finne på. SKAFF DERE ET SKIKKELIG ARBEID. MÅ få være måte på å holde på. Noe så sinnsykt dumt, hodeløst forslag som det der skal du lete langt tilbake i tid for å finne ja. SKJERP dere." http://www.tono.no/oslo/tono.nsf/Tilbakemelding!OpenForm der skriver dere inn hva dere mener om denne saken. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Post her hva dere eventuelt skriver inn da, så får vi se Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hmm.. Det blir vel å betale 3 ganger.. Programmet som spiller musikk betaler lisens, jobben betaler lisens og lytter betaler lisens. Har jeg forstått det riktig? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Nei. Radio er ikke lisensbelagt. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå