Thomas Hansen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Hei Jeg har tenkt å bytte ut den kjedelige svarte viften i PSU'en min med en litt tøffere gjennomsiktig en. Er det bare å klippe av +/- ledningene til den gamle viften og koble til disse på tilsvarende sted på den nye viften? Må jo seff få noe gummi over lodde-punktet Men er det noe annet jeg bør ta hensyn til? Endret 19. januar 2004 av Thomas Hansen Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 kjøp psu vifte som har rett kobling. Noko lignende dette. Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) kjøp psu vifte som har rett kobling. Noko lignende dette. Og hva mener du med rett kobling? Jeg har lite peil. på elektro, så du må forklare det enkelt Er det selve kontakten du snakker om? Jeg tenkte bare på å kutte ledningene på den gamle viften i PSU og på den nye viften jeg skal ha inn. Når jeg har gjort det lodder jeg sammen de gamle ledningene (+/-) med de nye ledningene. Bare lurte på om det er noe jeg må ta hensyn til.. Endret 19. januar 2004 av Thomas Hansen Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det du må finne ut er om du har tre pins eller 2 pins tilkobling i psu-en din. Meiner sikkert at du skal ha tre pins. Og så kjøper du ei vifte med tre pins og bytter gamle vifta ut med den nye. Dersom du skal bytte ut vifta med ei du allerede har så vil eg tru at det du foreslår vil fungere fint. P.S Den vifta eg linket til var ei vifte til psu. Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Ok, da prøver jeg det! Det går to ledninger fra kortet i PSU'en (vet ikke navnet på det) til vifta som sitter der idag. Ledningen har ingen kontakt såvidt jeg kunne se, men var direkte koblet til kortet i PSU'en. Går ut i fra at jeg kan bruke en vanlig vifte også? Prøver kutt & lodd metoden jeg takk for hjelpen Endret 19. januar 2004 av Thomas Hansen Lenke til kommentar
icer Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Det går to ledninger fra kortet i PSU'en (vet ikke navnet på det) til vifta som sitter der idag. Ledningen har ingen kontakt såvidt jeg kunne se, men var direkte koblet til kortet i PSU'en. Hæ? Ledningen har ingen kontakt ? altså at det ikke er 3/2 pin connector og lodda direkte på kretskortet til PSU'en? Det er bare å se hvilke ledninger som går fra kretskortet og opp til viften, dette er da + og -. Den tredje ledningen (om du har noen) er turtallet som du kan koble til HK for avlesning i pchealth eller et annet program, denne ledningen består av 2ledninger; - og turtallet Som jeg skrev i en annen post så er kanskje PSU'en sine vifter temperatur styrte så du bør vel egentlig ikke koble på viftestyring på denne (om du skal ha) Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 bare klipp av ledningene avisoler og koble de sammen. pass på at + og - ikke kommer sammen. virker det ike så bytt på ledningene. Jeg har gjort dette. bare husk på å ta ut kontakten til PSU ellers kan du få veldig vondt. Lært av erfaring. Var ikke så ille da bare rista litt. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Noen som vet om det er 2 eller 3pins kontakt på Chieftec Orgian PSU? Vurderer å skifte til Enermax 120mm psu med regulerbar motstand.. Går det greit hvis den kjører på det laveste?? Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) det er ikke noe problem og klippe, men du må lodde bram ellers kan du få deg en overaskelse, jeg hadde loddet dårlig på on/off knappen min på ei vifte, begynte og gnistre fra den lodden for 2 min siden ----------------------------------------------------------------------------------------------- Tror det er 3pins på cheiftec, og om du skal ha ny strømmforsyning ville jeg kjøpt den nye mist med 120mm (19db(a)) Endret 22. januar 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Det går to ledninger fra kortet i PSU'en (vet ikke navnet på det) til vifta som sitter der idag. Ledningen har ingen kontakt såvidt jeg kunne se, men var direkte koblet til kortet i PSU'en. Hæ? Ledningen har ingen kontakt ? altså at det ikke er 3/2 pin connector og lodda direkte på kretskortet til PSU'en? Det er bare å se hvilke ledninger som går fra kretskortet og opp til viften, dette er da + og -. Den tredje ledningen (om du har noen) er turtallet som du kan koble til HK for avlesning i pchealth eller et annet program, denne ledningen består av 2ledninger; - og turtallet Som jeg skrev i en annen post så er kanskje PSU'en sine vifter temperatur styrte så du bør vel egentlig ikke koble på viftestyring på denne (om du skal ha) Kanskje den har det, har bare såvidt kikket inni den. Det er en vanlig 360w chieftech psu. Har ikke stor erfaring med innmaten i PSU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå