DionysosDale Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har satt opp en linux (Gentoo) lekeboks på jobben. Har i ettertid satt inn cd-brenner og en onStream ADR tapestreamer i denne. Da Gentoo (heldigvis) ikkje kommer med 100-vil av applikasjoner preinstallert, må eg installere disse selv. Det eg lurer på, er om det finnes noen bra backup systemer for linux med GUI. Med dette tenker eg på noe i retningen av Backup Exec, ArcServer ol. Vil også teste cd-brenneren i linux. Hvilke brenneprogtammer er best i linux. Finnes det noen Nero kloner eller lignende? Dionysos Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Vel de fleste bruker nok "tar" til å ta backup med tape streamere.. dette er "dessverre" et console verktøy. De fleste bruker nok cdrecord til å brenne i linux som også er et console verktøy. Men det finnes sikkert grafiske grensesnitt til det eller andre programmer. Du kan se hva du finner her : Freshmeat.net :: CD Writing Lenke til kommentar
dvj Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) k3b ville mangen sagt seg enig i at er det beste gui brenneprogrammet til linux jeg vet (desverre?) ikke om noen GUI backup programmer, men console burde holde lenge det. Hva har du tenkt å backe up til? (CD, tape, annen harddisk) skal det vær gjort manuelt, eller automatisk en gang til dagen/uken ? Endret 19. januar 2004 av dvj Lenke til kommentar
picko Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har satt opp en linux (Gentoo) lekeboks på jobben. Har i ettertid satt inn cd-brenner og en onStream ADR tapestreamer i denne. Da Gentoo (heldigvis) ikkje kommer med 100-vil av applikasjoner preinstallert, må eg installere disse selv. Det eg lurer på, er om det finnes noen bra backup systemer for linux med GUI. Med dette tenker eg på noe i retningen av Backup Exec, ArcServer ol. Vil også teste cd-brenneren i linux. Hvilke brenneprogtammer er best i linux. Finnes det noen Nero kloner eller lignende? Dionysos Hvilken jobb har man når man kan drive å sette opp lekebokser? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ta en titt på verktøyet Konserve hvis du leter etter en backupløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå