Gå til innhold

Komplott.no - Svindel?


Anbefalte innlegg

fikk svar i fra komplett angående det kortet:

 

Vi har sendt mail og spurt Abit om dette. Det kan ta noe tid før vi får svar derfra dessverre. Men det er nok sannsynlig at det er 1.0 kort som Abit selv har oppgradert til 2.0. Men kan som sagt ikke bekrefte det på nåværende tidspunkt. Håper på å ha fått tilbakemelding helt i slutten av denne måned - begynnelsen av neste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkens, det er da forskjell på å "barbere seg" og "skjære av seg hodet" om dere forstår? Her skyter vi spurv med kanon sannsynligvis uten å vite hva forskjellen mellom v.1 og v.2 er. Hva om det er så enkelt som en forbedret bios og en lettere brikkeoppgradering på kortet? Hva ville da være så fryktelig galt med et klistremerke over v.1? Tviler på at en eller annen på Abit hadde bestemt seg for at han gidder ikke å sende et v.2 kort likevel. Og bare klistrer et klistremerke over istedet for. Jeg tviler også svært sterkt på at Komplett.no utøver denne praksisen. De har ikke innrømmet feil - men de har tilbydd seg å ta kortet tilbake og for sikkerhets skyld - kanskje de har trukket alle kortetne tilbake? Kanskje det er derfor du ikke får nytt? Tror ikke det hadde skadet å undersøke litt før du hakker løs på folk og firmaer. Det er ikke svindel så snart du opplever noe uforventet? Her i Norge har vi det så bra at vi uten å tenke på det nesten alltid tar den stakkars fjøra og gjør den til de så ofte omtalte fem høns.

 

Undersøk med Abit du før du poster slike innlegg :) Men om denne saken blir avklart må du gjerne oppdatere oss..

Om igjen, kortet er en v1.0, hva er dette forumet til for? Webshoperfaringer, hva er det? Jeg synest de samme tingen går igjen og igjen.

 

Jeg har ikke sagt at komplett.no svindler i stor stil, men jeg har hatt mistanken, dette gjelder for mitt tilfelle! Folk må gjerne undersøke eget hardware, av samme type. Hva om det er andre der ute som har opplevd noe slikt. Fint at folk støtter de store suverene suksessbedriftene, men det går en grense.

Sto det ikke et klistremerke med v.2 over?? Hva gjør deg så skråsikker på at det er versjon 1?? Bestemt deg for det kanskje?

Lenke til kommentar
Det er faktsik komplett sitt ansvar og gi kunden rett vare, ikke leveradøren

Nope! Det er leverandørens! Og ovenfor der igjen er det fabrikanten. Det som skjer er at forhandleren får erstatningsvaren sin fra leverandøren som igjen får sin vare kreditert fra fabrikken. Butikken har ikke direkte ansvaret for at kunden får en ny vare. Butikken er ansvarlig for at kunden får sin garantirett overprøvd. Får ikke butikken dette godkjent av leverandøren som en retursak, får heller ikke kunden noe nytt produkt. Butikken selv står ikke som ansvarlig for produktets feil og mangler. Du som kunde kan heller ikke kreve at butikken skal gi deg en ny vare selv om denne ikke får dette erstattet fra leverandør. Du kan heller ikke krever leverandør til å gi deg ny vare hvis dette ikke er godkjent fra fabrikken. Hele poenget er at butikken er leverandørens ansikt utad, som igjen er fabrikkens anskikt utad der igjen..

 

Den enkeltes butikk er ansvarlig for å rette opp sine tabber. Men det er ikke butikken sitt ansvar å rette på fabrikken. And here we goes again.

Lenke til kommentar
Det er faktsik komplett sitt ansvar og gi kunden rett vare, ikke leveradøren

Nope! Det er leverandørens! Og ovenfor der igjen er det fabrikanten. Det som skjer er at forhandleren får erstatningsvaren sin fra leverandøren som igjen får sin vare kreditert fra fabrikken. Butikken har ikke direkte ansvaret for at kunden får en ny vare. Butikken er ansvarlig for at kunden får sin garantirett overprøvd. Får ikke butikken dette godkjent av leverandøren som en retursak, får heller ikke kunden noe nytt produkt. Butikken selv står ikke som ansvarlig for produktets feil og mangler. Du som kunde kan heller ikke kreve at butikken skal gi deg en ny vare selv om denne ikke får dette erstattet fra leverandør. Du kan heller ikke krever leverandør til å gi deg ny vare hvis dette ikke er godkjent fra fabrikken. Hele poenget er at butikken er leverandørens ansikt utad, som igjen er fabrikkens anskikt utad der igjen..

 

Den enkeltes butikk er ansvarlig for å rette opp sine tabber. Men det er ikke butikken sitt ansvar å rette på fabrikken. And here we goes again.

Self. er det butikken sitt ansvar å levere rett vare..har nada med leverandøren/produsenten å gjøre dette.

 

Bestiller jeg en 120bg disk av butikken og får en 80 gb. mener du da at leverandøren/produsenten må godkjenne omlevering av den før jeg får ny??

tenk deg om...

 

Om leverandøren har levert feil til butikk har dette ingenting med kjøper å gjøre,det er en sak mellom butikken og leverandør.At butikken ikke har rutiner for å skjekke at den faktisk har fått varene dem får oppgitt er butikken sitt problem..

 

Tror du blander litt her,det er forskjell på garantier og reklamasjons(norsk lov)..

Garantier er fra fabrikanten/leverandør,reklamasjons går direkte på den butikken som har solgt varen til deg,og har ingenting med fabrikanten/leverandør å gjøre.

husk Reklamasjon gjelder fra dag 1...

 

 

 

TaZ

 

Edit# trykk leif,sikker flere:)

Endret av taz
Lenke til kommentar
Det er faktsik komplett sitt ansvar og gi kunden rett vare, ikke leveradøren

Nope! Det er leverandørens! Og ovenfor der igjen er det fabrikanten. Det som skjer er at forhandleren får erstatningsvaren sin fra leverandøren som igjen får sin vare kreditert fra fabrikken. Butikken har ikke direkte ansvaret for at kunden får en ny vare. Butikken er ansvarlig for at kunden får sin garantirett overprøvd. Får ikke butikken dette godkjent av leverandøren som en retursak, får heller ikke kunden noe nytt produkt. Butikken selv står ikke som ansvarlig for produktets feil og mangler. Du som kunde kan heller ikke kreve at butikken skal gi deg en ny vare selv om denne ikke får dette erstattet fra leverandør. Du kan heller ikke krever leverandør til å gi deg ny vare hvis dette ikke er godkjent fra fabrikken. Hele poenget er at butikken er leverandørens ansikt utad, som igjen er fabrikkens anskikt utad der igjen..

 

Den enkeltes butikk er ansvarlig for å rette opp sine tabber. Men det er ikke butikken sitt ansvar å rette på fabrikken. And here we goes again.

Self. er det butikken sitt ansvar å levere rett vare..har nada med leverandøren/produsenten å gjøre dette.

 

Bestiller jeg en 120bg disk av butikken og får en 80 gb. mener du da at leverandøren/produsenten må godkjenne omlevering av den før jeg får ny??

tenk deg om...

 

Om leverandøren har levert feil til butikk har dette ingenting med kjøper å gjøre,det er en sak mellom butikken og leverandør.At butikken ikke har rutiner for å skjekke at den faktisk har fått varene dem får oppgitt er butikken sitt problem..

 

Tror du blander litt her,det er forskjell på garantier og reklamasjons(norsk lov)..

Garantier er fra fabrikanten/leverandør,reklamasjons går direkte på den butikken som har solgt varen til deg,og har ingenting med fabrikanten/leverandør å gjøre.

husk Reklamasjon gjelder fra dag 1...

 

 

 

TaZ

 

Edit# trykk leif,sikker flere:)

Ja jeg blandet litt her :/

Lenke til kommentar

Komplett burde skaffe deg tilsvarende kort eller bedre fordi du har kjøpt det allerede, dem sin egen skyld at det skjer. Du skal heller ikke betale for frakt for å sende tilbake.

Det er jo akuratt kva komplett har tilbydd.

Sending av postlapp for retur. pengene tilbake.

 

Det trådstarter griner over er at han ikkje får gull og grønne skoger i tillegg til å få eit nytt kort.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Komplett burde skaffe deg tilsvarende kort eller bedre fordi du har kjøpt det allerede, dem sin egen skyld at det skjer. Du skal heller ikke betale for frakt for å sende tilbake.

Det er jo akuratt kva komplett har tilbydd.

Sending av postlapp for retur. pengene tilbake.

 

Det trådstarter griner over er at han ikkje får gull og grønne skoger i tillegg til å få eit nytt kort.

 

mvh

JanEirik

Dette blir min siste tråd håper jeg.

 

Komplett.no gjorde som sagt en snuoperasjon og jeg får nå det kortet jeg har betalt for: Abit NF7-S v2.0 demovare.

 

Komplett.no ville kun gi meg angrefrist i begynnelsen, dette var jeg selvsagt ikke interessert i. Jeg forlangte å få det kortet jeg hadde betalt for, og det har jeg fått tilslutt.

 

Det har tydligvis vært kommunikasjonsproblemer mellom kjøper og selger, der selger ikke har satt seg inn i problemstilling (feks det uforståelige klistermerket), som igjen ført til at kjøper ble fryktelig irritert. Slik ser jeg på saken.

 

Og komplett.no har ikke tilbydd meg noe annet enn det jeg krevde. Har ikke fått noen tilbud om å få et nytt kort eller hva du nå innbilder deg.

 

Jeg anser saken som avsluttet, og ingen har gått til sak mot meg, slik noen på forumet foreslo lengre oppe.

 

Jeg synest folk på dette forumet er meget engasjerte, noe som er fint, men å holde diskusjonen på et saklig nivå, er alltid en fordel.

Lenke til kommentar

har akurat kjøpt et nf7-s v2.0 kort hos komplett.... er det noen måte jeg kan finne ut om jeg har fått riktig kort ? har lastet ned hwinfo.. eller må jeg åpne kabinettet?

er det noen spessifikasjoner som viser at det er v2.0?, det må jo være det, fordi ellers er det jo ingen forskjell på kortene ?

 

håper på svar..

 

mvh

joakim t

Lenke til kommentar
Jeg synest folk på dette forumet er meget engasjerte, noe som er fint, men å holde diskusjonen på et saklig nivå, er alltid en fordel.

Ikke bare diskusjonen, men også det som tas opp bør vel holdes på et saklig nivå. Det var nettopp dette vi etterlyste tidligere...

 

Men, som du sier; saken er avsluttet.

 

-KJ

Lenke til kommentar
har akurat kjøpt et nf7-s v2.0 kort hos komplett.... er det noen måte jeg kan finne ut om jeg har fått riktig kort ? har lastet ned hwinfo.. eller må jeg åpne kabinettet?

er det noen spessifikasjoner som viser at det er v2.0?, det må jo være det, fordi ellers er det jo ingen forskjell på kortene ?

 

håper på svar..

 

mvh

joakim t

Se på denne linken:

 

http://www.devhardware.com/c/a/Motherboards/ABIT-NF7-S-V2-0/

 

Her er noen sammeligninger mellom tidligere v1.x og v2.0

 

Størst forskjellen ser du på fargen.

Lenke til kommentar

visst dere leste den posten jeg la inn her, øverst på denne siden så er det klippet en mail fra komplett.no om nettopp dette demo kortet.

De er ikke sikker på det selv en gang hva som har skjedd med dette kortet. Alle kan se at det orginalt er ett versjon 1.0 kort, men man vet ikke hva abit kan ha gjort med kortet når de fikk det inn på reklamasjon. Derfor synes jeg det blir helt feil av trådstarter å anklage komplett.no for å svindle han. Kan godt hende det er ett versjon 1.0 kort oppgradert til versjon 2.0. Men som sagt, dette vet man ingenting om. Etter mitt syn har komplett handlet helt riktig i saken. Selvsagt kunne de ha tilbydd kjøper erstatning med ett nytt kort. Men å gå ut å kalle dem svindlere er helt på jorde.

Lenke til kommentar

Komplett burde skaffe deg tilsvarende kort eller bedre fordi du har kjøpt det allerede, dem sin egen skyld at det skjer. Du skal heller ikke betale for frakt for å sende tilbake.

Det er jo akuratt kva komplett har tilbydd.

Sending av postlapp for retur. pengene tilbake.

 

Det trådstarter griner over er at han ikkje får gull og grønne skoger i tillegg til å få eit nytt kort.

 

mvh

JanEirik

Du missforstår. Jeg mente at han skulle få penger tilbake for frakt ikke for kortet. Han skal få tilsvarende kort eller bedre(uten ekstra kostnader) tilbake, ikke penger.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig dette forumet skal brukes til, er det ikke nettopp slike saker som dette? Jeg anser dette som et problem, komplett.no har gitt meg en dritt service, og når de innrømmer at de ikke har kontroll bør folk være obs på dette.

Komplett har behandlet deg godt. Den første mailen var litt rar, men de la seg straks på ryggen for å gi deg god service. Du fortsetter å mase og mase, slenger dritt på forumet og oppfører deg relativt dårlig.

 

Jeg ser ingen grunn til at du skal bruke så mye av komplett sin tid til å ordne opp i en sak som var ordnet etter 3 eposter.

 

Jeg har også fått tilsendt feil varer, det eneste jeg ergrer meg over er at det tar et par ekstra dager å få igang pcen, mens jeg setter pris på innstillingen til komplett, som sikkert må behandle en million kunder som deg.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig dette forumet skal brukes til, er det ikke nettopp slike saker som dette? Jeg anser dette som et problem, komplett.no har gitt meg en dritt service, og når de innrømmer at de ikke har kontroll bør folk være obs på dette.

Komplett har behandlet deg godt.

Hvis de må bemanne opp for å behandle mange sånne som deg så må de legge på avansen, og da blir varene dyrere for alle...........

Er det vanskelig å forstå..........?

 

Og Forumet er nok beregnet på annet enn kilometer lange diskusjoner med deg. Skjønner ikke hvorfor tråden ikke er stoppet jeg, for dette kommer det ikke mer utav. :cool:

Lenke til kommentar

Du missforstår. Jeg mente at han skulle få penger tilbake for frakt ikke for kortet. Han skal få tilsvarende kort eller bedre(uten ekstra kostnader) tilbake, ikke penger.

No har aldri trådstartar nevnt om han kjøpte fleire produkt samtidig som dette hket.

 

Hvis han kjøpte bare hket tror jeg nok komplett (det ligg vel også i kjøpsloven)

skal han ha tilbakebetalt frakt for varen.

 

Viss det blei kjøpt fleire varer på samme ordre stiller dette seg anderledes.

Enten ein % andel av frakta tilbakebetales ( varer delt på sum)

eller at pakken blir vudrert om den ville vore billigare utan hket i ,og denne differansen tilbakebetales.

 

Siden all informasjon ikke er tilgjengelig for oss blir det bare spekulasjoner.

 

mvh

janEirik

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...