Gå til innhold

Komplott.no - Svindel?


Anbefalte innlegg

Angrerett kan ikke benyttes i slike sammenhenger, ikke at angrerett er lovlig.

Jo, det kan det så klart. Hvorfor skulle det ikke det?

Hvem lager problemer for hvem?
Du, for komplett.
Jeg har lov å poste webshoperfaringer,
Ja, og vi har lov å diskutere dem. Dessuten er jo ikke dette mye til erfaring, mer en lynsjing av komplett og en "hvem-har-rett-sak".
hvem er det som har problemet.

....

Jeg har ikke gjort noe galt, jeg har verken fortalt usannheter

Det er det vel heller ingen som har beskyldt deg for? Jeg har sett på de opplysningene du har gitt, og svart deretter.

eller satt ut beskyldninger,
ettersom komplett.no, ikke er villig til å innrømme at det har prøvd å svindle meg

Say no more.

folk må selv sjekke deres egene varer, det er en oppfordring.

Joda, det er greit nok det, men hele inlegget ditt var jo vinkla som en hat-post mot komplett. Slik opfattet i alle fall jeg det.

 

bfisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne tråden er helt usaklig. Komplett innrømmer at dem har gjort en feil. Gir deg nytt tilbud tilbake og vil ordne opp i saken. Enda så går du å henger dem ut her på denne måten??

 

Vedder en tier på at du er fra Bergen  :p ( ikke meningen å disse resten ) :)

 

Uannsett ikke alle kunder bli fornøyde uannsett hvor dem kjøper ting fra. Jeg har kjøpt alt mitt utstyr fra dem og er veldig fornøyd.

 

Komplett holder faktisk prisene på en veldig gunstig nivå. Hvis du ikke er så fornøyd så kan du kanskje bytte supplier og kjøpe tingene dine et annet sted ( til en helt annen pris )

 

:love:

Skal det være slik at dersom du skal kjøpe varer for komplett.no, så er du så privilegert at du ikke har lov å klage på en så opplagt feil som dem gjorde? Hva er det med folk her inne, kjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å forsvare komplett i denne saken. Jeg har jo mine rettigheter som kjøper. Så naivt å tro at alt fra komplett er billigst og best. Dette er feil.

Hvorfor kjøper du demo kort i første omgang?

 

Grunnen til at folk støtter komplett er at dem har noe i hode det ser ut til at du mangler. Det er beklagelig. Voks opp da mann !!

 

Komplett som du sier har gitt deg sjansen til å ordne dette så er du helt tulling å prøver å drite dem ut på harware.no som faktisk er et drit bra forum. Den tråden her skulle vært slettet i første hand.

Lenke til kommentar
Denne tråden er helt usaklig. Komplett innrømmer at dem har gjort en feil. Gir deg nytt tilbud tilbake og vil ordne opp i saken. Enda så går du å henger dem ut her på denne måten??

 

Vedder en tier på at du er fra Bergen  :p ( ikke meningen å disse resten ) :)

 

Uannsett ikke alle kunder bli fornøyde uannsett hvor dem kjøper ting fra. Jeg har kjøpt alt mitt utstyr fra dem og er veldig fornøyd.

 

Komplett holder faktisk prisene på en veldig gunstig nivå. Hvis du ikke er så fornøyd så kan du kanskje bytte supplier og kjøpe tingene dine et annet sted ( til en helt annen pris )

 

:love:

Skal det være slik at dersom du skal kjøpe varer for komplett.no, så er du så privilegert at du ikke har lov å klage på en så opplagt feil som dem gjorde? Hva er det med folk her inne, kjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å forsvare komplett i denne saken. Jeg har jo mine rettigheter som kjøper. Så naivt å tro at alt fra komplett er billigst og best. Dette er feil.

Hvorfor kjøper du demo kort i første omgang?

 

Grunnen til at folk støtter komplett er at dem har noe i hode det ser ut til at du mangler. Det er beklagelig. Voks opp da mann !!

 

Komplett som du sier har gitt deg sjansen til å ordne dette så er du helt tulling å prøver å drite dem ut på harware.no som faktisk er et drit bra forum. Den tråden her skulle vært slettet i første hand.

Hva har det med saken å gjøre at hardware.no er et dritbra forum?

Jeg mener at det er komplett sitt ansvar og påse at kunden får det de betaler for.

Hadde en kunde som kanskje ikke hadde vært så opperksom fått denne varen,så hadde det sikkert ikke blitt oppdaget.hvis det er så lett og lure komplett ved å bytte et klistremerke over et annet og bytte et hk,så sier jo det litt.

Det virker som alle på dette forumet har noe i mot de personene som tar opp noe negativt de har opplevd fra en webshop.sier en at han ikke er enig med trådstarter,så følger alle de andre etter.

Hadde dette skjedd meg,så hadde jeg ringt komplett og spurt hvor grundig dem egentlig sjekker returvarene sine (hvis denne demovaren har vært solgt til kunde før) så hadde jeg forlangt det jeg har egentlig har betalt for..case closed.

Lenke til kommentar

Har ikke giddet å lese alle innleggene, men en ting vil jeg si..

 

Komplett.no gjør ikke en god nok jobb når det kommer til å kvalitetssikre de varene som de sender ut som demovarer. De har selv innrømt at de ofte sender ut kort som kommer som retur, selv om kunden har påpekt at det er feil på kortet..

 

Jeg har selv bestilt tilsammen 6 hovedkort av komplett, og kun en leveranse med demokort har vært uten problemer..

I to tilfeller har jeg opplevd å måtte sende tilbake hovedkort 1 gang, i to filfeller 2 ganger og i ett tilfelle hele fire ganger!

 

Man kan spørre seg hvorfor man gidder! Handler aldri demovarer fra komplett igjen!!

 

En annen irriterende ting er jo at det ofte tar både tre og fire uker før man har penger på kontoen sin i de tilfeller hvor komplett skal refundere kjøp...

Fikk ihvertfall et skjermkort til nedsatt pris engang pga. alt trøbbelet...

 

Hos digitalinpuls derimot, har jeg kjøpt tilsammen ca 20 hovedkort som demo, og det har bare vært feil på en av de!!!

når jeg kom for å returnere dette regnet jeg med å måtte vente i noen dager, men jeg fikk nytt kort på stedet uten noe fuzz...

 

det er god service!

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ikke er lett å kritisere enkelte firmaer her på forumet, som feks komplett og microplex, det kan nesten virke som det er forbudt.

Men denne tråden syntes jeg startet feil da den allerede i overskriften så og si stadfestet at komplett bevist prøver å svindle.

Lenke til kommentar
Hadde dette skjedd meg,så hadde jeg ringt komplett og spurt hvor grundig dem egentlig sjekker returvarene sine (hvis denne demovaren har vært solgt til kunde før) så hadde jeg forlangt det jeg har egentlig har betalt for..case closed.

Nå er det vel strengt tatt akkurat dette vi prøver å få trådstarter til å gjøre, mens han fyrer seg og påstår at dette er gjort med vilje av komplett for å tjene de ekstra 200,- som V.2.0 er verdt. I tillegg mener han at de har gjort det på grunn av at han benyttet seg av sin mors navn når han bestilte, og at de derfor antok at dette var en person med lav kunnskap, og dermed kunne slippe unna med det.

 

Er det rart vi ber vedkommende om å komme ned fra treet sitt og roe seg litt ned?

 

Når det gjelder demovarer fra Komplett, og da spesielt hovedkort, så har jeg bestilt flere titalls kort fra dem, og har hatt feil på to stykker. Av disse igjen var bare en av feilene av en slik karakter at jeg måtte ha retur.

 

Til slutt; Du som mener at Komplett blir forsvart i denne tråden på grunn av at det er Komplett.

 

 

Jeg kunne ikke bry meg mindre om hvilken leverandør det er. I dette tilfellet ville jeg tilogmed ha forsvart ITButikken eller Kvalito hvis det var disse det var snakk om. ( Det var det heldigvis ikke.... ;)) I dette tilfellet er det snakk om ren prinsipp. Kunder som denne trådstarter bør lukes ut før de får vokst seg store nok til å ødelegge for andre.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
tenk deg om da. Tror du virkelig Komplett gidder å ta seg bryet med å klistre ett klistremerke over det gamle som står der? Hva i all verden har de igjen for det? En sur kunde? Og "tjent" tja? hva er forskjellen i kr. og øre tro? 200,-? For ett firma som omsetter for 1,7 MILLIARDER kr.? Tror ikke det. Det er kanskje ikke umulig at Abit har oppgradert kortet til V. 2.0

Faktisk så må jeg bare få si at komplett klistrer merker over gamle, har selv kjøpt en demo brukt "brenner". Klisteret sa det var en brenner, men det var en dvd cdrom. Men jeg driter egentligt i det :yes: Var bare til en opplysning liksom! Ha en fotsatt god dag og sånt... :thumbs:

Lenke til kommentar
Faktisk så må jeg bare få si at komplett klistrer merker over gamle, har selv kjøpt en demo brukt "brenner". Klisteret sa det var en brenner, men det var en dvd cdrom. Men jeg driter egentligt i det :yes: Var bare til en opplysning liksom! Ha en fotsatt god dag og sånt... :thumbs:

Merkelappe på esken, ja. Den hvite avlange med strekkode du tenker på nå.

 

Den lappen vi snakker om er modellbetegnelsen som klistres på en av ICene på hovedkortet.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det er faktsik komplett sitt ansvar og gi kunden rett vare, ikke leveradøren

Men så les innlegget da?!?

 

Komplett har tatt på seg ansvaret og tilbyr pengene tilbake da de ikke har flere V.2.0 demokort. Det er bare trådstarter som ojer seg.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Faktisk så må jeg bare få si at komplett klistrer merker over gamle, har selv kjøpt en demo brukt "brenner". Klisteret sa det var en brenner, men det var en dvd cdrom. Men jeg driter egentligt i det  :yes:  Var bare til en opplysning liksom! Ha en fotsatt god dag og sånt... :thumbs:

Merkelappe på esken, ja. Den hvite avlange med strekkode du tenker på nå.

 

Den lappen vi snakker om er modellbetegnelsen som klistres på en av ICene på hovedkortet.

 

-KJ

Neida...., på selve "brenneren"!

Lenke til kommentar
Ber derfor folk sjekke HK sine, dette trenger ikke bare å gjelde dette hovedkortet!!

 

Her er annonsen hos komplett.no:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=5&s=pl

Produktnummer: 118398

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

- nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394-Demo1  ()  650,- NOK

Her var det kortet jeg fikk:

http://www.nordichardware.com/reviews/moth...p/abit_hela.jpg

Her er det jeg skulle egentlig ha fått:

http://www.xbitlabs.com/misc/picture/?src=...7/board.jpg&1=1

 

Jeg vurdere å anmelde forholdet, ettersom komplett.no, ikke er villig til å innrømme at det har prøvd å svindle meg, og påfører meg merarbeid for noe dem har foresaket!

Se på kortene en gang til :green: (Bildene?)

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

-Ville du hatt en kunde som bare krevde det han hadde krav på?

-Ja, så klart!

 

-Ville du hatt en kunde som fikk det han hadde krav på men fortsatt ikke var fornøyd?

-Tja...

 

-Ville du hatt en kunde som fikk det han hadde krav på men fortsatt ikke var fornøyd, og i tillegg går los berserkos på deg, på det største (tror jeg? :ermm: ) dataforumet i Norge?

-Nei, egentlig ikke...

 

-Ville du hatt en kunde som fikk det han hadde krav på men fortsatt ikke var fornøyd, og i tillegg går los berserkos på deg, på det største (tror jeg? :ermm: ) dataforumet i Norge - og som om ikke det var nok - ikke engang oppgir navn og referanser eller det han har sagt / skrevet til deg i berserkos-postene - og mest sannsynlig bare gjør dette for å slenge dritt (tenker på mailene og telefonsamtalene)?

-HVOR ER HAGLA??

 

 

Anyways - hadde støttet en hver webshop / butikk i dette tilfellet - å ha deg som kunde må være det verste marerittet en som driver forretning kan oppleve...

 

 

Inneholder drivere, flatkabler og manual. (IO shield, brackets o.l. mangler) Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør. Varen kan ha skrumerker i fester o.l. Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.
Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Ber derfor folk sjekke HK sine, dette trenger ikke bare å gjelde dette hovedkortet!!

 

Her er annonsen hos komplett.no:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=5&s=pl

Produktnummer: 118398

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

- nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394-Demo1  ()  650,- NOK

Her var det kortet jeg fikk:

http://www.nordichardware.com/reviews/moth...p/abit_hela.jpg

Her er det jeg skulle egentlig ha fått:

http://www.xbitlabs.com/misc/picture/?src=...7/board.jpg&1=1

 

Jeg vurdere å anmelde forholdet, ettersom komplett.no, ikke er villig til å innrømme at det har prøvd å svindle meg, og påfører meg merarbeid for noe dem har foresaket!

Se på kortene en gang til :green: (Bildene?)

 

Edit:

 

Kortet på bildet er jo bare et NF7 kort - ikke NF7-S.... har jeg rett?

 

Og i det tilfellet... Så har altså trådstarter klaget på at han mottok et NF7-S kort (som han bestilte) - i stedet for... NF7?

 

 

På bildene komplett har oppe for NF7-S 2.0 DEMO og NF7-S 2.0 er demo kortet GULT og det andre kortet RØDT, hvilket kan bety at det er to forskjellige kort det er snakk om. Likevel står det at varen er demobrukt / erstatning fra leverandør - som muligens har oppgradert kortet fra v1.0 til 2.0.

 

Men når man ser på de forskjellige testene komplett har linket til - så er det forskjellig farge på samme kort... bl.a. Rødt på HW.no's test... var det kortet v1.0 eller v2.0? Samme kort er GULT på PCWorlds test...

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...