Gå til innhold

Komplott.no - Svindel?


Anbefalte innlegg

Det er ikke uvanlig at produsenter f.eks oppgraderer firmware eller bytter BIOS/andre chips på et eldre revisjon av et produkt og selger det som nyeste revisjon, jeg har vært borti flere, f.eks hovedkort og SCSI-kontrollerkort

 

F.eks kan en 2.4x DVD brenner få ny firmware og dermed fungere som en 4x, og da må jo produsenten få lov til å selge det som en 4x?

 

Jeg har et par Adaptec Ultra360 SCSI RAID-kontrollerkort, som opprinnelig var eldre Ultra180 kort, men som har fått ny firmware, klistremerker og tilogmed nytt produktnavn (!).

 

Det er da ingen som prøver å svindle deg! :scared: Get a life...

Svindel:

 

Jeg får en vare i et orginal embalasje, med et klistermerk som markere at noen har oppgradert HK "på et klistermerk'. Når komplett.no blir konfrontrert om dette, begynner de å snakke om angrerett, noe som ikke engang er lovlig i juridisk sammenheng. Hvorfor lager de så store problemer da? Hadde ordnet problemet fra først stund skulle jeg ikke sagt noe, men det var ikke slik det var. Håper folk kan leve med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkens, det er da forskjell på å "barbere seg" og "skjære av seg hodet" om dere forstår? Her skyter vi spurv med kanon sannsynligvis uten å vite hva forskjellen mellom v.1 og v.2 er. Hva om det er så enkelt som en forbedret bios og en lettere brikkeoppgradering på kortet? Hva ville da være så fryktelig galt med et klistremerke over v.1? Tviler på at en eller annen på Abit hadde bestemt seg for at han gidder ikke å sende et v.2 kort likevel. Og bare klistrer et klistremerke over istedet for. Jeg tviler også svært sterkt på at Komplett.no utøver denne praksisen. De har ikke innrømmet feil - men de har tilbydd seg å ta kortet tilbake og for sikkerhets skyld - kanskje de har trukket alle kortetne tilbake? Kanskje det er derfor du ikke får nytt? Tror ikke det hadde skadet å undersøke litt før du hakker løs på folk og firmaer. Det er ikke svindel så snart du opplever noe uforventet? Her i Norge har vi det så bra at vi uten å tenke på det nesten alltid tar den stakkars fjøra og gjør den til de så ofte omtalte fem høns.

 

Undersøk med Abit du før du poster slike innlegg :) Men om denne saken blir avklart må du gjerne oppdatere oss..

Om igjen, kortet er en v1.0, hva er dette forumet til for? Webshoperfaringer, hva er det? Jeg synest de samme tingen går igjen og igjen.

 

Jeg har ikke sagt at komplett.no svindler i stor stil, men jeg har hatt mistanken, dette gjelder for mitt tilfelle! Folk må gjerne undersøke eget hardware, av samme type. Hva om det er andre der ute som har opplevd noe slikt. Fint at folk støtter de store suverene suksessbedriftene, men det går en grense.

Lenke til kommentar
Svindel:

 

Jeg får en vare i et orginal embalasje, med et klistermerk som markere at noen har oppgradert HK "på et klistermerk'.

Dette er etter all sannsynlighet ikke tiltenkt fra kompletts side, langt mindre deres handling. Svindel? Nei. En ærlig og redelig feil? Ja.

Når komplett.no blir konfrontrert om dette, begynner de å snakke om angrerett, noe som ikke engang er lovlig i juridisk sammenheng.

Døh! Skjerp, da! Når ble angrerett "ikke engang lovlig" ? :dontgetit:

Hvorfor lager de så store problemer da?

Hvem, sa du?

Hadde ordnet problemet fra først stund skulle jeg ikke sagt noe, men det var ikke slik det var.

De har jo gjort sitt for å rette på forholdet. Dersom de ikke er i stand til å rette på det, innfor rimelighetens grenser, har de da heller ikke plikt til det.

 

 

bfisk

Endret av hrichard
Lenke til kommentar
Svindel:

 

Jeg får en vare i et orginal embalasje, med et klistermerk som markere at noen har oppgradert HK "på et klistermerk'.

Dette er etter all sannsynlighet ikke tiltenkt fra kompletts side, langt mindre deres handling. Svindel? Nei. En ærlig og redelig feil? Ja.

Når komplett.no blir konfrontrert om dette, begynner de å snakke om angrerett, noe som ikke engang er lovlig i juridisk sammenheng.

Døh! Skjerp, da! Når ble angrerett "ikke engang lovlig" ? :dontgetit:

Hvorfor lager de så store problemer da?

Hvem, sa du?

Hadde ordnet problemet fra først stund skulle jeg ikke sagt noe, men det var ikke slik det var.

De har jo gjort sitt for å rette på forholdet. Dersom de ikke er i stand til å rette på det, innfor rimelighetens grenser, har de da heller ikke plikt til det.

 

 

bfisk

Angrerett kan ikke benyttes i slike sammenhenger, ikke at angrerett er lovlig. Det blir mye skriving for meg, så den burde du ha forstått.

 

Hvem lager problemer for hvem? Jeg har lov å poste webshoperfaringer, hvem er det som har problemet. Jeg har ikke gjort noe galt, jeg har verken fortalt usannheter eller satt ut beskyldninger, folk må selv sjekke deres egene varer, det er en oppfordring.

Lenke til kommentar
Det var svaret på en meget useriøs kommentar lengre oppe, du bør lese igjennom hva som står posted før du uttaler deg.

 

Jeg synest forsatt at komplett.no sin kundebehandling i dette tilfellet er svært dårlig, men her har vi forskjellige synspunkter. Jeg har snakket med komplett.no på telefon, men det var ikke det som var vesentlig i den mailen, det var det som ble skrevete over. Virker som mange ikke greier å lese hele poster, men klager over detaljer som ikke gir noe mening i det store.

 

Så jeg dummet meg ut?

 

Ha et fint liv! Bra kommentar, meget viktig for diskusjonen.

Det "meget useriøse" innlegget du refererer til var mitt innlegg. Og jeg tror nok at du kommer til å møte svært delte meninger om seriøsiteten, men jeg regner med at flertallet er enige med meg i at du skaper uforholdsmessig mye styr i denne saken. Enten har du liten til ingen erfaring med slike saker, ellers så er du kanskje generelt uerfaren? Ikke vet jeg.

 

Det er i alle fall på tide at du åpner øynene og innser realiteten. Komplett har i dette tilfellet ytt deg god service og gjort alt etter boka. Du derimot er en slik kunde som jeg har sett i ny og ne. Klager på alt og ingenting, roper og hoier og skaper generelt ufattelig mye støy for nom som i utgangspunktet var en filleting.

 

Hadde du handlet hos meg ville jeg ha bedt deg om å sende tilbake alle varene for å få tilbake alle pengene dine, mot at du aldri(!) mer handlet hos meg. Men så tar jeg da heller ikke i skrikhalser som deg med silkehansker, slik Komplett nå har fått for policy å gjøre.

 

Du kan være så uenig du bare orker og vil, men en kunde som deg som handler varer på demo, der man ikke tjener penger en gang, og som i tillegg lager et sånt baluba? Du burde svartelistes.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Jeg er ferdig med saken og kommer aldri mer til å poste noen webshoperfaringer, det er jo lynsjestemmning her på forumet. Fint at komplett.no har så mange 100% lojale tilhengere, kanskje de har lyst å starte en revolusjon engang.

Eller kanskje du bare bør prøve å sette deg inn i hvilke rettigheter du har og ikke slakte ei sjappe for å ikke yte deg service ut over hva du bør få?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Fint at komplett.no har så mange 100% lojale tilhengere, kanskje de har lyst å starte en revolusjon engang.

Kanskje vi ikke er Kompletts lojale tilhengere. Kanskje vi bare er i mot deg alle sammen. Dette er en sammensvergelse mot deg rett og slett. Har du tenkt den tanken? :ermm:

Og hva skal du gjøre med det? Du kan jo ikke godta noe slik som dette. Her må du saksøke staten for at de lar slik skje uten å gripe inn, ellers må du rett og slett flytte ut av landet. For dette er jo med overlegg en sammensvergelse mot deg. :laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar

Bra postet. Bare synd du ikke har noe å poste. Komplett har gjort det de kan for å rette opp feilen. Det er bare mennesker som jobber der også. Ikke magikere. Om de har tilbyd seg å sende deg returlapp til og med for at du skal slippe å betale for returfrakt syns jeg komplett har strukket seg lenger enn de egentlig tydeligvis burde. Ja kjedelig for deg at PCen ble litt dyrer om du må kjøpe ett annet kort, men de kan ikke lastes slik jeg ser det. Så slutt å syt, bit i deg det sure eple og send det tilbake og kjøp ett nytt av de (ikke demo). Cash is king

Lenke til kommentar

Hvis man først skal snakke om anmeldelser her, så er det vel Komplett som burde gått til sak for injurier. I denne typen innlegg burde det vært et krav om at poster skriver under med fullt navn, skal man først henge ut et firma på nett bør man også stå for det man sier, men mange av de som roper høyest her i webhetsforumet er vel ikke så gamle at de trenger stå for egne handlinger.

Lenke til kommentar

Makan til grining.

 

Eg kunne gjerne tenkt å sett dei mailane som har blitt sendt til komplett i dette tilfellet. For kva komplett har gjort i dette tilfellet må då vere faktisk god kundeservice. For det har vore mykje: "Eg skal ha. Eg skal ha" frå trådstarter her.

Det har vore virkeleg:

"Can`t see the forrest because all the trees."

 

 

Ein kunde som er vrien og motvillig til det meste er ikkje noko fornøyelse å gje ekstra service til.

 

 

Kan vel slenge meg med på DrDoogie sin trollalarm.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Faktisk så kjenner jeg en(broderen) kjøpte kortet i forrige uke, også som demo. Da han skulle flashe ny bios så døde kortet. Hvorvidt det har noen sammenheng her er nå en annen sak. Men siden blir spurt om andre har opplevelser i forhold til kortet så har jeg altså det.

Kortet er nå sendt inn så får vi se hva komplett gjør med saken...

Lenke til kommentar

*lol* du er bare latterlig.

Demo varene komplett har er returvarer fra produsenten. Tror du virkelig de gidder å åpne esken bare for å skifte lapp?

Visst du ser på siden demmes, på demo varer og nfs7-s kort, så ser du at der er ett versjon 1.0 kort. Det kan hende de har feil på siden slik at det står 2.0 istede for 1.0

Det kan også hende at Abit har oppgradert kortet til versjon 2.0

 

Jeg kan heller ikke se at Komplett.no har gitt deg dårlig kundebehandling i denne saken. De la seg panneflat og tilbydde deg pengene tilbake.

Du kunne ha spurt om å heller få ett nytt versjon 2.0 kort tilbake. Vil tippe på at de hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Vil nok helle til teorien om at dette er en oppfinnsom kunde som har oppgradert på en utrdisjonell måte. Rett nok kan Komplett som andre webshopper gjøre feil , men at de bevist prøver å svidle sine kunder på den måten det godtar jeg ikke.

Komplett er altfor seiøse og store i denne bransjen til at de ville finne på noe slikt.

Har jeg sagt at komplett.no bevist prøver å svindle sine kunder? Jeg var meget mistenkelig i mitt tilfelle. Og jeg oppfordret andre til å sjekke egne varer. Dette er et valg DU bestemmer om du vil gjøre.

 

At komplett.no er seriøs, ja det tror jeg i 99.9% av tilfellene, men å tro på 100%, er som å tro på julenissen. Alle kan gjøre feil.

Tja indirekte så sier du det allerede i overskriften, noe jeg bare vill avise på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Komplett gjør feil - det skjer nok både til kundens fordel og bakdel. Fikk feil tastatur en gang - fikk en dyrere modell enn jeg skulle ha, menneskelig svikt er mulig. Har bestillt et demokort også og det virket helt fint det (og ja det var riktig kort).

 

En skulle neste tro dette dreide seg om noe mer enn forskjellen mellom 900 og 650 kr (250kr). Det er en risiko å kjøpe demovarer, men en kan jo alltids sende tilbake produktet hvis en synes det er noe galt med det.

 

Uansett så tilbød komplett å ta imot kortet i retur og gi pengene+porto tilbake - og da er deres forpliktelser i følge loven langt på vei oppfyllt. Verre hvis de hadde begynt å anklage personen for å prøve å svindle de og be om lapp fra presten at han var en ærlig gutt og sånn..

 

Uansett er jeg litt nysgjerrig på hvorfor i all verden det stod klistrelapp med v2.0 på kortet - må jo finnes en god forklaring til det.

 

På bildene av de to kortene (demo og nytt) så er de ikke "helt" forskjellige kort - virker som om de er basert på samme kretskort. Det er litt justeringer på noen kondensatorer (de runde sorte dingsene) og kanskje en chip som er byttet ut (?)

 

Største forskjellen er nok 400mhz front side bus på v2.0 - så det ville ikke vært umulig for fabrikken å oppgradere et v1.0 til v2.0. Jeg vet ikke hvordan vedkommende utelukket at dette var tilfellet denne gangen, men det har tydeligvis han gjort - sannsynligvis ved å flashe biosen med en av de v2.0 only biosene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...