AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Vil nok helle til teorien om at dette er en oppfinnsom kunde som har oppgradert på en utrdisjonell måte. Rett nok kan Komplett som andre webshopper gjøre feil , men at de bevist prøver å svidle sine kunder på den måten det godtar jeg ikke.Komplett er altfor seiøse og store i denne bransjen til at de ville finne på noe slikt. Har jeg sagt at komplett.no bevist prøver å svindle sine kunder? Jeg var meget mistenkelig i mitt tilfelle. Og jeg oppfordret andre til å sjekke egne varer. Dette er et valg DU bestemmer om du vil gjøre. At komplett.no er seriøs, ja det tror jeg i 99.9% av tilfellene, men å tro på 100%, er som å tro på julenissen. Alle kan gjøre feil. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) At komplett.no er seriøs, ja det tror jeg i 99.9% av tilfellene, men å tro på 100%, er som å tro på julenissen. Alle kan gjøre feil. Her motsier du deg selv en del i forhold til tidligere innlegg. Men, men... Det er stor forskjell på å gjøre feil og å svindle noen. Meget stor forskjell. Endret 19. januar 2004 av Cappo Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Tror mange har mistet den røde tråden i diskusjonen. For å trekke ut noe fra en helhet blir alltid feil. Jeg synest det er gøy å forsvare meg selv, istedet for å trekke meg tilbake, og la diskusjonen dø. Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 At komplett.no er seriøs, ja det tror jeg i 99.9% av tilfellene, men å tro på 100%, er som å tro på julenissen. Alle kan gjøre feil. Her motsier du deg selv en del i forhold til tidligere. Men, men... Det er stor forskjell på å gjøre feil og å svindle noen. Meget stor forskjell. Å utføre en svindel = å gjøre en feil, det virker logisk utifra den allmenngyldige moral. Ser ikke motsetningen i den. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Å utføre en svindel = å gjøre en feil, det virker logisk utifra den allmenngyldige moral. Ser ikke motsetningen i den. Nei. Det er fortsatt stor forskjell. Du gjør ikke en feil med vilje. Svindel derimot er noe du går inn for fra start av med det mål å lure noen. Endret 19. januar 2004 av Cappo Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Å utføre en svindel = å gjøre en feil, det virker logisk utifra den allmenngyldige moral. Ser ikke motsetningen i den. Nei. Det er fortsatt stor forskjell. Du gjør ikke en feil med vilje. Svindel derimot er noe du går inn for fra start av med det mål å lure noen. Definer feil: "gjøre noe som du ikke burde ha gjordt". Selvsagt kan du gjøre en feil med vilje, dersom du vil tjene på det. Det kalles dårlig moral, sist jeg sjekket. btw: kompletts kundeservice har gått igjen et par ganger på forumet f.eks: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=1638091 Blir ofte slik at det er kunden som må gjøre jobben, dette er litt synd. Komplett.no er ikke som de var før, spør du meg. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Definer feil: "gjøre noe som du ikke burde ha gjordt". Selvsagt kan du gjøre en feil med vilje, dersom du vil tjene på det. Det kalles dårlig moral, sist jeg sjekket. Ok, du kan da kanskje si at å svindle er å gjøre feil, men å gjøre feil blir ikke da nødvendigvis å svindle. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Du, jeg er 100% sikker på at dine råd vil hjelpe meg å bli et bedre menneske. Så fint da! Og når du blir gammel nok, så kjønner du sikkert at slike svar som dette også kommer inn i den kategorien ting du bør legge av deg. Fint å høre at det ordnet seg. Hvis du hadde takket ja til at Komplett skulle ringe deg, så hadde du neppe rukket å hisse deg så voldsomt opp, poste så mye tøys her som du gjorde, og generelt dummet deg ut slik du nå gjorde. Ha et fint liv! -KJ Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 2. Jeg får en orginal Abit NF7-S v2.0 eske med et Abit NF7-S kort oppi, som har 2 klistermerker på seg. Hehe... saken er at du ikke vet hva som er oppi, for det har du ikke giddet å undersøke. Du har ikke tid heller, for det er morsommere å kvervulere. Tror mange har mistet den røde tråden i diskusjonen. For å trekke ut noe fra en helhet blir alltid feil. Jeg synest det er gøy å forsvare meg selv, istedet for å trekke meg tilbake, og la diskusjonen dø. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 *og så ble det stille og alle barna la seg* Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Edit: Herregud CP unger. Ikke begynn å skjell han ut da. La han si sin mening og heller svar SAKLIG. Du snakker om å være saklig.. Til trådstarter: Skjønner at du blir irretert,men hva med å prøve å sjekke kortet først,så er du helt sikker. Videre så kunne du kanskje sagt at dette medførte en del problemer for deg,og så spørre fint om du kunne få et splitter nytt kort uten mellomlegg. Lenke til kommentar
Epidemi Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Denne tråden er helt usaklig. Komplett innrømmer at dem har gjort en feil. Gir deg nytt tilbud tilbake og vil ordne opp i saken. Enda så går du å henger dem ut her på denne måten?? Vedder en tier på at du er fra Bergen ( ikke meningen å disse resten ) Uannsett ikke alle kunder bli fornøyde uannsett hvor dem kjøper ting fra. Jeg har kjøpt alt mitt utstyr fra dem og er veldig fornøyd. Komplett holder faktisk prisene på en veldig gunstig nivå. Hvis du ikke er så fornøyd så kan du kanskje bytte supplier og kjøpe tingene dine et annet sted ( til en helt annen pris ) Endret 19. januar 2004 av Epidemi Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Trådstarter: Slik jeg ser det har så så definitivt ingen sak her. Du har null og ingen holdbare argumenter for at komplett har forsøkt å svindle deg. Når de ble konfrontert med forholdet var de hyggelige og behjelpelige etter mitt skjønn, og du har jo fått et tilbud om å heve kjøpet. De har jo også beklaget seg og det hele, og noe mer bør ingen forvente av dem. Jeg ser overhodet ingen grunn til at komplett skulle forsøke å svindle deg heller - ingen parter er tjent med dette, og det vet sannsynligivs komplett bedre enn svært mange andre - en suksessbedrift, tydeligvis med en kaptein i stand til å styre skuta. Og når det gjelder anmeldelsen: hvor søren vil du med den, da? Oppta ressurser med en fullstendig opplagt og håpløs sak, som sannsynligvis ikke vil komme lengre enn et skrivebord? Komplett har gjort alt som forventes av dem, det hender det skjer feil, og de opptrådt slik de skulle. Holdningen deres er helt riktig etter min skjønn - i motsetning til andres sådanne. Give it a break, liksom. Verden ramler ikke sammen, her! bfisk Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Du, jeg er 100% sikker på at dine råd vil hjelpe meg å bli et bedre menneske. Så fint da! Og når du blir gammel nok, så kjønner du sikkert at slike svar som dette også kommer inn i den kategorien ting du bør legge av deg. Fint å høre at det ordnet seg. Hvis du hadde takket ja til at Komplett skulle ringe deg, så hadde du neppe rukket å hisse deg så voldsomt opp, poste så mye tøys her som du gjorde, og generelt dummet deg ut slik du nå gjorde. Ha et fint liv! -KJ Det var svaret på en meget useriøs kommentar lengre oppe, du bør lese igjennom hva som står posted før du uttaler deg. Jeg synest forsatt at komplett.no sin kundebehandling i dette tilfellet er svært dårlig, men her har vi forskjellige synspunkter. Jeg har snakket med komplett.no på telefon, men det var ikke det som var vesentlig i den mailen, det var det som ble skrevete over. Virker som mange ikke greier å lese hele poster, men klager over detaljer som ikke gir noe mening i det store. Så jeg dummet meg ut? Ha et fint liv! Bra kommentar, meget viktig for diskusjonen. Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Edit: Herregud CP unger. Ikke begynn å skjell han ut da. La han si sin mening og heller svar SAKLIG. Du snakker om å være saklig.. Til trådstarter: Skjønner at du blir irretert,men hva med å prøve å sjekke kortet først,så er du helt sikker. Videre så kunne du kanskje sagt at dette medførte en del problemer for deg,og så spørre fint om du kunne få et splitter nytt kort uten mellomlegg. Har sjekket kortet nå, det er definitivt en v1.0, så ikke tenk på det. Jeg har ikke satt noe krav til komplett.no utover at jeg ønsket det kortet jeg betalte for og det var: Abit NF7-S v2.0 demobrukt. Enkelt å greit, men det var i begynnelsen veldig vanskelig. Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Denne tråden er helt usaklig. Komplett innrømmer at dem har gjort en feil. Gir deg nytt tilbud tilbake og vil ordne opp i saken. Enda så går du å henger dem ut her på denne måten?? Vedder en tier på at du er fra Bergen ( ikke meningen å disse resten ) Uannsett ikke alle kunder bli fornøyde uannsett hvor dem kjøper ting fra. Jeg har kjøpt alt mitt utstyr fra dem og er veldig fornøyd. Komplett holder faktisk prisene på en veldig gunstig nivå. Hvis du ikke er så fornøyd så kan du kanskje bytte supplier og kjøpe tingene dine et annet sted ( til en helt annen pris ) Skal det være slik at dersom du skal kjøpe varer for komplett.no, så er du så privilegert at du ikke har lov å klage på en så opplagt feil som dem gjorde? Hva er det med folk her inne, kjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å forsvare komplett i denne saken. Jeg har jo mine rettigheter som kjøper. Så naivt å tro at alt fra komplett er billigst og best. Dette er feil. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Troll-alarm: Oransje kode. Lenke til kommentar
jornt Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det er ikke uvanlig at produsenter f.eks oppgraderer firmware eller bytter BIOS/andre chips på et eldre revisjon av et produkt og selger det som nyeste revisjon, jeg har vært borti flere, f.eks hovedkort og SCSI-kontrollerkort F.eks kan en 2.4x DVD brenner få ny firmware og dermed fungere som en 4x, og da må jo produsenten få lov til å selge det som en 4x? Jeg har et par Adaptec Ultra360 SCSI RAID-kontrollerkort, som opprinnelig var eldre Ultra180 kort, men som har fått ny firmware, klistremerker og tilogmed nytt produktnavn (!). Det er da ingen som prøver å svindle deg! Get a life... Lenke til kommentar
AMD@ProZac Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Trådstarter: Slik jeg ser det har så så definitivt ingen sak her. Du har null og ingen holdbare argumenter for at komplett har forsøkt å svindle deg. Når de ble konfrontert med forholdet var de hyggelige og behjelpelige etter mitt skjønn, og du har jo fått et tilbud om å heve kjøpet. De har jo også beklaget seg og det hele, og noe mer bør ingen forvente av dem. Jeg ser overhodet ingen grunn til at komplett skulle forsøke å svindle deg heller - ingen parter er tjent med dette, og det vet sannsynligivs komplett bedre enn svært mange andre - en suksessbedrift, tydeligvis med en kaptein i stand til å styre skuta. Og når det gjelder anmeldelsen: hvor søren vil du med den, da? Oppta ressurser med en fullstendig opplagt og håpløs sak, som sannsynligvis ikke vil komme lengre enn et skrivebord? Komplett har gjort alt som forventes av dem, det hender det skjer feil, og de opptrådt slik de skulle. Holdningen deres er helt riktig etter min skjønn - i motsetning til andres sådanne. Give it a break, liksom. Verden ramler ikke sammen, her! bfisk Hvorfor vil jeg heve kjøpet da? Jeg vil ha det HK jeg har betalt for, ønsker ikke pengene tilbake. Det jeg har forlangt er enkelt: 1. Få det kortet jeg har betalt for: et Abit NF7-S v2.0 2. Få en forklaring på hvorfor kundebehandlingen har vært så dårlig og hvorfor det har tatt så lang tid. Dersom dette hadde skjedd med deg, hva ville du ha gjort dersom du fikk samme behandlingen? Anmeldelse, ja jeg vurdert det, når dem nektet å svar på hva som var skjedd. De sa det hadde sendt varen feil etc.. Meget tvilsomt. I dette tilfellet så sier det juridiske at: dette er en reklamasjons, ikke et angrekjøp. Det betyr at komplett ikke kan behandle saken slik som de hevdet i de 2 første mailene. At komplett er en suksessbedrift er sant, men at dem alltid yter 100%, det er ikke sant. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Folkens, det er da forskjell på å "barbere seg" og "skjære av seg hodet" om dere forstår? Her skyter vi spurv med kanon sannsynligvis uten å vite hva forskjellen mellom v.1 og v.2 er. Hva om det er så enkelt som en forbedret bios og en lettere brikkeoppgradering på kortet? Hva ville da være så fryktelig galt med et klistremerke over v.1? Tviler på at en eller annen på Abit hadde bestemt seg for at han gidder ikke å sende et v.2 kort likevel. Og bare klistrer et klistremerke over istedet for. Jeg tviler også svært sterkt på at Komplett.no utøver denne praksisen. De har ikke innrømmet feil - men de har tilbydd seg å ta kortet tilbake og for sikkerhets skyld - kanskje de har trukket alle kortetne tilbake? Kanskje det er derfor du ikke får nytt? Tror ikke det hadde skadet å undersøke litt før du hakker løs på folk og firmaer. Det er ikke svindel så snart du opplever noe uforventet? Her i Norge har vi det så bra at vi uten å tenke på det nesten alltid tar den stakkars fjøra og gjør den til de så ofte omtalte fem høns. Undersøk med Abit du før du poster slike innlegg Men om denne saken blir avklart må du gjerne oppdatere oss.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg