chrisege Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Hei, La inn Windows XP hos en onkel. Etterpå får han denne meldingen når han avslutter Windows "Nå kan du slå av maskinen", denne kommer etter at Windows er avsluttet og maskinen er kommet ut i "DOS". Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt problemmet?, litt kjipt å holdt Powerkanppen inn i 7 sekunder for å slå av maskinen. På forhånd takk for hjelpen...! ChrisEge Endret 19. januar 2004 av chrisege Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Kjørt windows update ? vet de kom med en patch som fikset dette. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Er ikke siker, men tror det. Er som skrevt ikke min maskin og vi bor 20 mil fra hverandre så jeg kan ikke bare gå å se. Skal undersøke litt ved neste anledning. Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 du har XP selv også ikke sant Chris? hvis du har XP PRO og han har XP PRO så kan du jo prøve Remote Desktop, slik at du kan gå inn på maskina hans å sjekke uten at du trenger å løfte rompa fra stolen en gang. det du trenger er brukernavnet og passordet som har bruker på sin brukerkonto. dvs. du skriver først inn IP`en hans. hvis han har aktivert remote desktop på sin maskin så skal det komme opp at du må skrive brukernavn og passord når du har trykket på koble til. når du så har gjort det så kan du gjøre hva som helst på hans maskin. en liten ulempe er at han ikke kan se hva du gjør på hans maskin for skjermen på hans går ut til innloggings siden i XP. vet ikke hvorfor men er bare sånn, men det er en måte å gjøre det på. ellers finnes det programmer som VNC og RealVNC som også er fjernstyringsprogrammer, disse programmene mener jeg er slik at skjermen på den maskinen du fjernstyrer ikke blir svart, men at den personen du fjernstyrer maskinen til ser hva du gjør på maskinen hans. Lykke til. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Kan desvere ikke IPen hans...! Er det noe måte å komme utenom det? Både jeg og han her Telenor ADSL. Ja, vi har begge Windows XP Pro. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Be han gå på www.whatismyip.com Lenke til kommentar
bertie Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 prøv å be'n gå inn på Control Panel -> Power Options -> sjekk om det står noe om APS (eller lignende) som det går an å "hake av". Har vært det når jeg har hatt samme problem i Windows 2000 med gamle maskiner. bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå