[ReXoR] Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Vel, hvis noen har lyst til å prøve seg; ABIT NF7-S, AMD XP 2600+, 1 stk rambrikke, 5 stk harddisker (WD, den ene roterer med 5400rpm, de andre, 7200rpm) og en CD-RW enhet. ASUS RAdeon 9600XT, PCI-nettverkskort, PCI-raid kontroller. Hvor stort PSU regner dere med at jeg trenger? Har en HDD som har begynt å fuske, og lurer på om dette skyldes dårlig strøm. Det rare, er at de andre funker helt 100%.. men men - hadde en harddisk som fuska veldig før, men med en gang jeg satte den på en annen maskin, så funka den \o: Edit: og når jeg er i gang med å spørre om det; går det an å koble til "Vanlige, gamle" IDE-enheter som CD-RWen på RAID-kontrollern på hovedkortet? regner med at det ikke går, men tok sjansen på å spørre allikevel. Endret 19. januar 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Vil helt klart anbefale en PSU på over 400W, når det gjelder cdbrennere ol. på raidkontrolleren så anbefales ikke dette. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 En 480 W og oppover ville jeg anbefale. Kan hende du skal oppgradere litt i pcen senere.. får aldri nok av Watt Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 En PSU på 350-400W er å foretrekke, men så lenge psu'en er av god kvalitet kan den også være bare 300W. Du KAN kjøre optiske enheter på en raidkontroller , men om det er å anbefale vet jeg ikke. Raid-kontrolleren skal kunne kjøre som normal IDE-kontroller også, det er bare å ikke opprette et array. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Når det, som du sier, finnes så mange threads om dette allerede, var det virkelig nødvendig å starte en ny? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 denne vil holde i massevis: 400w psu Fortron/Source jeg har denne selv: 350w psu Fortron/Source Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) En GOD psu på 300+ Watt holder i massevis... (IKKE Q-TEK og liknende) Edit; Kan forøvrig skrive opp hva jeg driver på en Chieftec 340W PSU; Abit IC7-G Intel P4C 2.6 @ 3562 2x 256MB RAM ATi Radeon 9700 PRO 4 ATA-disker 1 S-ATA disk 1 SCSI-CDROM 1 DVD-Brenner 1 SCSI CD-Brenner 1 Adaptec SCSI3-kort 1 SCSI-III tapestreamer 8 casefans + 1x 80mm CPU-fan USB: tlf-lader, cam, webcam, mic DØNN stabilt! Endret 19. januar 2004 av oysfaerg Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Når det, som du sier, finnes så mange threads om dette allerede, var det virkelig nødvendig å starte en ny? Jepp, fordi størrelse på PSU varierer jo fra oppsett til oppsett. Takker forøvrig resten som har klart å komme med flotte svar. Kjører 360W selv, og det holder seg stabilt bortsett fra den ene disken som svikter nå og da.. Men jeg regner med at det er selve disken som er ødelagt Lenke til kommentar
opticus Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har hatt problemer med at disken ikke fungerte helt som den skulle, den gikk som en drøm når jeg kjøpte nytt psu. kompisen min med lik pc hadde samme problem, han sendte den inn og fikk nytt hk. Det kan selvfølgelig også være at harddisken er ødelagt, dette er det mest sannsynlige hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå