Gå til innhold

Kraftig kabinettvifte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

complex4517 skrev (2002-03-11 14:59):

Hei jeg lurte på om det går an og styre

denne viften

den nest nederste 120MM

med Rheostat, 10 ohm, 5W, 0.70A m/kontakter

hos microplex

Umulig å si siden det ikke står en dritt om effekt/strømtrekk på beskrivelsen. Men man kan jo ta utgangspunkt i at den trekker omkring 4W (ikke usannsynlig) og da vil du kunne dempe den ned til ca 9V med den rheosataten. Med tanke på at den uler 45dB på 12V tviler jeg på at du hører store forskjellen på lyden. 20 eller 25 ohm hadde nok vært mer ideelt.

Lenke til kommentar

Likte produktbeskrivelsen:

"Det er umulig å flytte så mye lyd uten støy."

En vifte som kan flyte LYD?

Kanskje man skulle laget en duct fra denne lydviften og ut av rommet. Da ville jo maskinen bli lydløs!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Genialt!

(jada, jeg skjønner at dette ikke er tilfelle og at dette er en skrivefeil! :wink: )

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 14:59, complex4517 skrev:

Hei jeg lurte på om det går an og styre

denne viften

den nest nederste 120MM

med Rheostat, 10 ohm, 5W, 0.70A m/kontakter

hos microplex

Kjøp heller en 120mm Papst vifte, 140m³/time, 38 dB(A) . Da slipper du og kjøpre fra 2 steder og slepper portoutgifter. På papiret bråker Papst vifta mindre og flytter mere luft med man kan ikke alltid stole hel på de dataene produsendene oppgir.

Lenke til kommentar

Du kan se om viften klarer aa kj0re paa 7V dah. Altsaa kj0re den paa 7V hele tiden. Noe som innebaerer at den maa klare aa spinne opp ved den spenningen. Det er ikke sikkert at den klarer. Men det er verdt aa pr0ve. Jeg gidder ikke forklare hvordan man kobler for aa faa 7V eller 5V nuh (fordi jeg har forklart det hver bidige gang jeg er innpaa noe lignende emner..) Sjekk ut http://www.ocshoot.com/volt.htm

Lenke til kommentar

kjøp en zalman spennings regulator på microplex.no.De er trinnløse,må bare si jeg er en stor fan av de,så jeg kjøpte likså godt 4 stk.Pc'n er så å si lyd løs.Har 2x60mm på cpu 1x120mm innsug og 1x80mm utsug.Det eneste som bråker er den j***a IBM harddisken,aldri mer IBM :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-14 15:37, shorin skrev:

kjøp en zalman spennings regulator på microplex.no.De er trinnløse,må bare si jeg er en stor fan av de,så jeg kjøpte likså godt 4 stk.Pc'n er så å si lyd løs.Har 2x60mm på cpu 1x120mm innsug og 1x80mm utsug.Det eneste som bråker er den j***a IBM harddisken,aldri mer IBM :sad:

Jeg kan ikke gjøre det fordi at viften er kraftigere

Venter på rheobussen

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke BayBus til 265 kr, fire rheostater med fire brytere og fire LEDs. Genialt! Har en slik jeg.

Ikke noe problem, de fleste vifter starter minst på 5V

Hastigheter:

Opp(DC12 V) Full hastighet, Rød LED.

Midten(vifte stopp) ingen lys i LED.

Ned (Lydløs) strømmen går via Rheostatene, grønn LED.

Jepp du leste riktig, en billig og grei viftestyring til kun 265 kr, så løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...