Gå til innhold

cursor:hand;

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvordan skrive validerbar css som da kan erstatte denne?

#navBar .redBit {
display: block;
float: right;
overflow: hidden;
width: 1.3em;
height: 1.3em;
border: 1px solid black;
background-color: #fff;
cursor: pointer;
cursor: hand;
  }

det er eneste greien som gjør at denne niftye mousovern som satyritum gav oss link til ikke validerer! :angry:

anyone mit guten tips? :green:

eller er eneste løsningen å legge ved egen cursor (eller en hand, tatt fra fx IE) ved hjelp av:

p
{
cursor : url("first.cur"), url("second.cur"), pointer
}

som da seffers ikke funker i netscape, og ei heller i IE >6.0 :ermm:

Lenke til kommentar

#navBar .redBit {
 }
html>body #navBar .redBit { 
cursor: pointer; !important
}

prøv å se om det der funker.. css hack'en under skal gjøre så den bare synes i alle browsere UNTATT IE.. :p

Lenke til kommentar
#navBar .redBit {
 }
html>body #navBar .redBit { 
cursor: pointer; !important
}

prøv å se om det der funker.. css hack'en under skal gjøre så den bare synes i alle browsere UNTATT IE.. :p

Uten å ha testet den så tror jeg nok at den er skulle funke utmerket..

det gjør forøvrig også den varianten jeg viste, men - den validerer ikke, siden validatoren henger seg opp i corsor:hand; som kun funker i IE.

Netscape, opera etc bare overser cursor:hand; likeså gjør IE med cursor:pointer; - så det funker fint, men validerer ikke.

Så for utsèendes skyld er det ikke noe problem, men når man som meg er fullstendig opphengt i å ha siden til å validere på alle mulige måter (ja, jeg har akkurat fått den idèen) så er det ikke bra...

Lenke til kommentar

Burde det ikke gå an å lage et lite javascript som tester om det er IE elle NN , og da legger til riktig cursor???

Det er lenge siden jeg drev med javascript, og jeg har ikke gjort det i sammenheng med css, men jeg mener det burde gå an.

Ellers burde man vel kunne bruker css-hacken til å sette hand for IE og pointer for resten??

Lenke til kommentar

Både hacken som cfenzo kom med, og måten jeg har gjort det på fungerer utmerket, men det validerer ikke, for dem som måtte orke å bry seg om akkurat den filletingen.. som meg :mad: .

Det er nok mulig å få et javascript til å skille mellom netscape og IE, men min erfaring med sånne script er at når man da kommer drassende med konqueror , mozilla, opera, arachne og dillo (bare for å nevne noen få...) så blir det bare klabb og babb..., altså: nonvalid solution it is for this one! :angry:

dersom ingen har en superduper-idè på lur :green:

Lenke til kommentar
Det er nok mulig å få et javascript til å skille mellom netscape og IE, men min erfaring med sånne script er at når man da kommer drassende med konqueror , mozilla, opera, arachne og dillo (bare for å nevne noen få...) så blir det bare klabb og babb..., altså: nonvalid solution it is for this one! :angry:

don't think so....

hvis det bare sjekker om det er IE f.eks. , og da eksveserer (<-- :ermm: får aldri det ordet riktg) kode, kan ikke Opera, Mozilla eller andre begynne å krangle... ;)

ganske sikker på det , nemlig, med mindre noen kan vise meg et eksempel hvor det oppstår konflikter (venter i spenning).

Akkurat samme som når man tester for om en browser støtter f. eks. bilde-swapping, før man gjør det. enkelt og greit, de som ikke støtter det hopper elegant over.

Lenke til kommentar

OK den er roger, skjønner hva du mener, og har en tilbøyelighet til å tro at du er inne på noe :yes: .

SI gjerne fra dersom du kommer på en løsning som innebærer at man får 100% funksjonalitet og validering ved hjelp av eksterne stilark og javascript. :green:

Lenke til kommentar
Bare følg w3c dere. Drit i browsere som ikke følger standarder!

Faen jeg hater browsere som ikke følger STANDARDEEEERRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:wallbash:

FUCK YOU MOTHERFUCKER!

:thumbup::yes:

Heyh!

Helt enig, og jeg har lyst til å starte en Anti-Anti-Standard - gruppe.

Hvem blir med?? Hate IE osv..... Redde verden!

Lenke til kommentar
Bare følg w3c dere. Drit i browsere som ikke følger standarder!

Faen jeg hater browsere som ikke følger STANDARDEEEERRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:wallbash:

FUCK YOU MOTHERFUCKER!

:thumbup::yes:

Heyh!

Helt enig, og jeg har lyst til å starte en Anti-Anti-Standard - gruppe.

Hvem blir med?? Hate IE osv..... Redde verden!

:w00t:

Jeg er med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...