Kairo Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hei. Tenker å lage meg et musikk-arkiv. Ripper mine Cd'er til MP3 -format, med programmet EAC. Noen som har noen gode innspill, med tanke på strukturering og innstillinger i EAC ? Har kuttet ut m3u, og laster ned alle MP3'er i en mappe. Navn på artist - Navn på album - Navn på låt. Bør jeg opprette en egen mappe for hver artist ? Tenker på videre behandling / bruk med itunes etc. Kairo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hei. Tenker å lage meg et musikk-arkiv. Ripper mine Cd'er til MP3 -format, med programmet EAC. Noen som har noen gode innspill, med tanke på strukturering og innstillinger i EAC ? Har kuttet ut m3u, og laster ned alle MP3'er i en mappe. Navn på artist - Navn på album - Navn på låt. Bør jeg opprette en egen mappe for hver artist ? Tenker på videre behandling / bruk med itunes etc. Kairo m3u er alltid en bra ide, skader lite å ha det med, mitt opsett er mappe: Artist -år - plate fil artist - plate -tracknumber - sang. For various artists og soundtrack har jeg: Soundtrack - tittel, og det samme for VA. Pass på å fyll inn flest mulig tags, og fyll de inn riktig, da det vil drastisk forenkle endringer i mappestrukturen videre. Å ha egne mapper for hver artist er jeg personlig lite glad i. AtW Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 personlig bruker jeg dette oppsettet og er fornøyd med det: Vanlig:%D - %C\%A - %C - %N - %T Various artists:%D - %C\%C - %N - %A - %T det eneste "problemet" med EAC i denne sammenheng er manglende mulighet å skrive iDv1 tags + apeV2 tags. noe som jeg ville ha foretrekt framfor iDv1+v2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå