skrelt -:- fisk Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg har en : AMD Athlon XP 1800 1.53 GHz 266MHz FSB| Intel Pentium4 1,6GHz 400MHz FSB Vilken skall jeg velge. Vilken er mest stabil og ytelse og kan overklokkes messt med orginal vifete og fremdeles er stabil Hjelp meg PLISS Lenke til kommentar
Ørjuz Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) pentium er best på overklokking, og hvis du klokker den formye skrur bare pcen seg av mens amd brenner opp amd er billigere da Endret 19. januar 2004 av Ørjuz Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har du begge maskinene og skal velge en av dem til overklokking eller? Begge prosessorene er dønn stabile i utgangspunktet. Hvor langt de kan overklokkes kommer an på viftene (BOXED eller bare orginale i den forstand at de ikke har vært byttet?), temperatur i kabinetet, stepping osv... Men det er uansett ikke så veldig relevant i og med at du neppe kan overklokke noen av dem så det merkes med orginal kjøling. Skal du overklokke så det merkes må du nok øke kjølingen eller komme med mer info. Hvilke hovedkort har du f.eks? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 pentium er best på overklokking, og hvis du klokker den formye skrur bare pcen seg av mens amd brenner opp amd er billigere da AMD brenner ikke opp nå lenger. Maskinen slår seg av (det er iallefall meningen ) Det var før Athlon XP prosessorene var uten sikkerhetsnett. Lenke til kommentar
Beemer Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hmm...Gjennomsnittlig klokker Intel-brikker langt høyere en AMD. ca. 300 mhz Men...(Det er altid ett men.. ) hastigheten er vel så avhenging av gode RAM-brikker og gode HK som av en rask CPU. Har du ett crapy HK kommer du til å møte veggen tidlig, fordi RAM`en rett og slett ikke takler hastigheten. En annen ting er at har du en rimelig rask CPU i utgangs punktet, og ett treigt skjermkort forsvinner mye av poenget med Overklokking, fordi skjermkortet blir flaskehalsen i systemet. Anbefaler P4 til overklokking, men AMD er ingen dårlig brikke det heller, så lenge brikkesettet er av de beste på markedet. NForce 2 er vel tingen når det gjelder Athlon XP, mens Via`s KT8T800 er tingen på Athlon 64. De overklokker ikke så bra som P4, men er omtrent like rask, alt etter hvilket program du tester i. Spør du meg er det liten forskjell i ytelse mellom AMD og Intel, men Intel har en sinnsykt rå feature som du garantert setter pris på, nemlig HyperTreading. En GENIAL ide som absolutt fungerer. Lenke til kommentar
skrelt -:- fisk Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg har et : Epox nForce2 EP-8RDA+ : til hovedkort. men jeg kan bare overklokke min XP1800 opp til XP1900 og temp. ligger på 50c overklokker jeg noe mere så slår den seg bare av. se resten av PCen min på : www.zimtecz.tk | PC | Hjemme PC Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 men Intel har en sinnsykt rå feature som du garantert setter pris på, nemlig HyperTreading Er dette en helautomatisk feature? I bios'en er HyperThreading aktivert, og det kommer opp 2 CPU'er i cpu-z, betyr det at windows "fordeler kraften" slik det passer best, eller er det noen manuelle instillinger jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg ser på specsene at du kjører Win XP Pro og da skal alt være i orden så lenge du har aktivert for HT i bios. Men jeg har ikke prøvd HT over lengre tid så jeg vet ikke så mye om hvordan du utnytter det best mulig. Mange som deltar i distribuert databehandling kjører to program parallelt for å ytnytte HT best mulig. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg har et : Epox nForce2 EP-8RDA+ : til hovedkort.men jeg kan bare overklokke min XP1800 opp til XP1900 og temp. ligger på 50c overklokker jeg noe mere så slår den seg bare av. se resten av PCen min på : www.zimtecz.tk | PC | Hjemme PC Da har du vært uheldig med CPU eller har noen dårlige komponenter ett eller annet sted. En god 1800 stepping bør lett klare 2GHz med ganske standard kjøelkomponenter. Lenke til kommentar
skrelt -:- fisk Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 jeg sjønner ikke hvorfer jeg ikke kjøpte et Pentium4 Hovedkort isteden for AMD Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Regner med at din P4 1.6GHz er en Wilmanette CPU og den har mye dårligare ytelse enn AMD XP 1800... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 pentium er best på overklokking, og hvis du klokker den formye skrur bare pcen seg av mens amd brenner opp amd er billigere da Unnskyld å vere frekk, men det var et vanvittig idiotisk innlegg! For å svare imot din (dumme) påstand, så er nye AMD prosessorer kjøligare enn nye pentium4'er, og barton kjernen klokker ganske langt den også. HAH! Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 La oss bare ikke starte en AMD vs. Intel diskusjon Lenke til kommentar
skrelt -:- fisk Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg tror jeg kjøper meg en AMD Athlon XP 2500 1.833MHz Socket A 333FSB Barton på komplett.no er det noen anbefalinger for gode vifter til den ?? billigst mulig Lenke til kommentar
Gef Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Bare så du vet det, så er P4 1.6GHz CPU'en en gull CPU innen klokking, og da mener jeg serriøs klokking. Har sett folk nå fra 2.5GHz til 3.4GHz med denne CPU'en, med lav volt, stabilt!! Har du en god 1.6, så klarer du å nå HØYT!! Prøv deg litt på den P4 maskinen du Endret 19. januar 2004 av Gef Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Så skal det også sies at en god XP1800+ klarer 2.6GHz+ med vannkjøling P4 1.6GHz har ikke HT. XP1800+ har bedre ytelse enn P4 1.6GHz på standar hastighet. Endret 19. januar 2004 av RansoM Lenke til kommentar
Gef Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Så skal det også sies at en god XP1800+ klarer 2.6GHz+ med vannkjøling P4 1.6GHz har ikke HT. XP1800+ har bedre ytelse enn P4 1.6GHz på standar hastighet. Vet at en xp1800+ yter best på standard hastighet...men hvorfor ikke bare gå løs på begge systemene? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Så skal det også sies at en god XP1800+ klarer 2.6GHz+ med vannkjøling P4 1.6GHz har ikke HT. XP1800+ har bedre ytelse enn P4 1.6GHz på standar hastighet. Vet at en xp1800+ yter best på standard hastighet...men hvorfor ikke bare gå løs på begge systemene? Jo, er nok best det, så lærer gutten litt på veien også Lenke til kommentar
skrelt -:- fisk Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Hvet noen om FSB på CPU og Ram går ustabilt når : CPU : 266 MHz FSB RAM : 333 MHz FSB når ikke FSBen ikke er like Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det kommer jo veldig an på hva slags CPU-er det er. 1,6A NW og XP1800 Tbred B DLT3C er veldig gode klokkere, P4 Willamette og XP1800 Palomino derimot er ræva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå