hanspvik Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har nettopp fått tak i et ASUS A7V333. Kortet er et demo-kort kjøpt fra PS Data. Har montert en Athlon 1,33 Ghz, og en Apacer 128MB 266Mhz DDR brikke. Ellers er det kun en høyttaler ("buzzer") og en ATX strømforsyning tilkoblet. Jumperene er satt til "jumperfree mode", slik at kortet selv setter riktige innstillinger på fsb, multiplier, volt osv. Kortet leveres normalt med "Winbond Voice Editor" som skal gi oss muntlig beskjed hvis noe er galt, istedet for de vanlige beep-kodene. Når jeg starter maskina, får jeg beskjed på tysk, om at ett eller annet er galt. "System fehler, cpu.... xxxxxxxxxxx!" syster fehler, greit, forstått... cpu, greit, noe er gærnt med cpu eller innstillingene Får bare ikke med meg hva det siste ordet er! Noen som er kjent med dette systemet, og kan fortelle meg hva i helsike PC'n prøver å fortelle meg? Noen som kjenner de tyske samplingene? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har du hatt maskinen oppe å gå? Jeg har nettopp skiftet cpu på mitt a7v333 kort, og da måtte jeg resette biosen før jeg kunne starte og komme inn i biosen. Resetting gjøres ved å kortlutte to pins som står litt til venstre for batteriet (bruk et skrujern og få kontakt mellom de to pinnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå