AvIOn Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Heisann. Det er tidlig morgen, og jeg har bestemt meg for at jeg skal kjøpe meg ny data med mulighet for overklokking... så mye som mulig, men at det er stabilt. Dette har jeg funnet ut etter 12 timer med intens lesing om overklokking (takk til www.overklokking.no, #overklokking.no og #hardware.no) Har aldri gjort dette før, men det virker som noe som jeg skal komme meg greit igjennom. Så vi får se da:D Under har jeg skrevet de tingene jeg SKAL ha, og noen ting jeg lurer på om jeg trenger... Kabinett: Thermaltake Xaser III Super Tower Black V1000A Aluminium U/Power supply Hovedkort: -Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA, nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire CPU: -AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM CPU-kjøling: Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition A1607 Copper Socket A AMD XP3400+ RAM: -Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB *Strømforsyning: - Blir en TT. i allefall, men lurer på om jeg trenger 360 eller 480w, skal kjøre 3 disker, 1 stk dvd-brenner og 1 stk cd-rom Så det jeg egentlig lurer på her er følgende: 1. Krever denne cpu'en noen form for opplåsning? 2. Hvor mye kan jeg overklokke denne cpu'en slik at jeg kan kjøre den stabilt på dette oppsettet? 3. Har jeg nok kjøling her egentlig? 4. Hva er beste måte for å støydempe denne maskina? Dette blir spennende, siden det er første gangen.... eeeh... så jeg er litt nervøs også Men håper at dere kan hjelpe meg litt på vei her. Tusen takk på forhånd -Av|0n- Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Først og fremst vil eg anbefale en anna PSU, DENNE funker supert. 1. Den _kan_ kreve opplåsning. Nye barton's er låste fra fabrikk, men i så tilfelle kan du låse den opp SLIK. 2. Veldig variabelt ka folk har klart å kjøre en XP2500+ til, men kan (nesten) garantere at du klarer meir enn 2,2GHz, altså opp nesten 400 mhz. 3. Kjølinga er ikkje super, men den duger til å klokke den til ca 2300-2400mhz. Har den sjøl og kjører stabilt på 2275mhz. Vil dessuten anbefale http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAS535G] Arctic Silver 5 Kjølepasta[/url], som hjelper deg å redusere temp'en litt til. 4. Beste måte å støydempe den maskina, med det kabinettet vil vel bli å kjøre alle viftene på relativt lav hastighet. På Volcano 11 får du dessuten med hastighetsjustering på vifta, kjør den på ca 2500RPM og den er ganske stille den også - da blir det harddiskane som tar over den dominerande støyen Håper du fikk svar på det du lurte på, og lykke til! Velkommen inn i overklokking verdenen !! - Arve Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Har du råd til 480W PSU, så vil jeg anbefale å kjøpe den. Selv om du sansynligvis greier deg med 360 er det fint å ha litt å gå på. Har denne selv å må si meg meget fornøyd Endret 19. januar 2004 av KarateK|d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå