Gå til innhold

Windows Media Player og "Beskyttelse"

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å legge inn cd'samlingen min på datamaskinen. Gjør dette via windows media player (med en mp3 plugin). Programmet har en grei funksjon som henter coverbilde, navn på sanger etc. automatisk fra internett. Når jeg går inn på egenskaper på de forskjellige sangene, kan jeg imidlertidig se at det ligger begrensninger på hvor mange ganger jeg kan kopiere sangene til f.eks. cd-rom (står under "lisens")

Hvilken betydning har dette? Kan jeg brenne ut ved hjelp av andre programmer dersom wmp begynner å skape seg? Liker ikke å ha med orginal cd'er på fest etc...

Endret av mhagen3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale EAC (Exact Audio Copier) - med Lame 3 konverter for Mp3. Forklaring om hvordan du bruker EAC med Lame 3 her.

Når jeg ripper CD'er med 320bps får jeg knall-lyd. EAC er også dyktig til å finne låt og CD navn, stort sett aldri noe problem. Vil du ha CD cover, går du bare til f.eks. CDcovers.cc (de bruker popups BTW).

Har prøvd det der med å bruke Windows Mediaplayer til å rippe samlingen, men jeg liker ikke det der med tilgangsrettigheter. Til bærbart bruker jeg Sony's "Sonic Stage" for å overføre opptil 3 CD'er til én MD med god kvalitet (nå kommer forresten Sony med nytt MD format som tar opptil 1GB .. !!).

Håper du finner hva du leter etter uansett. Husk at om du bruker Windows Media Player fordi det er enkelt å bruke, er EAC overhodet ikke vanskeligere å bruker etter at du har satt det opp :)

Lenke til kommentar
Hei!

Holder på å legge inn cd'samlingen min på datamaskinen. Gjør dette via windows media player (med en mp3 plugin). Programmet har en grei funksjon som henter coverbilde, navn på sanger etc. automatisk fra internett. Når jeg går inn på egenskaper på de forskjellige sangene, kan jeg imidlertidig se at det ligger begrensninger på hvor mange ganger jeg kan kopiere sangene til f.eks. cd-rom (står under "lisens")

Hvilken betydning har dette? Kan jeg brenne ut ved hjelp av andre programmer dersom wmp begynner å skape seg? Liker ikke å ha med orginal cd'er på fest etc...

Finnes det innstillinger / crack til wmp?

Når du legger inn sanger ved hjelp av WMP legges det i tilleg på filene en DRM-beskyttelse. Formålet med dette er å hindre piratkopiering, derfor har microsoft satt en grense på og brenne ut cd'n 3 ganger.(noe som skulle holde for de fleste personers bruk)

og finne noe crack til wmp kan nok bli vanskelig, fordi de som trenger og brenne ut mere en 3 kopier en en cd bruker da heller andre programmer. Både til og rippe cd'r og brenne cd'r.

om du kan brenne ut ved hjelp av andre brenneprogrammer når fila har gått over grensa anbefaler jeg deg og prøve selv(ripp en sang og brenn den ut 3 ganger med wmp på en cd-rw så prøver du med et annet brenneprogram etterpå). Men regner med at sålenge brenneprogrammet ikke støtter DRM-teknologi skulle det gå greit.

Det og finne navn på sanger, coverbilde o.l. om sangene du ripper er en funksjon flere programmer har, så hvis det er eneste grunn til at du bruker wmp anbefaler jeg deg og se på de programma nevnt over her også.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Når du legger inn sanger ved hjelp av WMP legges det i tilleg på filene en DRM-beskyttelse. Formålet med dette er å hindre piratkopiering, derfor har microsoft satt en grense på og brenne ut cd'n 3 ganger.(noe som skulle holde for de fleste personers bruk)

Er jeg "trygg" med mp3, eller kan microsoft tukle med samlingen min? :scared:

Lenke til kommentar

Er jeg "trygg" med mp3, eller kan microsoft tukle med samlingen min? :scared:

Ja du er "trygg", microsoft kommer ikke til og slette noen sanger eller rapportere deg til riaa eller noe lignende. Men det du må vere klar over er at innholdet bli "beskytta", noe som til en viss grad kan begrense bruken av filene(slik som f.eks. at du bare kan brenne ut igjenn 3 cd'r). Akkurat hvilke begrensninger wmp legger på filene vet jeg ikke, men regner med at de er ganske moderate begrensinger da microsoft sansyndligvis ikke vil hisse på seg den vandlige brukeren.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Det å spørre etter "cracks" her på forumet er ikke lov og er det samme som å be om bråk både for de som spør og svarer. Du som spurte om dette burde lese retningslinjene og editere ditt eget innlegg før moderatorene gjør det.

For å gi deg et svar på et bra prog til mp3 konvertering så er Hiddens råd et meget bra råd.. EAC + Lame er knall til mp3 filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...