lanser Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) cloning disk to disk Skal skifte hardisk fra en 15 Gb til en 40 Gb hardisk. Tenkte jeg skulle clone disken med Ghost 7.0 Opperativsystemet er win xp pro og NTFS filsystem. Når cloningen er ferdig slår jeg av maskinen og setter opp den nye disken slik den skal være og starter maskinen. Når xp skal til å starte blir det blå skjerm med feilmelding at den ikke kan starte, neste gang jeg prøver går det å starte i sikkerhetsmodus. Har også prøvd å partisjonere c: i samme størrelse som den gammle disken, det ble samme resultat da også. Jeg lurer på om det kan være størrelses forskjellen på diskene som kan gjøre dette. Har clonet disk to disk med disker i samme størrelse tidligere, og da gikk det helt greit. Er det noen som har prøvd dette å fått det til ? 21.01.04 Har nå fått dette til å fungere selv ! Satte på ATA 100 ( 80 Pins) ide kabel, dermed startet Xp. Endret 20. januar 2004 av lanser Lenke til kommentar
maedox Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har gjort dette selv ja. Var riktignok ikke så stor størrelsesforskjell på diskene, men det funka smertefritt å starte windows etterpå. Er 7.0 siste versjon? Ellers bør du prøve den siste. Kan desverre ikke hjelpe deg mer tror jeg. Reinstallere windows er alltid den beste måten Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Gjorde det samme denne helgen med Ghost 2003, fra en 120Gb til en 200GB disk - programmet resizet automatisk (man kan gjøre det manuelt) den ene partisjonen for å utnytte den ekstra plassen. Det gikk helt smertefritt. Mest sannsynlig bør du sjekke om 7.0 virkelig er nyeste versjon, som maedox foreslår. Hadde også problemer med blåskjerm/innlogging etter å ha klonet disker med Ghost 2002 samt PowerQuest Drive Image 5. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Her har du en guide til bruk av ghost. Kansje det er noe du har oversett eller gjort feil. Verdt å lese igjennom hvertfall. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Noen som har prøvd dette med xbox harddisker som er klargjort med programmer, spill o.l. ?. Er litt pes og innstallere alt på nytt hver gang.. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 snakker vi her om å clone 2 disker slik at man får samme innhold på begge diskene.. slik at den ene disken fungerer som backup? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Noen som har prøvd dette med xbox harddisker som er klargjort med programmer, spill o.l. ?. Er litt pes og innstallere alt på nytt hver gang.. Det vil sannsynligvis ikke fungere da xbox harddisker bruke filsystemet FatX og Windows kan ikke lese FatX. Du kan jo selvfølgelig innstallere Linux og kompilere inn støtte før FatX, men jeg har på følelesen av at det vil være mer arbeid enn å innstallere alt på nytt. Det du kan gjøre et å laste ned FTP program til xbox'en til skal innstallere spill/apps/osv på og koble den opp mot xbox'en hvor alt ligger og overføre det du skal ha, slik bruker jeg å gjøre det. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Cider Dette kan være noe for deg, det finnes et rescue sett. Her er hva jeg vet om det.. Dette er en rar-pakket iso image som kan benyttes for å installere og konfigurere C på din eksisterende HD i xboxen. Denne er kjekk å ha hvis du brått ikke får startet opp xboxen din fra HD lenger. De andre partisjonene vil forbli uberørt. Pakk ut rar-fila og brenn iso-imagen på en cdrw plate med enten Nero eller Stomp Record Now 4.5 NB!!!! Denne disken inneholder IKKE Microsoft sitt orginale dashboard. Du må derfor overføre dashboardet fra C på den orginale HDen i xboxen til evt. en pc før du starter rescue-operasjonen. Når operasjonen er ferdig, kan du overføre Microsoft Dashboardet tilbake til C på HDen i xboxen. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Okei,men sparer man så mye tid på dette da?. Disken må jo uansett formateres først. Dette bruker jeg en boot-cd til og etter det ftp'er jeg resten. Grunnen til at jeg ønsker en enklere måte å gjøre dette på er at ftp-programmet til xboxen er ustabilt som bare det.Iallefall hos meg.Derfor må jeg overføre et og et spill. Tar jeg flere,krasjer/låser det seg. Hadde vært greit bare og kopiert hele sulamitten på en gang,og ferdig med det.. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Takker kripet!. Drev å skrev reply mens du postet,så jeg så den ikke.Skal teste den ut!. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Okei,men sparer man så mye tid på dette da?. Disken må jo uansett formateres først. Dette bruker jeg en boot-cd til og etter det ftp'er jeg resten. Grunnen til at jeg ønsker en enklere måte å gjøre dette på er at ftp-programmet til xboxen er ustabilt som bare det.Iallefall hos meg.Derfor må jeg overføre et og et spill. Tar jeg flere,krasjer/låser det seg. Hadde vært greit bare og kopiert hele sulamitten på en gang,og ferdig med det.. Dette blir litt vell off-topic men men.. Formateringa tar ikke lang tid, husker ikke ekstakt tid men via FlashFXP tok ikke mer enn 1-2min å formatere 160GB. Du har rett i at XB-FTP er ustabilt, men ikke alle versionene. Den nyeste versionen er verst Jeg sitter på jobb nå så jeg får ikke sjekket hvilken version jeg bruker, men det er stabil og jeg får bedre hastighet på xbox til xbox enn pc til xbox. Jeg kan sende den til deg når jeg kommer hjem hvis du vil. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 har bedre erfaring med partition magic 8.0 enn ghost for å si det mildt. Gjorde først en slik operasjon fra en IBM 30gb til en raptor med partition magic (måtte ta en og en partisjon). Det funka FETT, Så skulle jeg gjøre det samme fra en 80GB med 2MB cache til en disk på samme størrelse, men med 80MB cache med ghost, men da ville ikke windows starte etterpå. mulig jeg gjorde noe feil med ghost, men det er jo ikke akurat så veldig mye å rote seg bort i heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå