bluesman Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Er det noen som kan svare meg på om det er noen gevinst i og øke slange dimmen. Tenkte og gå opp fra 3/8"ID til 1/2"ID. Hadde elles tenkt og kjøpe: Eheim 1048 pumpe AC radiator airplex EVO 240 (får ikke plass til større, har vifter) Mist CPU vannblokk Mist vanntank AC chipset twinplex vannblokk 2 meter slange 4.stk UV Led 5v AC UV-tilsetning BlueNotion Div. skjøter,kne og T-stykker Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Vel, AC-komponentene kjører jo 3/8" i utgangspunktet da, så å bruke 1/2" slanger og overganger er det ingen vits i. Skrue , vår alles kjære forum-ekspert på temaet har også ytret at dimensjonen på slangene har ekstremt lite å si når det er snakk om såpass lite last som en cpu, en gpu og en nb. Gå for 3/8" du, tror nok du sparer deg litt mas på det. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Ja, det blir mange overganger og slikt. Hvis jeg går for 3/8" slang trenger jeg noen ekstra slangenippler da?? På det oppsettet jeg satt opp. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Ja, det blir mange overganger og slikt.Hvis jeg går for 3/8" slang trenger jeg noen ekstra slangenippler da?? På det oppsettet jeg satt opp. Muligens kun til pumpa som kjører 1/2"-nipler. Vet ikke om den kommer med noen overganger. Det skal også nevnes at om du får tak i silikonbasert slange (tygon f.eks) så er de såpass fleksible at hvis du varmer de opp under varmt vann kan disse strekkes over 1/2" koblinger, selv om de bare har en ID på 3/8". Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Tenkte og tre tanken inn på pumpa slik det står her. Da trenger jeg vel ikke noen mindre nippel??? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Nei stemmer korrekt det. Men da må du kjøpe en Eheim-pumpe og ikke den Swiftech-pumpa du hadde satt opp i første forslag. Ellers tror jeg du er i mål. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Jepp,da MÅ du ha Eheim pumpe.Kun den som har riktig dim på røret som skal inn på tanken. Men har du plass til en tank i topp på kabinettet anbefaler jeg det,jeg hadde tank på pumpen min i bunnen av kabinettet før.Jeg klarte ALDRI å bli kvitt luften med det oppsettet.Fikk tank i topp,da har jeg ikke noe luft i systemet.Bare som info.. Endret 19. januar 2004 av -Pondus- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå