GrinJe Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hei jeg lurer på om det går ann å bruke en helt vanlig vannblokks kjøler til skjermkort som fx 5950 ultra og radeon 9800 xt?? de bruker jo noen synsyke kjølere fra før, som 5950 som har kjøleribbe på begge sider + vifter. går det ann å bruke en helt vanli gpu kjøler på de er spørsmålet??? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Mja, spørs hva du mener med "helt vanlig" gpu-kjøler. Du får kjøpt gpu-kjølere laget spesifikt til både radeon og fx (dog , jeg har tilgode å se en fx-blokk vet jeg at de finnes). Det som avgjør hva som er hva, er festemekanismen, det er en viss avstand mellom hullene som går gjennm kortet, der du skal feste pinnene som holder blokka på plass. Og merk: Det er ikke alle kort som har slike hull, mitt gamle Hercules Radeon 8500 hadde ikke det. I tillegg er det ikke alle kort som passer til de forskjellige blokkene selv om det påstås. Mitt nye Sapphire Radeon 9800SE passet ikke maze3-blokka (den med plexitopp) fra dangerden , der stod det kondensatorer og no spoler i veien i strømforsyningsdelen på kortet. Kortet har i-formet ram , på andre kort med L-formet ram skal denne blokka passe. Håper det var noe fornuft. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Med litt termisk lim så passer det meste :-) Og angående kjølingen, så vil nok selv en elendig GPU blokk utklasse hvilken som helst original vifteløsning. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Termisk lim er ikke akkurat løsningen bestandig. Sånn så Radeon 8500 gpu'en min og blokka mi ut etter noen måneders montering med Zalman tokomponent termisk lim. Her finnes også bilder over hva jeg gjorde for å fikse blokka igjen. I samme katalogen ligger også bilder som demonstrerer det jeg mente med at 9800SE'en min ikke kunne ta radeonblokka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå