Novec Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Gigabyte er vel for de fleste synonymt med hovedkort og skjermkort. Det er nok på tide å oppdatere den oppfatningen - la oss få presentere Gigabyte 3D Cooler pro, en noe annerledes prosessorkjøler. Testen finner du her Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg lurer bare på 1 ting, hvordan er denne å rengjøre etter 4-5 måneder i et støvete miljø? Lett å plukke fra hverandre? Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 I et støvete miljø bør man alltid benytte filter for å begrense støv. Og uansett hvilken kjøleribbe man har, vil det alltid være vanskelig nok å rengjøre. 3D Cooler Pro kan lett rengjøres mellom ribbene, men vifta blir et lite problem. Dog er det ingen umulighet å demontere, men vi anbefaler i stedet at man sikrer seg mot kortslutninger mv. ved å benytte støvfilter. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Morsom sak det der, muligens en smule "over the top" for min del med alle lysene.. Men casemoddere der ute vil nok elske den. Spesielt til den prisen også Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da? Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 nice vifte kjøper den med en gang Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da? Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Men hvorfor aliminiumsfinner? Kobber kjøler jo bedre, eller har alt jeg har lært på skolen vært en løgn? Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men flott at det er aktivitet her. 3 artikler(hittil) i løpet av en måned, lenge siden sist jeg har sett det. Godt jobbet Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Men hvorfor aliminiumsfinner? Kobber kjøler jo bedre, eller har alt jeg har lært på skolen vært en løgn? Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men flott at det er aktivitet her. 3 artikler(hittil) i løpet av en måned, lenge siden sist jeg har sett det. Godt jobbet Fordi kobber har god evne til å trekke varme, mens aluminium er bedre på å gi fra seg varme. over til en annen ting: Tror dere det kommer en chipsetutgave av denne? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Får heatpipe den samme effekten når den ligger på siden da? Det gjør de jo i de fleste towerkabinetter Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hadde vært artig og sett om målingene hadde vært de samme om de hadde satt testbenken på høykant, ja.. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da? Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3. Fantasifull du men, jeg bør vel få endel bedre ytelse enn den boxed greia jeg har nå da? Er jo tross alt en 60mm vifte på hissig turtall og en 20 finners platt aluribbe Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 OBS: de tallene fant jeg på en eller annen site - Sandpile.org har ikke oppgitt noe for 2800+. Om tallene er feil, si i fra! Jeg er mer inne i P4. Har ikke brukt AMD aktivt på temmelig lenge. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt Typical power: 2083C MHz BT: 53.7 W (1.65 V)Maximum power: 2083C MHz BT: 68.3 W (1.65 V) Endret 19. januar 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Der ser man - den som leter, finner. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg som nettopp har kjøpt MIST Frostbite for 612,- (med artic 3 og oppkrav..) fra Microplex... og denne greia ser bare dønn herlig ut, for jeg kommer til å kjøpe kabinett med plexi dør og viftestyring neste gang. Dø, Noisecontrol kabinetter, døø! *lyden av hagle som går av* Vel, jeg tror Frostbite gjør jobben bra nok uansett.. men denne ser så lekker ut.. *hulk* Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da? Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3. Går det ikke å bruke strig truser Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hmmm virka fin den, hvordan tror du den vil yte på min barton 2800+ ? den har for tiden 44c i idle med boxed kjøler Og: Yummy? Støvfilter jah, hvor kan jeg få tak i det da? Støvfilter? Du stikker bare i skuffa til dama og rapper den peneste strømpebuksa du finner. En Barton 2800+ yter sånn ca. et sted 45 og 50 Watt, så da kan du studere grafen for en omtrentlig temperatur. OBS: med AS-5 kan du regne med bedre temperaturer enn hva grafen viser - vi benytter en spesiell goop som ikke krever innkjøringstid, og som har egenskaper omtrent som AS3. Går det ikke å bruke strig truser Nope, de dekker jo ikke nok til at det funker Hehe, så det blir nok strømpebukse eller myggnetting. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Spesiell kjøler ja... Jeg er så imponert over rotasjonsrettningen på denne viften.. Hvis den er medsols, rex, mot høgre (eller hva man skal benevne det) slik som på desse Aero kjølerene så strider den mot sunn fornuft. De langsomtgående, nærmest lydløse trommelviftene i fx. varmeapparater har motsatt rotasjonsretning (i forhold til bladvinlelen). (Jada.. jeg er fulstendig klar over relativ retning på den aksiale luftstrømmen). Der er trolig mer å hente ut av konstruksjonen. Jeg er skeptisk til heat pipe prinsippet, speseiellt når pipene blir liggende horisontalt. At en gass inni der skal forflytte seg så voldsomt raskt. Det skulle vært morsomt med en sammenlikning til helmetall kobberstaver. Dette med å presse aluminiumsprofiler på kobber-rør/staver er også en tvilsom konstruksjon av flere grunner. Det siste her ville være grunnen til at jeg ikke ville anbefale kjøleren. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det stod støtte for AMD 64 3400+, kan den gå på AMD 64 3200+ og eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå