kaiern Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Hvem er det som spiller gitar her?? Jeg har tenkt å begynne å spille igjen å gleder meg veldig Men er det noen her som er "gode" eller har tatt opp noe de har spillt??? Er det noen som kan legge inn noen tips & triks eller noe sånn til de som ikke er så gode?? Eller kan vi prate om hva som helst som handler om gitar!! EDIT: skriveleif Endret 18. januar 2004 av kaiern Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Jeg spiller gitar, har holdt på i ca 2,5 år - har grei peiling, men om jeg er "god" er ikke opp til meg selv å avgjøre. Hvis du vil ha tips om å lære gitar kan du jo ta en titt på den tråden her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=173658 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 jeg spiller litt gitar.. Har holdt på i en 10 år.. Med ei pause på ca 5 (grunnet militæret og jobb, osv).. Kjøpte en gitar av noe av konfirmasjonspengene mine, da jeg var 15 (14?.. husker ikke) .. nå er jeg 25.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 spiller ikke gitar, men det viktige er vel at du interesserer deg for å spille, og gidder å øve... Lenke til kommentar
carnage Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Begynte for eit år sia, men så spelte eg for mykje uten oppvarming, og fekk senebetennelse! noke skikkele drit, så eg oppfordra deg til å ta det litt roleg til du bli varm før du drar på skikkele;) Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 takker for alle svar.... Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg har spilt gitar (og bassgitar) i 9 år. Har spilt tangentinstrumenter enda lengre. Om jeg er god? Det får bli opp til andre folk å finne ut. Jeg prøver å være så allsidig som mulig, og ikke låse meg til bestemte musikkgenrer. Jeg har MP3-filer av mine verk (soloprosjektet Code Dread + enkelte band) liggende på Band-sida på min hjemmeside: http://wayshot.cjb.net/band.php Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Ich spielt das Gitar. Ich. Ja, mich ja. (Ja ich bin sehr dårlig in Deutsh) Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 spiller gitar jeg og, har bare spilt i 3 måneder da.. Men jeg kan en del Metallica, RHCP, Dimmu Borgir og HIM sanger, pluss et par soloer. Det viktigste er å øve, øve og øve. Du har sikkert hørt det hundre ganger før, men det er sant Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ingen tvil i at øving hjelper nei.... www.gitarnorge.com er forresten en veldig bra side.... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Spilte før... Ikke lenger Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg begynte som smått og spille gitar i 97, og har har kost meg med det siden da. Spiller ikke ofte og mye, så jeg er ikke særlig god. Men det er morro lell. Prøver å lære meg en del av Pink Floyd nå, men det er ikke særlig lett for jeg gidder ikke sette meg inn i hvordan tabulaturene virker, så det går mest på gehør. Ellers prøver jeg å få til noe av det Ritchie Blackmore spiller i "Blackmore's Night". Han er den store gitar-helten min Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Prøver å lære meg en del av Pink Floyd nå, men det er ikke særlig lett for jeg gidder ikke sette meg inn i hvordan tabulaturene virker, så det går mest på gehør. Det er slik du lærer best! Men tablatuerer er lett. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Begynte vel rundt 13-14 og er i dag verdens beste gitarist. Haha neida, men jeg har klimpret sånn "on og off" siden jeg var liten. I voksen alder har det blitt mange altfor lange pauser, og i dag har jeg stort sett kun feelingen igjen. Solgte min siste elgitar for noen måneder siden, skal ha en Epiphone LP Heritage til sommeren, har hørt veldig mye skryt om den til å være en så rimelig gitar (rundt 5400,- tror jeg det var ved sound1.no). Jeg har ALDRI likt vibarmer og vil ALDRI like dem noe særlig, ihvertfall tror jeg ikke det. På alle gitarene jeg har hatt med vibarm, har jeg sjeldene eller aldri brukt den, men overlatt den jobben til venstrehånda. De som tror man må ha vibarm for å lage kul lyd burde høre på bl.a. Gary Moore og Slash diving effekter og slikt hører hjemme på 80-90 tallet anyways. Det virker for meg som 7strengs fenomenet allerede er på vei til å fade ut, kan ikke si jeg kjenner mange som spiller på slike. Steve Vai var jo den som satte i gang hele greia (såvidt jeg vet). Per i dag har jeg et par synther og en Jiwestone (gisp) akustisk gitar med innebygget preamp og eq. Gir faktisk helt grei på opptak, og er råbillig (litt over 3000,-). Mye gitar for pengene, uansett hva forståsegpåere sier. Angrer litt på at jeg solgte KOSS GX-700 preampen.. men det blir vel en Line 6 neste gang uansett fall (Guitar port er ute i ny utgave, med bedre programvare, og koster bare rundt 1800,-, ideelt for oss PC gitarister) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Jarle H. Olsen spiller gitar Osiris Invasion Endret 21. januar 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Toolshed - nice, hvilkge gitarister / grupper har vært din inspirasjon? Har bare hørt låtene på et par totalt ubrukelige PC høyttalere på jobb, men det høres ut som du har bra kontroll på gitaren teknisk. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Toolshed - nice, hvilkge gitarister / grupper har vært din inspirasjon? Har bare hørt låtene på et par totalt ubrukelige PC høyttalere på jobb, men det høres ut som du har bra kontroll på gitaren teknisk. Det var nok ikke meg. En annen fyr som bor her i nærmiljøet... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Kan spille litt gitar jeg også, men ikke noe spesielt utfordrene akkurat. Gikk på gitarkurs 2 år for omtrent 6-7 år siden, akkurat nå spiller jeg mest bass (vel, spiller aller mest trommer men liker å variere litt og bruker bassen som en 2. hobby.). Uansett, er ikke helt borte på gitaren men foretrekker trommer/bass. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Har vel spilt gitar i 2-3måneder nå... Det eneste jeg kan anbefale deg er vel å laste ned Power Tab og å laste ned tabulatorer fra Power Tab Archive. Først må du selvfølgelig lære deg å lese tabulator Og som det kjente ordtaket sier... "Øvelse gjør mester"... Det er vel meget treffende når det gjelder gitar, med nok øving kan de fleste bli god. Musikkteori er jo også nyttig, hjelper deg nok veldig når du ser litt nærmere på sanger osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå