gerri28 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) har en bmw 325i 171hk 68,4/L men det er egentlig ganske uinteressant med masse hk hvis man ikke har dreiemoment i motorn... Endret 7. april 2005 av gerri28 Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Mazda 626, 2.0i 16V, 148 hk = 74,074hk/l Den går ikke så verst. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Toyota Camry 2.0 XLi (3S-FE 2.0i 16v) 130hk =65hk/l Endret 12. april 2005 av zandro Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det dårligste jeg har hørt om er 1979 Ford Mustang... Den største motoren som de kaller 5.0 (er faktisk 4948 ccm, 302 cu. in.) har 140 hestekrefter. Det gir et liter/effektforhold på 28,2. Utgaven med innsprøytning kom 7 år seinere med 200 hk. (40hk/L) Som du ser, langt dårligere enn det russerne klarte! Blir veldig vanskelig å sammenligne en stor V8'er på 5 liter med en liten rekke 4'er. Selv om 1979 modellen (som er den første fox body'en) bare hadde 140hk med 5.0 V8, så hadde den nærmere 340Nm. Med en fire trinns kasse og 3,45:1 utveksling, så gjøre den 0-100 på drøyt 8,5 sek. Mao parkerer den en Lada rimelig greit. Konklusjon = det er ikke kun hk per liter som teller som Gerri28 sier. Modellen med innsprøyting kom forøvrig i 1984, da hadde den 175hk, men 335Nm (altså litt mindre enn i 1979). Forøvrig hadde 2,3 liter R4 til samme bil 88hk, noe som gir 38,2 hk, men denne er altså vesentlig tregere. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Peugeot 205 1,9 GTI: 130HK Det er 68,4 hk/L. Og det er 146HK/tonn. Hvor mange slår den? Ok, ikke så hinsides mye da, men gøy ihvertfall. Bare vent til jeg får i en MI16 motor på 160 gamp. Lenke til kommentar
otis Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Er det bare ikke 122 hk på Peugeot 205 1,9 GTI. Hvilken årsmodell er det? Men det er mye hester i forhold til vekt ja... Endret 13. april 2005 av otis Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det er en 1987 modell. Den som kom i 1988 eller senere i 1987 kom med lambda sonde og katalysator og hadde bare 122hk. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Peugeot 205 1,9 GTI: 130HKDet er 68,4 hk/L. Og det er 146HK/tonn. Hvor mange slår den? Ok, ikke så hinsides mye da, men gøy ihvertfall. Bare vent til jeg får i en MI16 motor på 160 gamp. Ikke råmye med 146hk/tonnet egentlig, men kan tenke meg det er en morro bil å kjøre. Har i overkant av 200hk/tonn selv på Mustangen. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kunne jo tenkt meg T16 motoren på 220 hk, men den er -dyr- + det blir nok vanskelig å få det godkjent. Og så selvfølgelig 4x4. Eller i hvert fall bakhjulstrekk... Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Modellen med innsprøyting kom forøvrig i 1984, da hadde den 175hk, men 335Nm (altså litt mindre enn i 1979). Nå snakket jeg om den elektroniske innsprøytingen (1986), ikke CFI systemet (1984). 5.0-literne med CFI hadde 165 hk og 332 Nm, og de kom med en 4-trinns auto. Forgasserutgaven fra '84 hadde 175 hk og 332 nm. Men men. Jeg skjønte poenget om at dreiemoment også er viktig å tenke på. Endret 15. april 2005 av RCP-88 Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Modellen med innsprøyting kom forøvrig i 1984, da hadde den 175hk, men 335Nm (altså litt mindre enn i 1979). Nå snakket jeg om den elektroniske innsprøytingen (1986), ikke CFI systemet (1984). 5.0-literne med CFI hadde 165 hk og 332 Nm, og de kom med en 4-trinns auto. Forgasserutgaven fra '84 hadde 175 hk og 332 nm. Men men. Jeg skjønte poenget om at dreiemoment også er viktig å tenke på. Seff skulle det være 165hk på CFI'en ja. Ble oppgradert til 180hk sent i 1985. Standard girkasse til GT'en i 1984 var uansett T-5 femtrinns manuell overdrive, med AOD som option. Forgassermotoren i 1985 hadde forøvrig økt til 210hk og var vel den sprekeste forgassermotoren i Fox-Body serien. Lenke til kommentar
-SVG-Pacman Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Leketøyet mitt e Audi S4 med 230hk (350nm) Med 2,2ltr skulle det bli 104.54hk/ltr Ingen modifikasjoner utenom k/n og resirk. dumpventil. edit: åja, biler uten turbo her ja... Aldri mer bil uten turbo sier nå eg... Endret 16. april 2005 av [SVG]Pacman Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Opel Astra 1.6i, 106 hk, = 66.25 hest pr liter. Fornøyd med det jeg Går ganske bra! Lenke til kommentar
T/A 455 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 77 Chevrolet Malibu 350cid (5,7L) 170hk (eks likbil): 30hk/L 75 Pontiac Trans Am 455cid (7,5L) 520HK/1000nm +/-: 70hk/L Likbilen har ikke bare lite hk pr liter, men også lite hk pr kg bil (1950kg) som er det som teller. Men er betraktelig raskere enn feks en helt vanlig moderne 2liter som har mer hk pr kg bil. Lenke til kommentar
FE3T Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 det skal mye til. det fins ikke no serieprodusert bil med mer hk/L enn den bilen uten pustehjelpJeg har iaffal 2.plassen Gammel tråd, men hvorfor ikke Glemmer du ikke RX8`en nå? Omtrent samme ytelse fra 1,3L. Blir ikke det nærmere 180hk/Liter? Som et ekstrem tilfelle kan jeg nevne at disse motorene kan trimmes til litereffekter over 340hk uten turbo. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Glemmer du ikke RX8`en nå?Omtrent samme ytelse fra 1,3L. Blir ikke det nærmere 180hk/Liter? Som et ekstrem tilfelle kan jeg nevne at disse motorene kan trimmes til litereffekter over 340hk uten turbo. Og RX8 har ikke turbo? Nye bilen min har 84.2 N/A nå. Får mer etter hvert. Edit: Z3 1.9i med M44-motor. Endret 29. mai 2005 av Goophy Lenke til kommentar
FE3T Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Glemmer du ikke RX8`en nå?Omtrent samme ytelse fra 1,3L. Blir ikke det nærmere 180hk/Liter? Som et ekstrem tilfelle kan jeg nevne at disse motorene kan trimmes til litereffekter over 340hk uten turbo. Og RX8 har ikke turbo? Nye bilen min har 84.2 N/A nå. Får mer etter hvert. Edit: Z3 1.9i med M44-motor. Nei den har ikke turbo. Men det er mulig at en turbo versjon vil komme etterhvert Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Æh, hehe, Tenkte på RX7 jeg. Men det er jo ikke vankselig å skru på en turbo, får jo kits som omtrent er bolt-on. Lenke til kommentar
bosness Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Honda har jo motoren som står i s2000 den har fabriken dratt over 400hk ut av uten bruk av turbo:)det vilsi at den motoren egentli er god for over 200 hk pr liter:)noe som er litt imponerende. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 er vel 122hk eller noe sånn i min 2l.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå