oya Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Tenkte jeg skulle lage en online liste over hvilke dvdfilmer jeg har.... Vil ha brukernavn og passord til en side som jeg enkelt kan legge til... Og en side som viser en liste alfabetisk sortert... Dette går vel med mysql og php? Finnes det noen slik enkle script? Endret 18. januar 2004 av oya Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 aner ikke. man pleier å tipse om www.hotscripts.com, men jeg pleier å si "lag et selv" Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 forsøk hotscripts.com eller google.com da finner du garantert noe. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 gå på hotscripts som nevnt ovenfor, men ikke forvent å finne et eget script til formålet du nevner. Sjekk heller ut kategorien "link index" eller no sånt, finn et basic script og bytt ut feltene navn og url med dvd og artist/regissør. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 gå på hotscripts som nevnt ovenfor, men ikke forvent å finne et eget script til formålet du nevner. Sjekk heller ut kategorien "link index" eller no sånt, finn et basic script og bytt ut feltene navn og url med dvd og artist/regissør. Ikke si ikke fjartan, ta en kikk på denne linken: http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.c...y=movie&catid=2 Finnes mange dvd databaser på hotscripts.com! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 jøsses ! har de nytt design også?? jaja, her følger jeg med gitt. men til forsvar må det jo sies at det er morsommere jo mer man må modifisere, større utfordring Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Har prøvd mange. Ikke alle funket like bra. Prøvde å mekke opp denne. Kom til et punkt hvor jeg skal lage en mysql database. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Hva skal filen hete. 4) Create the MySQL database (phpdvd by default.) 5) Create the MySQL table, in the database you just created: If you wish to use the default column names, you don't need to modify the table.sql file. Use the following shell command to create the table with the default columns: mysql -u username phpdvd -p < table.sql Where username is your MySQL user name and phpdvd is the name of the database created in step 4. If a password is not required to access the database, you can omit the -p option. (Alternatively, you could also use a utility like phpMyAdmin to create the table, using the same table.sql file.) If you don't wish to use the default column names, edit the table.sql file and modify the 6 column names to suit your needs, before creating the table. You will also have to edit the config.php file and change the MySQL Column Names settings to reflect the new names. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 hvis du har egen mysql server, må du logge inn som root og gjøre "create database dtabasenavn" hvis du har mysql et annet sted, så skal du ha fått oppgitt datbasenavnet Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 har hos start.no (home.no.net). Det er LENGE siden jeg fikk den kontoen... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 vel.... hvis du har mysql et annet sted, så skal du ha fått oppgitt databasenavnet Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Hvordan lager jeg denne da hvis jeg har brukernavn og passord? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) det kan du ikke. du skal ha fått oppgitt et databasenavn du skal bruke. EDIT: mulig databasenavnet er det samme som brukernavnet ditt. Endret 21. januar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 uten at jeg kjenner home.no.net så tviler jeg på at support titter innom forumet her? Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Er det lett å lage et script som legger inn i en tekstfil da? Og viser det alfabetisk... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det er ikke vansklig å skrive til filer. Ta en kikk på fopen() i manualen, og pass på at filen har rett CHMOD hvis ikke er på et windows system. Skal du først skrive til en fil, burde du ta en kikk på FFDB - http://ffdb-php.sourceforge.net Da kan du behandle den lagrede data'en nesten som den skulle vært i en database. Bruk noen minutter å sett deg inn i systemet - en grei løsning for de som ikke har tilgang til en sql database. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 mysql er jo det beste da . veldig lett og enkelt å lære seg hvis du ikke har mysql kan du få det gratis her http://www.freesql.org [kun mysql] http://www.frac.dk [php, 25 mb plass, mysql, osv...] Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Tviler på at start har mySQL... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå