Gå til innhold

Enkel database

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en online liste over hvilke dvdfilmer jeg har....

Vil ha brukernavn og passord til en side som jeg enkelt kan legge til...

Og en side som viser en liste alfabetisk sortert...

Dette går vel med mysql og php?

Finnes det noen slik enkle script?

Endret av oya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gå på hotscripts som nevnt ovenfor, men ikke forvent å finne et eget script til formålet du nevner. Sjekk heller ut kategorien "link index" eller no sånt, finn et basic script og bytt ut feltene navn og url med dvd og artist/regissør.

Ikke si ikke fjartan, ta en kikk på denne linken:

http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.c...y=movie&catid=2

Finnes mange dvd databaser på hotscripts.com!

Lenke til kommentar

Har prøvd mange. Ikke alle funket like bra. Prøvde å mekke opp denne. Kom til et punkt hvor jeg skal lage en mysql database. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Hva skal filen hete.

4) Create the MySQL database (phpdvd by default.)

5) Create the MySQL table, in the database you just created:

If you wish to use the default column names, you don't need to modify the table.sql file. Use the following shell command to create the table with the default columns:

mysql -u username phpdvd -p < table.sql

Where username is your MySQL user name and phpdvd is the name of the database created in step 4. If a password is not required to access the database, you can omit the -p option.

(Alternatively, you could also use a utility like phpMyAdmin to create the table, using the same table.sql file.)

If you don't wish to use the default column names, edit the table.sql file and modify the 6 column names to suit your needs, before creating the table. You will also have to edit the config.php file and change the MySQL Column Names settings to reflect the new names.

Lenke til kommentar

Det er ikke vansklig å skrive til filer.

Ta en kikk på fopen() i manualen, og pass på at filen har rett CHMOD hvis ikke er på et windows system.

Skal du først skrive til en fil, burde du ta en kikk på FFDB -

http://ffdb-php.sourceforge.net

Da kan du behandle den lagrede data'en nesten som den skulle vært i en database. Bruk noen minutter å sett deg inn i systemet - en grei løsning for de som ikke har tilgang til en sql database.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...