Patience Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Nå har jeg brukt Opera i en måneds tid. Vel, har alltid hatt Opera installert, men denne versjonen 7,23 har jeg brukt oftere. Det er ikke tvil om at internet er blitt en bedre opplevelse siden jeg installerte Opera. Så.. hvorfor skulle jeg noen gang ønske å gå tilbake til Internet Explorer?? Ser heller ikke noen grunn til å bruke Outlook heller.. Fant meg et dritherlig skin og nå er surfeopplevelsen på topp. Hvorfor gidder fortsatt så mange av dere å kjøre den foreldte exploreren eller den helt for jævlige Netscapen? Eller for ikke å snakke om Mozilla? Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Mozilla er jo konge BRA då!!!! Bare du får en grei skin til det og ikke bruker orginalen så er Mozilla det beste jeg har vært borti... Jeg har også brukt Opers før, men jeg syntes personlig at det var noe drit!!! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Etter å ha brukt Opera trofast siden versjon 5 har jeg nå gått tilbake til Internet Explorer. Og det er to grunner: 1) Opera viser alt for mange sider feil (du merker det kanskje ikke så ofte, men prøv å åpne en del sider i både O og IE, så vil du se hvor mye du misser) Selv versjon 7.23 er langt i fra bra nok. IE er den eneste nettleseren som viser ALLE sider riktig, sikkert fordi alle sider er lager for nettopp denne. 2) Den andre grunnen er at jeg har installert Google Toolbar og Norton System Works 2004 på maskinen. Og dermed har jeg både pop-upstopper, søkebar og passord-utfyller som funker like bra som i Opera. Det var jo magelen på disse som lokket meg over til Opera den gangen Så, mitt valg blant nettleserne - Internet Explorer 6 Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvorfor gidder du å kjøre Windows? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Interssant å høre folks synspunkter Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Etter å ha brukt Opera trofast siden versjon 5 har jeg nå gått tilbake til Internet Explorer. Og det er to grunner: 1) Opera viser alt for mange sider feil (du merker det kanskje ikke så ofte, men prøv å åpne en del sider i både O og IE, så vil du se hvor mye du misser) Selv versjon 7.23 er langt i fra bra nok. IE er den eneste nettleseren som viser ALLE sider riktig, sikkert fordi alle sider er lager for nettopp denne.2) Den andre grunnen er at jeg har installert Google Toolbar og Norton System Works 2004 på maskinen. Og dermed har jeg både pop-upstopper, søkebar og passord-utfyller som funker like bra som i Opera. Det var jo magelen på disse som lokket meg over til Opera den gangen Så, mitt valg blant nettleserne - Internet Explorer 6 Du kan fremdeles ikke se bort fra det faktum at opera er raskere enn IE. Og hvordan kan du forvente at Sidene skal vises likt i Opera og IE? Flere må bruke Opera eller Mozilla(/firebird) for å få øynene til web-utviklerene sine øyne opp for at det finnes andre browsere enn IE (som er treig og upraktisk og et stort sikkerhetshull uansett hvor mange anti-virus-saker du kjører). Btw. web-siden min ses riktig i alle moderne browsere untatt IE. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Etter å ha brukt Opera trofast siden versjon 5 har jeg nå gått tilbake til Internet Explorer. Og det er to grunner: 1) Opera viser alt for mange sider feil (du merker det kanskje ikke så ofte, men prøv å åpne en del sider i både O og IE, så vil du se hvor mye du misser) Selv versjon 7.23 er langt i fra bra nok. IE er den eneste nettleseren som viser ALLE sider riktig, sikkert fordi alle sider er lager for nettopp denne.2) Den andre grunnen er at jeg har installert Google Toolbar og Norton System Works 2004 på maskinen. Og dermed har jeg både pop-upstopper, søkebar og passord-utfyller som funker like bra som i Opera. Det var jo magelen på disse som lokket meg over til Opera den gangen Så, mitt valg blant nettleserne - Internet Explorer 6 Grunnen til dette er at IE har den særeste og mest elendige ikke-standard CSS-motoren siden krigen, og at mange idioter (som f.eks The Microsoft Network, http://www.msn.com/ ) koder layout og stil på sidene sine etter Microsoft og ikke The World Wide Web Consortium (w3). sine standarder. Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Har brukt Opera siden 2001, og kommer ikke til å bytte. Har prøvd Mozilla, men den takler jeg ikke. Firebird er jo et mye bedre alternativ hvis man absolutt vil prøve noe annet enn Opera. Og når det gjelder epost og virus, så har jo Opera den fantastiske epostklienten M2.....sikker og god. Mine andre grunner utenom sikkerheten for at jeg bruker Opera: -tabbed browsing -musebevegelser, kan ikke leve uten (og Opera sine er mye bedre enn de du kan få til Firebird) -pop-up stopper Og dette er jo også inkludert, man slipper en masse tilleggsprogrammer som inneholder spyware og annet skitt... Lenke til kommentar
falut Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Opera er _mye_ bedre enn IE på mange måter. Bare for 2 uker satt jeg å erga meg over alle de domme feila IE hadde, så såg jeg lyset og instalerte Opera Lenge leve Opera! BTW: hvor får jeg tak i skins til Opera?? Endret 18. januar 2004 av _-Joacim-_ Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 For ikke å snakke om sikkerheten i IE. (Det er ikke stort å snakke om egentlig, den eksisterer nemlig ikke.) Selv bruker jeg Mozilla Firebird - en veldig enkel CSS2 kompitabel browser uten så altfor mye dilldall. http://www.mozilla.org/firebird Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Etter å ha brukt Opera trofast siden versjon 5 har jeg nå gått tilbake til Internet Explorer. Og det er to grunner: 1) Opera viser alt for mange sider feil (du merker det kanskje ikke så ofte, men prøv å åpne en del sider i både O og IE, så vil du se hvor mye du misser) Selv versjon 7.23 er langt i fra bra nok. IE er den eneste nettleseren som viser ALLE sider riktig, sikkert fordi alle sider er lager for nettopp denne.2) Den andre grunnen er at jeg har installert Google Toolbar og Norton System Works 2004 på maskinen. Og dermed har jeg både pop-upstopper, søkebar og passord-utfyller som funker like bra som i Opera. Det var jo magelen på disse som lokket meg over til Opera den gangen Så, mitt valg blant nettleserne - Internet Explorer 6 ja gjør det, åpne mange sider med både opera og IE. prøv å ha 20 IE`er oppe. se hva som skjer. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Grunnen til dette er at IE har den særeste og mest elendige ikke-standard CSS-motoren siden krigen, og at mange idioter (som f.eks The Microsoft Network, http://www.msn.com/ ) koder layout og stil på sidene sine etter Microsoft og ikke The World Wide Web Consortium (w3). sine standarder. Faktisk er det enda verre enn som så - MS har ikke bare kodet feil i henhold til standarder, men de har kodet for å bevisst gjøre sidene uleselige i Opera. Du kan lese mer om dette på hjemmesida til Opera. Som en litt morsom respons lagde Opera-utviklerne "Opera Bork Edition" Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Brukar også Opera som hovudnettlesar, dette var noke eg lærte meg til i "gamle dager" når eg sat med modem og surfa. Men framleis må eg bruke IE på somme sider som rett og slett ikkje virkar med Opera. Men det blir heldigvis sjeldnar og sjeldnare eg treng å bruke IE.... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 BTW: hvor får jeg tak i skins til Opera?? Meny i Opera: Vis -> Drakt -> Hent drakt Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Gikk over til Opera rundt versjon 6 tenker jeg, og jeg har ikke planer om å gå tilbake før IE7 kommer, og den kommer jo ikke ut før Longhorn - dvs 2005. Inntil videre er jeg glad jeg har Opera:) Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Gikk over til Opera rundt versjon 6 tenker jeg, og jeg har ikke planer om å gå tilbake før IE7 kommer, og den kommer jo ikke ut før Longhorn - dvs 2005. Inntil videre er jeg glad jeg har Opera:) Hvorfor har du planer om å gå tilbake til IE....?? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Hvorfor har du planer om å gå tilbake til IE....?? Jeg er i bunn og grunn en M$-fan, og jeg ser ingen grunn til å bruke Opera eller noen andre browsere hvis Internet Explorer 7 inneholder de samme funksjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå