dansesareven Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Hei! Sliter litt med noe kode, koden ser slik ut: while(1){ //Print alternatives to screen printf("***************** Menu ****************\n"); printf("[a] Add new item to the list.\n"); printf("[d] Delete item from the list.\n"); printf("[p] Print all items stored in the list.\n"); printf("[q] Quit program.\n"); printf("> "); char option = getchar(); mainInterface(option); } Det eneste som skjer i funksjonen mainInterface er følgende: switch(option){ case 'a': addNode(); break; case 'd': deleteNode(); break; case 'p': printList(); break; case 'q': printf("See you later, alligator!\n"); exit(); } Problemet er at hver gang et valg er gjort (feks 'd' -> slett node) så printes menyen ut to ganger etter at den ønskede oppgaven er fullført. Grunnen er at mainInterface blir kalt med en annen verdi enn a, d, p eller q (verdien til option er 10 da). Forstår ikke hvorfor dette skjer. Noen som forstår? Endret 18. januar 2004 av dansesareven Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Sjekk heller her: www.idi.ntnu.no/~odderik/kode Har lagt den der, blir så rotete når jeg paster koden inn i teksten her ... Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 (endret) Har gjort et lite hack i koden jeg la ut, ved å teste mot variabelen test i funksjonen main. Prøv å fjerne testen ... Henger du med? [EDIT]: Dersom du fjerner all kode som benytter testen (noen få linjer i main), vil problemet jeg skrev om over oppstå. Endret 18. januar 2004 av dansesareven Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Har allerede rettet opp i seg-feilen ... C++ hjelper nok ikke, må nok bruke C, ja Takker for tiden du brukte ... God natt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå