Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nextgentel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det nekter jeg å tro. Slikt system er helautomatisk!

LOL! :laugh: Hvis du kikker litt rundt i forumene her så er det ikke rent få som har hatt problemer med NGT's "automatiske tjenester". Det har jeg faktisk selv hatt så det kan jeg si deg med en gang er temmelig sannsynlig.

 

PS. Hvilken hatt har du forresten på deg her?

Lenke til kommentar

Når man ikke leverer routeren inn i tide så er det jo din egen feil. Purrings systemet er som sagt automatisk, hvis du ikke har fått noe purre mail må du/vedkommende har oppgitt feil mail adresse.. Det er et script/applikaskjon som sender mailen skjønner ? Script glemmer ikke å gjøre ting.. Uansett så er det bare en simpel telefon som skal til for å få adressen.. Hvis man ikke får til dette så er det latskap..

 

 

Hvor har du forresten fra at Cisco routeren koster 350 kr ? Det nekter jeg å tro!

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Nei, at den koster 350,- vet jeg ikke noe om. Det vanlige er vel et sted mellom 500-1000. Jeg kjenner ikke til Cisco routeren særlig. Jeg har Netopia 4542. Men at Cisco routeren skal koste 2.500,- kroner finner jeg helt usannsynlig.

 

Jeg er forøvrig forbauset over at noen ikke har fått med seg at NGT er, eller ihverfall var, en til tider svært rotete bedrift særlig i forhold til kunde relasjoner. Siden i høst synes jeg de har vært bra, ihvertfall for min del.

 

Det er dessuten helt urimelig å basere hele sin kunde korrespondanse på epost. I dette tilfellet var det jo en som sa opp pga flytting og altså ikke hadde tilgang på internet mer. Og det er selvfølgelig mulig at det i teorien funker, men i dette tilfellet funket det åpenbart ikke. Uansett, det med routeren er ute av verden. Routeren er levert og hele saken er historie.

 

Det jeg reagerer på er at de krever tilbake-betalt mellomlegget fra et 2 års abonnement når kunden likevel har hatt abonnementet i 2 år. De krever pose og sekk. Og til slutt, det har vært masse rot med NGT. Bare les forumene her. Det er en rekke folk som klager på dårlig kundebehandling, lang ventetid på telefon, epost som ikke blir besvart osv. NGT innrømmer også dette selv, og prøver å endre på det, noe de også har gjort. Jeg synes derfor at de samtidig bør være litt mer ydmyke i forhold til kundene sine.

Lenke til kommentar
Hvor har du forresten fra at Cisco routeren koster 350 kr ? Det nekter jeg å tro!

Dette er bare tull, de koster godt over 3000kr i USA, dvs enda mer her.

Ja, det kan godt være. Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at det ikke er mulig å få noe fornuftig svar fra bedriften når det er problemer. I dette tilfellet var den som ikke visste helt sikkert hvor ruteren skulle sendes, og prøvde å komme i kontakt med NGT flere ganger uten å få svar, før da kravet om 2500 kommer. Det synes jeg er for dårlig av en seriøs bedrift. At noen kverulerer på det finner jeg faktisk latterlig.

Lenke til kommentar
Hvor har du forresten fra at Cisco routeren koster 350 kr ? Det nekter jeg å tro!

Dette er bare tull, de koster godt over 3000kr i USA, dvs enda mer her.

Ja, det kan godt være. Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at det ikke er mulig å få noe fornuftig svar fra bedriften når det er problemer. I dette tilfellet var den som ikke visste helt sikkert hvor ruteren skulle sendes, og prøvde å komme i kontakt med NGT flere ganger uten å få svar, før da kravet om 2500 kommer. Det synes jeg er for dårlig av en seriøs bedrift. At noen kverulerer på det finner jeg faktisk latterlig.

jeje.. kan vi ikke sette en strek for denne diskusjonen.. minner mer om en krangel enn en diskusjon.. dette er et diskusjonsforum ikke et krangleforum..

 

Denne saken var også som jeg forstod gammel? altså før nextgentel var på en uhyggelig tur innom tv2.. og de har skjerpa seg.. så la oss ikke ta opp gamle saker.. når nåtidens realiteter er en annen enn det var for 1-2 år siden...

Lenke til kommentar
Har ikke kverulert på det, bare opplyste om at prisen er esentlig høyere enn 350,-

 

Cisco går forøvrig for å være noe av det bedre nettverksutstyret ;)

Ja, jeg sjekket på nettet og 4542 koster rundt $280 i Statene så da er det vel ikke urimelig at en Cisco ruter koster 2500 her...

 

Men jeg mener å ha sett "tilsvarende" produkter (Zyxxel) på komplett.no til ganske mye mindre(?)

Lenke til kommentar
Denne saken var også som jeg forstod gammel? altså før nextgentel var på en uhyggelig tur innom tv2.. og de har skjerpa seg.. så la oss ikke ta opp gamle saker.. når nåtidens realiteter er en annen enn det var for 1-2 år siden...

Vel, den er ikke 1-2 år gammel, heller 3-4 måneder. Men men... Han som opprinnelig startet denne tråden har ikke fått noen fornuftige svar på problemet sitt da...

 

Uansett, jeg for min del er veldig fornøyd med NGT. Men jeg husker det var utrolig mye tull med dem særlig før sommeren. Da ramlet det inn med purringer på betalte fakturaer, KID nummer som forandret seg fra den ene til den andre utsendelsen osv. Jeg har ihvertfall ikke så blind tiltro til dem (NGT) som noen andre her. Ikke vil jeg ha det heller. Det er en bedrift og jeg er en kunde, og jeg betaler penger for en vare av hardt opptjente penger. Når ting ikke funker så forholder jeg meg retten til å klage også.

Lenke til kommentar

Klart du har rett til å klage.. vet det er mye problemer med NGT.. jeg har hatt de i snart 1. år.. ikke et eneste problem.. kundeservice har vært strålende... så jeg kan ikke klage.. og jeg baserer innleggene mye på personlig erfaring.. og min erfaring med nextgentel er ikke annet enn strålende.. linja har som jeg har merka.. vært nede kun en gang på et år.. og det er ikke annet enn imponerende..

Lenke til kommentar
Denne saken var også som jeg forstod gammel? altså før nextgentel var på en uhyggelig tur innom tv2.. og de har skjerpa seg.. så la oss ikke ta opp gamle saker.. når nåtidens realiteter er en annen enn det var for 1-2 år siden...

Vel, den er ikke 1-2 år gammel, heller 3-4 måneder. Men men... Han som opprinnelig startet denne tråden har ikke fått noen fornuftige svar på problemet sitt da...

 

Tror ikke det er så lett å gi noen fornuftige svar på det han skriver, for det første virker det uklart, føler det er mye som mangler for å skjønne hva som egentlig har skjedd.

 

Og for det andre er dette ikke noe noen her kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Har ikke kverulert på det, bare opplyste om at prisen er esentlig høyere enn 350,-

 

Cisco går forøvrig for å være noe av det bedre nettverksutstyret ;)

Det er ikke Cisco som lager den routeren, men et selskap ved navn Netspeed (eller noe lignende). Den er ikke av samme kvalitet som resten av produktene til Cisco, og den har ikke IOS, så jeg tviler på at den koster noe i nærheten av det du hevder. (I så fall er det direkte svindel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...