galaxee Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 eg bestilte en nextgentel linje for noen måner siden (før eg flytta) og fikk dette selvsagt: Levering kun mot forhåndsbetaling jaja men nå har jæ*lene send en sum på 5000kr til forliksråd????? er dette loveligt? sende inkasso/forliksråd på noe en ikke har fått eller får? har sendt en e-mail men får ikke svar av dritten såg på tv2 hjepler deg om flere som har hatt dette problemet Lenke til kommentar
Folo Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det er nok en liten glipp i systemet, du får prøve å ta kontakt med dem igjen. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Ja, det er lett!!!!!! Not... Endret 20. januar 2004 av oblivian Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Da må du prøve igjen.. Ja, de har problemer med kundeservicen, og de inrømmer det jo og. Lenke til kommentar
greigster Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 jeg hadde masse problemer med NGT i starten..bl.a mange regninger som jeg aldri mottok (jeg måtte BEVISE at jeg aldri hadde mottatt dem for at de skulle tro meg..-åssen gjør jeg det??? ) etter masse fram og tilbake og opp i mentet, så traff jeg en snill person på brukerstøtten..-som plaster på såret ga han meg økt hastighet for en begrenset periode jeg fikk 7660Kb/s i over ett år før det ble endret (fra August'02 til Desember'03) etter det er jeg strålende fornøyd med NGT.. har ikke hatt noen problemer siden oppstartsproblemene.. (men er ennå litt forvirret med tanke på hvordan jeg skal kunnne bevise at jeg aldri mottok regningene..) G. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Føler at du ikke har opplyst om alt i denne saken. Det er litt viktig for at du skal få noe fornuftig svar på saken her i forumet. Du må uansett henvende deg til NextGenTel kundeservice, og forklare saken for dem. Kanskje det hele bare er en misforståelse? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg for min del vet om en sak hvor NGT krever penger for et beløp som tilsvarer månedsleie uten bindingstid. Saken er at en abonnent har hatt NGT i 2 år minus 2 måneder hvor kunden ringer og sier at abonnementet skal sies opp om to måneder. (Pga flytting) Og selv om abonnementet ble opprettholdt i to år så krever de at mellomlegget skal betales fordi at abonnementet ble sagt opp to måneder før det hadde gått to år. Altså abonnenten sier, "Hei, NGT. Om to måneder vil jeg ikke ha NGT lenger for da er det gått to år", og antar at alle glade og fornøyde. NGT på sin side regner dagen hvor personen sa opp abonnementet som "avslutningen" av abonnementet. De har altså fått bredbåndsleie for 24 måneder, men krever i tillegg mellomlegget for abonnement uten 2 års bindigstid. Forstå det de som kan. Kjeltring-streker kaller jeg det. Hallo, NGT! Dere kan ikke få pose og sekk da! I tillegg krevde de selvfølgelig modemet/routeren tilbake-levert. Fair enough. Problemet er at kunden sendte 3-4 eposter om hvor routeren skulle sendes, uten å få svar. Før det da ramler inn en faktura på NKR 2.500,- for et ikke tilbake-levert Cisco-modem (Til 350 spenn?) Vel, jeg for min del har vært heldig med NGT, men de har virkelig noen seriøse problemer der inne. Jeg er redd det er iferd med å bli en ny hai-bedrift a lá Telenor. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du må uansett henvende deg til NextGenTel kundeservice, og forklare saken for dem. Kanskje det hele bare er en misforståelse? Og det er jo nettopp det som er det store problemet. Det er umulig å kontakte dem. Det bare ramler inn med krav og trusler uten at man har mulighet for å komme i dialog. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du må uansett henvende deg til NextGenTel kundeservice, og forklare saken for dem. Kanskje det hele bare er en misforståelse? Og det er jo nettopp det som er det store problemet. Det er umulig å kontakte dem. Det bare ramler inn med krav og trusler uten at man har mulighet for å komme i dialog. Gjennomsnittlig ventetid pr 20.01.2004 kl. 15:00 Dagsgjennomsnitt i går: 10 minutter Dagsgjennomsnitt i dag: 12 minutter Siste time: 12 minutter 12 minutter tar det altså i gjennomsnitt i dag å komme i kontakt med kundeservice. Etter mine begreper går det ikke innunder "umulig". I vilkårne står det at ruter må returneres ved endt abbonement. At en da velger å ikke gjør det, må en ta konsekvensene av(betale for ruteren). Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Ringte just NGT for å spørre på avstanden mellom meg og sentralen. Ventetid = 2 min !!!! Før = Rakk og drite, spise middag og slå mi søster for plaging. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 I vilkårne står det at ruter må returneres ved endt abbonement. At en da velger å ikke gjør det, må en ta konsekvensene av(betale for ruteren). Dette kommer kanskje som en overaskelse på deg, men når man sender fra seg ting har man som regel en adresse å sende til. Som sagt, 4 ganger kontaktet hun NGT for å få en adresse å sende routeren til, uten å få svar. Akkurat den biten er forøvrig ute av verden, men NGT klarte jo i mellomtiden å sende et krav på 2.500,- for en søple router. Jeg er ikke imponert. Merkelige resonnementer du har forøvrig? Det er greit å være fan av NGT, det er jeg også det, men det forhindrer meg ikke i å se når de er ute å kjører... Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Dette kommer kanskje som en overaskelse på deg, men når man sender fra seg ting har man som regel en adresse å sende til. Som sagt, 4 ganger kontaktet hun NGT for å få en adresse å sende routeren til, uten å få svar. DEN holder ikke. Man har da virkelig noe som kalles telefonkatalog i dette landet. Dessuten står adressen til NGT på websidene deres. Ringte hun dem, og spurte om adressen og da la de bare på? Skjønner ikke helt hva du mener med "...uten å få svar.". Lenke til kommentar
Pinhead Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Dette kommer kanskje som en overaskelse på deg, men når man sender fra seg ting har man som regel en adresse å sende til. Som sagt, 4 ganger kontaktet hun NGT for å få en adresse å sende routeren til, uten å få svar. DEN holder ikke. Man har da virkelig noe som kalles telefonkatalog i dette landet. Dessuten står adressen til NGT på websidene deres. Ringte hun dem, og spurte om adressen og da la de bare på? Skjønner ikke helt hva du mener med "...uten å få svar.". Ja, enig med piloten. At man ikke finner adressen virker da som en tullete forklaring. Når jeg leverte inn routeren min så ringte jeg inn til NGT og sa jeg skulle levere tilbake routeren, fikk returnr og adresse, ferdig. Hele samtalen foregikk vel 2-3 minutter. Jeg skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med å få det til. Nå kan det være en idiot både på den ene eller andre siden av telefonen som forårsaker misforståelser, men det burde da blitt løst ved kontaktforsøk nr 2. Forresten, e-post funker hos svært få store firmaer. Telefon gir en større ansvarfølelse hos mottaker enn en stusselig e-post. De som tror de kan løse problemer enkelt med e-post må lære seg å bruke telefonen. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Dette kommer kanskje som en overaskelse på deg, men når man sender fra seg ting har man som regel en adresse å sende til. Som sagt, 4 ganger kontaktet hun NGT for å få en adresse å sende routeren til, uten å få svar. Hvis du tar en kikk på fakturaen (for jeg regner med at du har fått tilsendt dette, enten i posten eller som e-post), så finner du adressen. Sjekket nettopp min egen faktura....og se der, helt på toppen, sto adressen til NextGenTel. Helt klart og tydelig, svart på hvitt. Rettelse: det var svart og gulbrunt på hvitt, rett skal være rett. Endret 20. januar 2004 av olavr Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Var heller ikke problem når jeg avsluttet mitt forrige abb hos NGT. Var ikke noe stor sak å få infoen jeg måtte ha, tror det er hva man gjør det til selv. Nå har jeg heldigvis NGT i nye leiligheten Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Nå er ikke spørsmålet hva som er adressen til NGT, men hvor kunden skulle sende routeren. Hva gjør man når man skal sende tilbake en router til f.eks. Telenor? Slår opp i telefonkatalogen? Det er uansett NGT's ansvar å komme med tilstrekkelig info til at folk kan ordne opp for seg. Dessuten er det helt teit å sette historien på hodet. Selv om NGT har ryddet opp i mye av kundebehandlingen sin idag så er det hevet over enhver tvil at NGT hadde store problemer tidligere. Og som sagt, akkurat det med routeren er ute av verden siden de til slutt ga lyd fra seg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Forresten, e-post funker hos svært få store firmaer. Telefon gir en større ansvarfølelse hos mottaker enn en stusselig e-post. De som tror de kan løse problemer enkelt med e-post må lære seg å bruke telefonen. Problemet med telefon er jo at den normalt ikke kan dokumenteres så som e-post, faks og brev. Man kan jo selvsagt ta opp sine egne samtaler men det er det desverre få som gjør, jeg har seriøst tenkt og begynne med dette etter endel svært ubehagelig opplevelser med noen kundebehandlere i Telenor. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis du tar en kikk på fakturaen (for jeg regner med at du har fått tilsendt dette, enten i posten eller som e-post), så finner du adressen. Sjekket nettopp min egen faktura....og se der, helt på toppen, sto adressen til NextGenTel.Helt klart og tydelig, svart på hvitt. Det er vel knekkende likegyldig hva som er adressen til NGT. Kunden lurte på hvor routeren skulle sendes, hvordan den skulle sendes, hvordan den skulle merkes osv. Selvfølgelig er det NGT's ansvar å informere om dette. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Nå er ikke spørsmålet hva som er adressen til NGT, men hvor kunden skulle sende routeren. Hva gjør man når man skal sende tilbake en router til f.eks. Telenor? Slår opp i telefonkatalogen? Det er uansett NGT's ansvar å komme med tilstrekkelig info til at folk kan ordne opp for seg. Før man faktureres for ruteren får man purringer. Hos NGT purres man 3 ganger på mail før man faktureres for den utestående ruteren. Videre får man 2 purringer på faktura for ruter. Samtlige purringer inneholder returinformasjon. Altså; man får oppgitt returinformasjon hele 5 ganger før saken går til inkasso. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Nå er ikke spørsmålet hva som er adressen til NGT, men hvor kunden skulle sende routeren. Hva gjør man når man skal sende tilbake en router til f.eks. Telenor? Slår opp i telefonkatalogen? Det er uansett NGT's ansvar å komme med tilstrekkelig info til at folk kan ordne opp for seg. Før man faktureres for ruteren får man purringer. Hos NGT purres man 3 ganger på mail før man faktureres for den utestående ruteren. Videre får man 2 purringer på faktura for ruter. Samtlige purringer inneholder returinformasjon. Altså; man får oppgitt returinformasjon hele 5 ganger før saken går til inkasso. Ja, og det er nettopp hva som ikke er skjedd i dette tilfellet. Det er jo det som kritiseres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå