Gå til innhold

Invalid System ROM - Compaq SP700

ogs

Anbefalte innlegg

Har følgende problem med min nye server:

Fjernet jumperen for "System-ROM"-strømforsyning (BIOS?). Satte deretter jumperen tilbake på samme sted.

Ved boot: Et langt og tre korte pip. I følge manualen manualen betyr dette "Invalid System ROM".

Manualen sier videre at man skal sette inn en "user ROMPaq diskette".. Har lastet ned image til 2 slike, men får fortsatt null bilde på skjerm, og ingen lamper på tastaturet lyser, slik som manualen sier at de skal gjøre. :dontgetit:

Har fått forslag om å resette CMOS, men finner ingen mulighet for å gjøre noe slikt på dette meget spesielle hovedkortet.

Forøvrig inneholder maskinen 2xIntel PIII Xeon 550MHz, integrert ultra2-wide scsi kontroller, U160 scsi kontroller, HighPoint ATA133-raid kontroller, 3D Labs Wildcat 4100 skjermkort ++.

Forslag til løsning på problemet mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskina er fra 2001, så den er jo ikke direkte ny lenger. Men batteriet er i fin form, fungerte perfekt helt til jeg fjernet den nevnte jumperen :roll:

Takk for telefonnummeret, skal prøve å ringe dem hvis jeg ikke får noen geniale svar her i løpet av noen få dager :)

Lenke til kommentar
Men batteriet er i fin form, fungerte perfekt helt til jeg fjernet den nevnte jumperen  :roll:

Se etter betegnelse på jumperen, for å legge til i et søk - har du link til et bra bilde av kortet ? Fant en driverside du trolig har sett, men lemper inn i tilfelle Her - en som så litt interessant ut: The flash recovery diskette is used when the System ROM is corrupt and a normal ROMPaq diskette will not work because no video is available.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke en gang hva slags hovedkort det er.. Det står lite eller ingen ting skrevet på det, det eneste jeg vet er at det er sært! Spesialprodusert for Compaq, følger heller ingen standarder for størrelse. Er omtrent som et ATX-kort på høyden, men sikkert 1/2 gang lengre, og AGP-porten sitter helt i bunn. Har ingen andre ekspansjonsspor direkte på kortet, men på et "riser-card". Finner ikke noe i manualen om navnet på denne jumpern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...