tomat_mannen Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 hei hei. jeg kjøpte i forrige uke twinmos dual channel 512 mb DDR400. men et eller annet grunn, ser jeg at maskina bare finner 510 MBram. jeg vet at det ikke er no stor forskjell men vil bare vite hvorfor det er sånn... det samme gjelder harddisker, har en 80 gigg barracuda SATA. men ser bare 74 gigg Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det er ikke helt samme greia med harddisker, for da regner (ide)harddisk-produsentene 1 MB som 1000kB mens Windows regner 1 MB som 1024kB. Er ikke uvanlig med +-1-2MB på rambrikker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det er riktig det som Snorre123 sier. Det kommer helt an på hvordan man regner og om man bruker rette prefikser. (k eller Ki og M eller Mi) Fortell oss hvor du leser av tallene så kan vi sikkert hjelpe deg å finne ut hva det menes. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 det varierer på RAM brikkene... jeg har hatt brikker som gir +1MB og noen som gir -1MB...det varierer helt gøy med 1026MB Ram da evt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå