Gå til innhold

Dell Inspiron 8600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har en tre uker I8600, der harddisken gikk av en eller annen grunn til helvete, fikk to alternativer. Enten at de sendte en ny til meg, eller at jeg sendte laptopen til service.

 

valgte den første løsningen, harddisken var hos meg dagen etter!!!, stilte meg først kritisk til at harddisken gikk til helvete så tidlig. Men har i ettertid fått høre at det er sånt som kan skje.

 

uansett jeg er da kjempefornøyd med servicen jeg fikk 

og jeg kjenner meg ikke igjen i problemene mange nevner her på forumet.

 

forresten så tok det dell tre uker fra jeg bestilte, og 1 uke fra jeg signerte leasingavtalen til jeg fikk laptopen levert heime

 

Opplevde akkurat det samme! Men etter en heller ufin telefon med en idiot

på support kom det reperatør umiddelbart. Fikk da også en bedre disk.

 

Det skal Dell ha at dæm ordne opp, men enkelte på support kan virke helt

sprengt og ha null vilje til å hjelpe, da er det bare å sette de på plass.

Har hatt noen Dell maskiner opp gjennom tidene og er kjempe fornøyd med

support, har stort sett pratet med oppegående folk, untatt nevnte gang da.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om folka på dell så vil jeg bare si at det virker som om de i salgs-seksjonen har gjennomgått mangen kurs for hvordan å selge mest mulig :p Kjøpte en laptop fra dem i går og han preika veldig mye om hvor viktig det var med forskjellige alternativer mm. Men hører de har en god support og det er jo veldig bra... :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en i8600 på internett og fått tilbuds-vedlegg pr mail. Men der stod det ikke noe ordrenummer, så jeg brukte tilbudsnummeret i tillegg til kundenummeret for å sjekke status på internett (dell.no), men det fungerer ikke :s

Det står at nummerene ikke stemmer overens. Noen som har noen forslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg lurer bare på om det er mulig å endre på klokkefrekvensen på cpu under de forskjellige batteri-modusene?? Og hvordan får jeg maskina til å gå på 1.7 ghz mens den går på batterier? Jeg får bare 598mhz både på batterimodus "hjemme/kontor" og på "maximum performance quickstep".

Noen som vet no om dette?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

får 1702 på hjemme\kontorpult

 

men har min alltid på bærbar, mindre viftestøy selv når den går på strøm.

 

og uansett, den klokker seg alltid opp når du trenger det.

 

noen ganger bruker jeg quicksett max battery, og skrur ned lysstyrken.

da målerfancontrol det som 200mhz

 

uansett, bruker yzdock og en enkel docklet som lar meg velge alternativ enkeltyzdock.jpg

 

(det grønne ikonet

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en i8600 på internett og fått tilbuds-vedlegg pr mail. Men der stod det ikke noe ordrenummer, så jeg brukte tilbudsnummeret i tillegg til kundenummeret for å sjekke status på internett (dell.no), men det fungerer ikke :s

Det står at nummerene ikke stemmer overens. Noen som har noen forslag til hva som kan være galt?

Det som er galt er vel at at du bruker tilbudsnummer i stedet for ordrenummer...

 

Mail selgeren din og be om ordrenummer så går det nok bedre!

Lenke til kommentar

Men hvordan "sletter" du en docklet fra oppg. linja nederst? Liksom, jeg la til søppelkassa i den dynamiske linja, men så vil jeg ikke ha den der alikevel, og det funker jo ikke å gå inn på "add docklets" å ta den vekk, så hvordan gjør jeg det? :)

BTW: er det veldig system-krevende?

 

(lEn bitte liten digresjon foresten :p )

Lenke til kommentar

Noen som vet om Dell har planlagt og bytte ut Radeon 9600 Pro Turbo med Radeon 9700 på 8600c ?

 

Jeg er i stor tvil om jeg skal bestille en Inspiron 8600 (1.7, 80gb, 512mb, wsxga, etc) eller en Whitebox CL56 (1.7, 80gb, 512mb, sxga, etc).

 

CL56'en har jo Radeon 9700 kort, som visstnok skal være bedre enn Radeon 9600. Og jeg vil gjerne ha en bærbar med muligheter for spilling! (er endel på lokale lan party's, private lan's hos kompiser i helger, etc, og er møkkalei av og drasse rundt på stasjonæren).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Lurer også på, til dere som har en Inspiron 8600. Er denne maskinen stor og tung og dra med seg? (tenkte og evt. handle en Planet 21 Ryggsekk fra Dell.no samtidig). I forhold til en "vanlig" bærbar (f.eks. Whitebox CL56, som veier 2.8kg)?

 

Støyer den mye? CL56'en skal jo være HELT stillegående ifølge dinside.no sin test. Begge laptop'ene kommer på samme pris med 1.7 Centrino, 80GB 5400rpm hdd og slikt. CL56'en har dog minnekort-leser, mens I8600'en har Bluetooth (149kr). Føler muligens at jeg får litt mer for pengene med en Dell maskin her, siden de havner på samme pris. Bedre garanti også, kanskje? (Whitebox er jo ikke et stort firma akkurat).

 

Har I8600 metall-lokk på skjermen, eller er det pure plastic ?

 

CL56 mål/vekt: (BxDxH): 33,0x27,3x2.8 cm / 2.8kg

I8600 mål/vekt: (BxDxH): 35,6x27,1x3.5 cm / 3.24kg

 

Er den bredere skjermen verdt den størrelses/vekt-forskjellen? 2.8cm tykkelse og 3.5cm tykkelse er det jo litt forskjell på.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Jeg har en I8600 med wuxga skjerm og den er amazing! Jeg frakter den til og fra skolen og for meg er dette ikke noe problem. i8600 er også stillegående når du bruker den til vanlige ting som nettsufring, word og andre desktop-relaterte ting, men når du skal spille tunge spill så går vifta på skjermkortet og da kan det "bråke" litt mer men dette er på ingen måte irriterende for da har du gjerne lyd på og da overdøver det viftestøyen. Med mindre en bærbar ikke har vifter så vil det jo alltid være bitte litt støy.

Lenke til kommentar
Jeg har en I8600 med wuxga skjerm og den er amazing! Jeg frakter den til og fra skolen og for meg er dette ikke noe problem. i8600 er også stillegående når du bruker den til vanlige ting som nettsufring, word og andre desktop-relaterte ting, men når du skal spille tunge spill så går vifta på skjermkortet og da kan det "bråke" litt mer men dette er på ingen måte irriterende for da har du gjerne lyd på og da overdøver det viftestøyen. Med mindre en bærbar ikke har vifter så vil det jo alltid være bitte litt støy.

Blir ikke ting veldig lite med WUXGA skjermen? sitter her med en 17" CRT med 1280x960 oppløsning og synes det er ganske ille!.. Så jeg tror jeg evt. går for en WSXGA skjerm..

Lenke til kommentar

For meg er det ikke noe problem! Det er egentlig en vane sak. Dessuten så har du mulighet (i hvertfall i Opera) til å forstørre alt i nettleseren. Kjempe deilig med så høy kvalitet og så god oppløsning... :p

 

Spørsmål:

På I 8600: Er det mulig og overstyre pc'en når det gjelder på hva slags klokkefrekvens cpu kjører på, uten noen ad-aware? Liksom om det er en slags styring for dette i os?

Jeg vet den kjører opp automatisk når den vil det, men når jeg nå sitter på strøm tilkobla, så vil jeg ha max ytelse uannsett!!!! Noen som vet?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...