Gå til innhold

Store problemer

kirssa.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte for ca1mnd siden en del komponenter fra komplett. Etter at jeg hadde innstallert os på maskinen fikk jeg store problemer,fikk masse rare farger opp på skjermen og maskinen låste seg før jeg kom meg inn i BIOS.Sendte inn hovedkort,Hd og skjermkort til komplett. Fikk nytt Hk men skjermkort og Hd var ok sa dem. Da jeg igår skulle innstallere os fikk jeg på nytt de samme problemene. Kikket inn i maskinen me ns jeg slo den på,der observerte jeg at vivften til skjermkortet ikke var aktiv under oppstart(den skal vel være d).

Prøvde et annet skjemkort men fikk akkurat samme problemene,men nå var fargene i det minste bra. Fikk beskjed av komplett å sende inn cpu,ram,Hk og skjermkort. denne saken har pågått i snart 4 uker og tar jeg ikke feil så blir det vel noen uker til. Noen som vet om jeg skal forlange noen form for kompensasjon eller er det noen som har opplevd lignende.

Har: Abit kg7 raid

T-bird 1400

Asus g-force 2 64mb ddr

Håper på respons

Hilsen Frustrert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-10-25 16:44, kirssa. skrev:

Heisann.

Kjøpte for ca 1 mnd siden en del komponenter fra komplett. Etter at jeg hadde innstallert os på maskinen fikk jeg store problemer,fikk masse rare farger opp på skjermen og maskinen låste seg før jeg kom meg inn i BIOS.Sendte inn hovedkort,Hd og skjermkort til komplett. Fikk nytt Hk men skjermkort og Hd var ok sa dem. Da jeg igår skulle innstallere os fikk jeg på nytt de samme problemene. Kikket inn i maskinen me ns jeg slo den på,der observerte jeg at vivften til skjermkortet ikke var aktiv under oppstart(den skal vel være d).

Prøvde et annet skjemkort men fikk akkurat samme problemene,men nå var fargene i det minste bra. Fikk beskjed av komplett å sende inn cpu,ram,Hk og skjermkort. denne saken har pågått i snart 4 uker og tar jeg ikke feil så blir det vel noen uker til. Noen som vet om jeg skal forlange noen form for kompensasjon eller er det noen som har opplevd lignende.

Har: Abit kg7 raid

T-bird 1400

Asus g-force 2 64mb ddr

Håper på respons

Hilsen Frustrert

Kjøpte du de tre overnevnet komponentene?

Hvilken DDR-RAM bruker du?

Det kan være en korupt BIOS, Strøm problemer, RAM problemer eller helt enkelt DOA hovedkort.

Lenke til kommentar

kjører samme hovedkortet bare at det ikke er raid...

høres ut som du har krasja cpuen din-har forresten amd thu 1400 selv..

vifta skal starte umiddelbart etter at du starter maskinen-gjør den ikke det så har du enten feil med vifta eller så har du feil på hovedkortet.

og siden vifta di ikke starter og siden du mest sannsynlig ikke har vert inne i softmenuIII i bios og satt enabeled på at cpuen skal slåes av visst vifta ikke går-såååååå.....er det mye mulig at du må hoste opp noen sedler til ny cpu!

den brennes i løpet av kort tid hvis det ikke er aktivert i bios at den skal slåes av hvis vifta ikke går..

slik er livet..håper jeg tok feil nå-for din del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...