kirssa. Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Heisann. Kjøpte for ca1mnd siden en del komponenter fra komplett. Etter at jeg hadde innstallert os på maskinen fikk jeg store problemer,fikk masse rare farger opp på skjermen og maskinen låste seg før jeg kom meg inn i BIOS.Sendte inn hovedkort,Hd og skjermkort til komplett. Fikk nytt Hk men skjermkort og Hd var ok sa dem. Da jeg igår skulle innstallere os fikk jeg på nytt de samme problemene. Kikket inn i maskinen me ns jeg slo den på,der observerte jeg at vivften til skjermkortet ikke var aktiv under oppstart(den skal vel være d). Prøvde et annet skjemkort men fikk akkurat samme problemene,men nå var fargene i det minste bra. Fikk beskjed av komplett å sende inn cpu,ram,Hk og skjermkort. denne saken har pågått i snart 4 uker og tar jeg ikke feil så blir det vel noen uker til. Noen som vet om jeg skal forlange noen form for kompensasjon eller er det noen som har opplevd lignende. Har: Abit kg7 raid T-bird 1400 Asus g-force 2 64mb ddr Håper på respons Hilsen Frustrert Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Quote: On 2001-10-25 16:44, kirssa. skrev:Heisann.Kjøpte for ca 1 mnd siden en del komponenter fra komplett. Etter at jeg hadde innstallert os på maskinen fikk jeg store problemer,fikk masse rare farger opp på skjermen og maskinen låste seg før jeg kom meg inn i BIOS.Sendte inn hovedkort,Hd og skjermkort til komplett. Fikk nytt Hk men skjermkort og Hd var ok sa dem. Da jeg igår skulle innstallere os fikk jeg på nytt de samme problemene. Kikket inn i maskinen me ns jeg slo den på,der observerte jeg at vivften til skjermkortet ikke var aktiv under oppstart(den skal vel være d).Prøvde et annet skjemkort men fikk akkurat samme problemene,men nå var fargene i det minste bra. Fikk beskjed av komplett å sende inn cpu,ram,Hk og skjermkort. denne saken har pågått i snart 4 uker og tar jeg ikke feil så blir det vel noen uker til. Noen som vet om jeg skal forlange noen form for kompensasjon eller er det noen som har opplevd lignende.Har: Abit kg7 raid T-bird 1400 Asus g-force 2 64mb ddrHåper på responsHilsen Frustrert Kjøpte du de tre overnevnet komponentene? Hvilken DDR-RAM bruker du? Det kan være en korupt BIOS, Strøm problemer, RAM problemer eller helt enkelt DOA hovedkort. Lenke til kommentar
kirssa. Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Ja kjøpte disse produktene hos komplett+ Chieftec kabinett fra dem Lenke til kommentar
kirssa. Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Bruker 2100 ddr ram...har en 512 og en 256 har byttet på disse for å se om d var noe galt med dem,men samme problem. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Vel.... Hvis vifta ikke går rundt. så er det smart å fikse den. Enten kan du kjøpe ny vifte(eller få) hos komplett. eller så kan du sette i strømledningen, hvis du har glemt det da Lenke til kommentar
kirssa. Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Kan jeg kreve noen form for kompensasjon fra komplett,har jo surret med dette i 4 uker til nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 les litt på: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv Lenke til kommentar
arn.gab Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 kjører samme hovedkortet bare at det ikke er raid... høres ut som du har krasja cpuen din-har forresten amd thu 1400 selv.. vifta skal starte umiddelbart etter at du starter maskinen-gjør den ikke det så har du enten feil med vifta eller så har du feil på hovedkortet. og siden vifta di ikke starter og siden du mest sannsynlig ikke har vert inne i softmenuIII i bios og satt enabeled på at cpuen skal slåes av visst vifta ikke går-såååååå.....er det mye mulig at du må hoste opp noen sedler til ny cpu! den brennes i løpet av kort tid hvis det ikke er aktivert i bios at den skal slåes av hvis vifta ikke går.. slik er livet..håper jeg tok feil nå-for din del.. Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Har lest et par steder at kg7 hovedkortet har svidd av agp skjermkort. Et eller annet problem med strøm og sånt tror jeg. Husker ikke hvor jeg så det, enten anandtech sine forumer, eller så var det viahardware's. Lenke til kommentar
kirssa.. Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Det er ikke cpu vifta som ikke går rundt,men vifta på skjermkortet,har behandlet cpu`en med stor forsiktighet,så det er nok ikke jeg som har trasjet den. Da må den isåfall være defekt når komplett sendte den. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Du har ikke krav på kompensesjon utover å få nye varer som virker. Etter at du har reklamert for at produket er defekt, er det opptil Komplett å velge hva de skal gjøre, så lenge noe blir gjort innen rimelig tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå